handdator

Visa fullständig version : Har fått svullen buk...


TylerDurden84
2004-09-22, 21:27
Hej. Är det någon som känner till detta problemet? Alltså partiet alldeles nedanför naveln och ca 8 cm innan familjelyckan. Jag märkte det för någon månad sen och första tanken var att jag antingen lagt på mig lite fläsk eller att mina undre magmuskler växt till sig. För att göra en lång historia kort så var det inte så. Kan det vara något som jag blivit allergisk mot tro, som gör att buken sväller.

Det finns några nya livsmedel/tillskott jag använt de senaste månaderna som jag inte använt innan (eller väldigt lite i såna fall):

-Sötningsmedelet Aspartam (brukar strö det på flingorna/gröten och till kaffet)
-Kanel (har även detta på flingorna/gröten)
-Läkerol
-Proteinpulvret Protec från Eiselt

Är det någon som vet om något av dessa är kända för att kunna ge upphov till svullen buk? Finns det något annat ämne som ni vet får ni gärna skriva det, kan ha glömt nåt... :confused:

Tack /Johan

Castro
2004-09-22, 22:16
Har absolut ingen aning, men kanske kan det vara laktosen(?) i Protecen som du är intolerant mot.

TylerDurden84
2004-09-22, 22:47
Har absolut ingen aning, men kanske kan det vara laktosen(?) i Protecen som du är intolerant mot.


Ingen aning. Laktos finns väl i mjölk och i andra proteinpulver (har dahlblads Whey Class+ med som jag använt hur länge som helst). så laktos får jag nog i mig annars med... jobbigt som fan e det att inte veta...

King Grub
2004-09-23, 06:46
Kanel, aspartam och läkerol tror jag du kan utesluta i alla fall.

stefannn
2004-09-23, 08:59
grattis du har ju blivit man ;)

nordland
2004-09-23, 09:43
kolla så inte röven börjar stå rakt ut också..... Är höftböjjarna stela kommer bäckenet att tippa framåt vilket leder till att röven och nederdelen av magen står rätt ut.....

John M
2004-09-23, 10:04
Hej. Är det någon som känner till detta problemet? Alltså partiet alldeles nedanför naveln och ca 8 cm innan familjelyckan. Jag märkte det för någon månad sen och första tanken var att jag antingen lagt på mig lite fläsk eller att mina undre magmuskler växt till sig. För att göra en lång historia kort så var det inte så. Kan det vara något som jag blivit allergisk mot tro, som gör att buken sväller.

Det finns några nya livsmedel/tillskott jag använt de senaste månaderna som jag inte använt innan (eller väldigt lite i såna fall):

-Sötningsmedelet Aspartam (brukar strö det på flingorna/gröten och till kaffet)
-Kanel (har även detta på flingorna/gröten)
-Läkerol
-Proteinpulvret Protec från Eiselt

Är det någon som vet om något av dessa är kända för att kunna ge upphov till svullen buk? Finns det något annat ämne som ni vet får ni gärna skriva det, kan ha glömt nåt... :confused:

Tack /Johan

Sätter en femma på att det är pulvret. Jag hade liknande problen förut när jag käkade mycket Exell.

Karl_alfred
2004-09-23, 11:22
Sätter en femma på att det är pulvret. Jag hade liknande problen förut när jag käkade mycket Exell.
Får också den effekten av proteinpulver.

Johan
2004-09-23, 11:22
Fick du bara svullen buk eller hade du ont i magen också?
För jag brukar få det på eftermiddagen när jag jobbar, dricker Exell vassle på morgonen och på kvällen vid träning, därför tycker jag det är lite konstigt att magen svullnar upp på eftermiddagen

aliquis
2004-09-23, 11:26
Hjälper nutrivisions protargo(?), proviva/gefilius juice, mjölksyrade mejeriprodukter eller liknande mot "svällbuk"?

De förstnämnda skulle ju ha en tarm-x med, hur är det med andra enzym/örtpreparat?

John M
2004-09-23, 11:26
Fick du bara svullen buk eller hade du ont i magen också?
För jag brukar få det på eftermiddagen när jag jobbar, dricker Exell vassle på morgonen och på kvällen vid träning, därför tycker jag det är lite konstigt att magen svullnar upp på eftermiddagen

Jag fick iaf ont i magen också, tror att jag fick i mig ca 4-5 portioner per dag i ett halvårs tid. Drack ju mycket druvsocker också, tror att det kan ha en bidragande effekt.

TylerDurden84
2004-09-23, 13:05
kolla så inte röven börjar stå rakt ut också..... Är höftböjjarna stela kommer bäckenet att tippa framåt vilket leder till att röven och nederdelen av magen står rätt ut.....

Jag tror röven ser ut som den alltid gjort :) När det kommer till höftböjarna så har jag under en lång tid tränat magen genom att göra situps med benen fastspända vilket gjort att höftböjarna fått arbeta väldigt hårt. Jag vet inte om det är bra eller dåligt, men just nu vågar jag bara köra crunches. Men kan det va så att om man tränat höftböjarna för hårt så påverkar det hållningen/formen runt mage/svank/buk/röv osv?

Förövrigt är buken svullen dygnet runt, INTE efter att jag har tagit en prottedrink...

Zealot
2004-09-23, 13:10
*gulp* Har just fått hem från posten att min första sändning Exell vassle ligger där & väntar på att bli uthämtad. Men svällmagar & magsmärta?!!! :confused:

Ska man verkligen hämta ut det? Vill inte gå runt som en ömmande uppblåst ballong! Exakt hur mycket sväller man upp i bukregionen? Något som syns med blotta ögat om man har kläder på sig?

King Grub
2004-09-23, 13:21
*gulp* Har just fått hem från posten att min första sändning Exell vassle ligger där & väntar på att bli uthämtad. Men svällmagar & magsmärta?!!! :confused:

Vadå, är du kraftigt laktosintolerant?

TylerDurden84
2004-09-23, 13:40
*gulp* Har just fått hem från posten att min första sändning Exell vassle ligger där & väntar på att bli uthämtad. Men svällmagar & magsmärta?!!! :confused:

Ska man verkligen hämta ut det? Vill inte gå runt som en ömmande uppblåst ballong! Exakt hur mycket sväller man upp i bukregionen? Något som syns med blotta ögat om man har kläder på sig?

Det beror på om du är laktosintolerant som sagt. Jag vet inte om jag är det, men tror inte det eftersom jag druckit mjölk och andra mejeriprodukter långt innan jag ens börja träna på gym utan att ha nåt problem med svullen buk så det är nog nåt annat. Det syns inte med kläder på alls! Det är nog bara jag själv som ser det i spegeln med bar överkropp i profil så det är väldigt lite... men störande :insane:

Zealot
2004-09-23, 14:36
Vadå, är du kraftigt laktosintolerant?

Jaså... *s* Nix inte för fem öre! :D

morbror_sven
2004-09-23, 17:41
Hej. Är det någon som känner till detta problemet? Alltså partiet alldeles nedanför naveln och ca 8 cm innan familjelyckan. Jag märkte det för någon månad sen och första tanken var att jag antingen lagt på mig lite fläsk eller att mina undre magmuskler växt till sig. För att göra en lång historia kort så var det inte så. Kan det vara något som jag blivit allergisk mot tro, som gör att buken sväller.

Det finns några nya livsmedel/tillskott jag använt de senaste månaderna som jag inte använt innan (eller väldigt lite i såna fall):

-Sötningsmedelet Aspartam (brukar strö det på flingorna/gröten och till kaffet)
-Kanel (har även detta på flingorna/gröten)
-Läkerol
-Proteinpulvret Protec från Eiselt

Är det någon som vet om något av dessa är kända för att kunna ge upphov till svullen buk? Finns det något annat ämne som ni vet får ni gärna skriva det, kan ha glömt nåt... :confused:

Tack /Johan
Jag brukar få såna där problem av koncentrat...