handdator

Visa fullständig version : Benpress


lauria
2004-09-25, 18:57
Tjena gottfolk!!

När jag kör benpress så känns det som att huvudet ska explodera i slutet av settet,,Är jag ensam om detta eller är det nån fler så känner på detta vis?

Har det nått med vinkeln man ligger i, att göra?

abjorn
2004-09-25, 19:01
Du är inte ensam. Att det känns som att det ska explodera är kanske att ta i, men det kan bli ett jävla tryck. Kanska har någonting med höga vikter och dålig andningsteknik att göra. Tycker det är ganska skön känsla faktiskt ;)

Zakath
2004-09-25, 19:04
Tjena gottfolk!!

När jag kör benpress så känns det som att huvudet ska explodera i slutet av settet,,Är jag ensam om detta eller är det nån fler så känner på detta vis?

Har det nått med vinkeln man ligger i, att göra?



Glöm inte att andas!

TCOG
2004-09-25, 19:15
fixa din andning....inte bra att få sånt tryck du kan spräcka blodkärl ;)

AP gav mig ett tips, andas in genom näsan när plattan är påväg ner sen när du trycker upp andas ut genom munnen.

tar lite tid att lära.

lauria
2004-09-25, 19:17
Glöm inte att andas!


Igen fara de :thumbup:

mystic[-_-]
2004-09-25, 19:20
fixa din andning....inte bra att få sånt tryck du kan spräcka blodkärl ;)

AP gav mig ett tips, andas in genom näsan när plattan är påväg ner sen när du trycker upp andas ut genom munnen.

tar lite tid att lära.

WORD, ORD och allt sånt :smokin:

lauria
2004-09-25, 22:13
fixa din andning....inte bra att få sånt tryck du kan spräcka blodkärl ;)

AP gav mig ett tips, andas in genom näsan när plattan är påväg ner sen när du trycker upp andas ut genom munnen.

tar lite tid att lära.


Ska testa det ;)

randig
2004-09-25, 22:54
jag tar ett djupt andetag eller flera sen ner sen vrålar jag när ja pressar up vikten.

MojjMojj
2004-09-26, 11:14
jag tar ett djupt andetag eller flera sen ner sen vrålar jag när ja pressar up vikten.


Ungefär samma för mig, vet inte varför. Det kommer naturligt när man kör tungt.. :angel:

smedberg
2004-09-26, 11:40
Har samma problem med andningen, Det känns onaturligt för mig att andas ut när man pressar upp den oavsett om vikten går upp med hälften av ansträngningen då. Försöker träna upp blåset men det är fan svårt, känner sig så tom när man blåser ut.