handdator

Visa fullständig version : leptin


JLL
2004-09-22, 00:32
När man under efter en lång diet ligger vaken och tänker på glass och kakor är det vad jag har förstått pga låga leptinnivåer. Är det nån som testat nåt tillskott som höjer leptinnivåerna och vet om det funkar?

Sverker
2004-09-22, 06:14
.....så har du kanske lite svårt att fokusera på vad du egentligen vill.
Det där är en mental bit :(

När jag själv deffar kan jag få lite underliga behov i bakhuvudet: Daim och nu senast Tarragonachoklad. Äter aldrig sådant, men just tanken på att jag inte skall äta det kan driva en till vansinne. Bara till att rycka på axlarna och fortsätta.


Leptin kan du inte påverka med tillskott. Leoptinnivåerna sjunker när kaloriintaget sjunker och när fettdepåerna minskar.
Regelbundna ätardagar kan tydligen boosta upp nivåerna.

Action
2004-09-22, 06:41
.....så har du kanske lite svårt att fokusera på vad du egentligen vill.
Det där är en mental bit :(

När jag själv deffar kan jag få lite underliga behov i bakhuvudet: Daim och nu senast Tarragonachoklad. Äter aldrig sådant, men just tanken på att jag inte skall äta det kan driva en till vansinne. Bara till att rycka på axlarna och fortsätta.


Ganska så allmänt känt.. till o med i Elvis, han är även ett bra tips....... :D

http://www.metro.se/content/cartoons/elvis/20040921.gif

Prankie
2004-09-22, 06:48
Snott från recept samling. Vispa äggvitor hårt, rör ner fruktosfibrer eller canderell under uppvispningen. (Behövs inte så mycket) Sedan försiktig vänd ner en matsked fettreducerad kakao och lägg det i frysen några timamr. SOm glass! :D

Leptin finns som kostillskott men jag har inte sett i sverige, jänkarna har det. Här är det krom tabletter som gäller. ;)

JLL
2004-09-22, 17:26
.....så har du kanske lite svårt att fokusera på vad du egentligen vill.
Det där är en mental bit :(

När jag själv deffar kan jag få lite underliga behov i bakhuvudet: Daim och nu senast Tarragonachoklad. Äter aldrig sådant, men just tanken på att jag inte skall äta det kan driva en till vansinne. Bara till att rycka på axlarna och fortsätta.


Leptin kan du inte påverka med tillskott. Leoptinnivåerna sjunker när kaloriintaget sjunker och när fettdepåerna minskar.
Regelbundna ätardagar kan tydligen boosta upp nivåerna.

Det finns tillskott som ska påverka leptinnivåerna. Har man annat man måste sköta också förutom dieten är det ju väldigt opraktiskt att ligga sömnlös så det vore bra om det fanns ngt som fungerar.