handdator

Visa fullständig version : tränas magen?


challe balle
2004-09-25, 00:45
Hejsan!
När jag tränar magen får jag aldrig träningsvärk i magen, vad jag vet så är det många som inte får det.
fast när jag tränar triceps så får jag en väldig träningsvärk i magen. jag använder mest liggande press bakom huvudet (vet inte vad övningen heter)
eftersom jag får så kraftig träningsvärk, skulle det då kunna räcka som magträning? kommer magmusklerna växa och bli större om jag inte tränar magen med magövningar?
kanske är en dum fråga men frågar man inte får man inga svar :)

physique
2004-09-25, 01:07
Bygg ett hjul och rulla på det, typ som en abslider i tvreklamen fast utan någon fjäder. Jag får grym träningsverk efter 4 set rullning som håller i sig minst 4 dagar.

Dav0d
2004-09-25, 01:12
Magmuskler är som vilken annan muskel som helst. Det finns bara en skillnad på den och triceps & det är att den är större. Det betyder att du måste köra mer övningar och hårdare för att få träningsvärk samt för att lyckas öka styrkan i den.

Jag själv kör 3 övningar * 4 set * Så många reps jag kan bereonde på motstånd och övning. Svaret på din fråga är då, att det oftast inte räcker med en övning på magen för att den är för stor...

Dock detta är vad jag vet, om någon har andra synpunkter så var god att kommentera.

Tack och Adjö

Jorgen
2004-09-25, 06:59
Nej, det räcker inte att du får träningsvärk i magen när du kör triceps. Att du får det beror förmodligen på att du är för svag i magen och magen arbetar som stabilisator när du kör triceps. Eller att du har en ohyggligt dålig teknik. ;)
Det finns ett otal magtrådar redan, sök efter dom. Men först och främst så läs Allans magtråd som finns i Best of. Klicka mig. (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=11626)

//Jörgen

stenis
2004-09-25, 10:22
fortsätt med dina magövningar tills du hittar rätt teknik.. tog mig 3 månader innan jag fann den rätta tekniken, men nu vet jag hur träningsverk i magen känns i alla fall.. så fortsätt kör.. kan tipsa om crunches med vikt på en sne bänk... funkar bra som fan för mig! tar äckligt mycket :)

mvh stenis

challe balle
2004-09-25, 12:00
OK!
tack för svaren. det är nog som jörgen säger att jag har dålig mage. jag hatar att träna magen :D
jag ska testa att köra den där abslide tekniken så får vi se hur det går.
fast det blir ju lite ojämt känns det som för att jag har ju träningsvärken i några dagar. och den håller i sig då jag har magträningsdagen. ska jag träna magen den dagen ändå?