handdator

Visa fullständig version : Återhämtning


Aleks
2004-09-22, 21:20
Tjena!

Har börjat träna nu efter ett uppehåll under juni, juli månad så jag har hållit på i snart 1 månad. Problemet är att jag kan inte komma tillbaka i form (styrka). Innan uppehållet så hade jag deffat i 5 månader därav mkt lite "styrke* träning mest massa o deff träning. Men iaf vet att jag borde vänta ett tag till innan jag börjar deppa men förstå hur psykiskt jobbigt det är att trycka på 2/3 av vad man egentligen ska ligga o träna på. tex 80kg isf 100kg i fri bänkpress. Och så är det i alla övningar nästan. Jag intar bara protein förw och efter träningarna, men ska börja med kreatin om 2 veckor. Visst kreatin hjälper mig över trösken(har problem med mjölksyra) men min styrka känns veck. Har aldrig varit med om detta innan och det är jobbigt. Behöver verkligen lite råd o motivation. Jag är skit frustrerad!! :insane: men det hjälper ändå inte träningen.

MVH// Aleks

ceflower
2004-09-22, 21:28
Sitter i exakt samma sits; klarar bara 2/3 av vad jag klarade innan det ofrivilliga uppehållet. Men - jag märker redan nu att jag är på väg tillbaka. Det tar tid, men det kommer! Fortsätt pumpa! :bpump:

Fultjack
2004-09-23, 06:43
kör inte för tungt i början, försök inte att få upp styrkan på ett pass, jag gjorde alltid samma sak förut efter uppehåll, men nu sista gången (var borta 2-3 månader) så tog jag det ganska lugnt i början, låg mellan 8-15 reps typ i några veckor, ökade ganska bra, och nu är jag starkare i vsidda övninigar än jag nånsin varit :thumbup:

pellepedal
2004-09-23, 07:53
En månad är inte så värst lång tid.
Kör efter ett upplägg eller system som du aldrig kört tidigare, så att du inte direkt tänker på att jämföra vikter med vad du körde med före sommaren.
Tänk på vad du äter och hur mycket du äter. Ofta tror man att man äter mer och bättre än vad man verkligen gör.

Kör på och hårt. Det kommer ! :kickass:

Aleks
2004-09-23, 15:56
tack, saken är ju också att i sommar precis innan uppehållet så körde jag nästan på mina "vanliga" vikter, men efter uppehållet var dom som förtvinade... men okej max 1 månad till sen börjar jag fan lipa=D :whipped: