handdator

Visa fullständig version : Muskler som försvinner?? :S


Fyrkantig_njure
2004-09-21, 19:51
Hejsan!, jag har tränat på gym i ca tre år och har fått riktigt fina muskler, men nu har jag bestämt mig för att satsa på Fotbollen och lägger därmed av med gymmet, mina två frågor är följande:

1- Kommer mina muskler som jag har nu att försvinna??? eller synas mindre, även om jag käkar en fin gainer (kolhydrater och proteiner) efter varje träningspass?? jag menar jag blir ju av med fett (eftersom jag inte käkar någon fet mat) så kommer musklerna väl att synas mer!????

2-Nästan samma, Kommer mina ådror att synas mindre??, jag har riktigt fina ådror på armarna och på magen, kommer de att försvinna??? fins det nått sätt att behålla dem på??..jag vill satsa på fotbollen men ändå vara "fin".. :D hjälp någon??

//Niko

King Grub
2004-09-21, 20:34
Varför lägga av helt med gymträningen? Det förlorar du väl på som fotbollsspelare?

Whey
2004-09-21, 21:30
Han kanske inte har tid...

stenis
2004-09-21, 21:50
ja du kommer förlora muskler, och ja, ganska mycket också! dvs. om du lägger ner gymmet helt!

varför inte lägga in ett gymmpass i veckan i alla fall, o köra alla muskelgrupper under 1-2h de passet, då ska du se att dina muskler stannar kvar!

Enda lösningen, fotboll ger inge muskler, så äre!

mvh stenis

Johan1986
2004-09-21, 22:11
Inte för att va negativ men är det inte lite sent att satsa på fotbollen om du är 86a? Vet ju i och för sig inte vilket lag du spelar i.

Ja iallafall har jag pratat med en kompis (86a) som spelar i TFFs Tipselitlag. Och dom får iallafall under försäsong 2 styrkepass i veckan och under säsong ½h styrka före deras fotbollsträning. Om du spelar på samma nivå så borde ju ert lag också ha något liknande upplägg tycker jag.

Prankie
2004-09-21, 22:42
Alla sport bör ju kompletteras med styrketräning tycker jag. Fotboll är inte undantag, möjligen ett nytt program som är anpassad just för fotbollen.