handdator

Visa fullständig version : Orgasm..


Dav0d
2004-09-21, 14:59
Tjenare alla, mitt namn är Dav0d och jag är P19. Detta är mitt första inlägg på detta underbara forum, men nu till min fråga.

Det är en sak jag undrat över under en längre tid eftersom jag håller på med många kampsporter. Innan varje professionel boxnings match så brukar dom sätta en period då dom inte får onanera eller ha sex, alltså i helhet inte få orgasm. Och jag undrar (om detta stämmer) HUR & VARFÖR detta sänker ens prestationer. Väldigt tacksam för välskrivna svar.

Tack och Adjö

Slartibartfast
2004-09-21, 15:09
Det är myt och bullshit! Kör hårt du bara!

Om något så HÖJER det prestationsförmågan då hormoner frigörs i kroppen. Om du nu inte gör prestationen DIREKT efter. Då är man ju lite lullig. :D

Finns trådar om det här. Sök.

King Grub
2004-09-21, 15:11
Det stämmer att en längre tids avhållsamhet innebär ökade testosteronnivåer.


Endocrine response to masturbation-induced orgasm in healthy men following a 3-week sexual abstinence.

This current study examined the effect of a 3-week period of sexual abstinence on the neuroendocrine response to masturbation-induced orgasm. Hormonal and cardiovascular parameters were examined in ten healthy adult men during sexual arousal and masturbation-induced orgasm. Blood was drawn continuously and cardiovascular parameters were constantly monitored. This procedure was conducted for each participant twice, both before and after a 3-week period of sexual abstinence. Plasma was subsequently analysed for concentrations of adrenaline, noradrenaline, cortisol, prolactin, luteinizing hormone and testosterone concentrations. Orgasm increased blood pressure, heart rate, plasma catecholamines and prolactin. These effects were observed both before and after sexual abstinence. In contrast, although plasma testosterone was unaltered by orgasm, higher testosterone concentrations were observed following the period of abstinence. These data demonstrate that acute abstinence does not change the neuroendocrine response to orgasm but does produce elevated levels of testosterone in males.

Slartibartfast
2004-09-21, 15:15
Aha. Ok. Då hade man fel igen.

Olsson
2004-09-21, 15:17
att kolla på porr utan att få utlösning är optimalt :D

Kalleh
2004-09-21, 15:20
att kolla på porr utan att få utlösning är optimalt :D

Citerar du den optimale moderatorn? :D

Halldin
2004-09-21, 15:24
Vafan, ska man behöva kolla på porrfilmer hela dagarna för att få testoboost nuförtiden? :furious:

:D

Köttbullen
2004-09-21, 15:46
Vafan, ska man behöva kolla på porrfilmer hela dagarna för att få testoboost nuförtiden? :furious:

:D

HHAHA

ceflower
2004-09-21, 15:52
att kolla på porr utan att få utlösning är optimalt :D

om du får utlösning av att bara titta på porrfilm är det nog något som inte stämmer :naughty:

Officer
2004-09-21, 15:52
Vafan, ska man behöva kolla på porrfilmer hela dagarna för att få testoboost nuförtiden? :furious:

:D


Vadå "behöva"? Du får det o låta som det vore nåt tråkigt o jobbigt!!!


(Skönt o veta att man har testot på högsta nivå minsann :cool: )

Halldin
2004-09-21, 16:17
Vadå "behöva"? Du får det o låta som det vore nåt tråkigt o jobbigt!!!


(Skönt o veta att man har testot på högsta nivå minsann :cool: )
Hela dagen! Och du får inte masturbera till det heller. Arghghghgh.. finns det ingen studie på hur mycket testot stiger per timme av porrtittande? :naughty:

Styrkebyggare
2004-09-21, 16:25
På den finfina norska sidan www.herregud.com finns några goda tips till hur man skall kunna hålla fingrarna borta. Klicka på "Bekjemp onani" i menyn på vänstersidan.

Yooo
2004-09-21, 17:06
Jag gör sämre pass om jag knullat innan :(

acidbl00d
2004-09-21, 18:46
Läste i nån tidning för ett tag sen att killar som såg Gudfadern fick förhöjda testo nivåer med nåna %. Nån som vet nått mer om detta?

Mehdi
2004-09-21, 19:00
Tjenare alla, mitt namn är Dav0d och jag är P19. Detta är mitt första inlägg på detta underbara forum, men nu till min fråga.

Det är en sak jag undrat över under en längre tid eftersom jag håller på med många kampsporter. Innan varje professionel boxnings match så brukar dom sätta en period då dom inte får onanera eller ha sex, alltså i helhet inte få orgasm. Och jag undrar (om detta stämmer) HUR & VARFÖR detta sänker ens prestationer. Väldigt tacksam för välskrivna svar.

Tack och Adjö

Desto värre kommer jag inte på några större biokemiska orsaker till det hela. Men det enda jag kommer på nu är att ett visst ämne frigörs vid orgasm, det i sin tur har en avslappnande och lugnande effekt. Visst det kan kanske vara bra att hålla skallen lugn innan en match / tävling, men det sitter i längre än ett par timmar.
Det du vill ha inför är tryck och spänning i musklerna, sedan så ska du fokusera dig på matchen / tävlingen de närmaste dagarna för att verkligen intala dig själv att du fixar det, varav den tyngsta parametern i det hela - skallen.
Min personliga åsikt är att om inte kan fokusera sig till 100% till en tävling så har man inget där att göra, vill säga att det inte spelar någon roll om hurvida man sköter sig de närmaste dagarna. Personligen mår jag förjävligt kvällen innan och nojjar mig en massa, kan knappt sova och får meditera tills allt lägger sig. När man väl vaknar är det FIT FOR FIGHT!

Det är iaf vad jag tycker, sen vem jag är... pfff vem bryr sig :)

Edit: Varför skulle så lite testosteron ha betydelse under så kort varsel om det verkligen relevant att veta om testosteronet höj / sänks av orgasm?

Mvh M

negative
2004-09-21, 22:05
Vadå "behöva"? Du får det o låta som det vore nåt tråkigt o jobbigt!!!


(Skönt o veta att man har testot på högsta nivå minsann :cool: )


Är det Krystal Steels rumpa du har på avataren ?


M

Bencharkungen
2004-09-21, 23:28
Tjenare alla, mitt namn är Dav0d och jag är P19. Detta är mitt första inlägg på detta underbara forum, men nu till min fråga.

Det är en sak jag undrat över under en längre tid eftersom jag håller på med många kampsporter. Innan varje professionel boxnings match så brukar dom sätta en period då dom inte får onanera eller ha sex, alltså i helhet inte få orgasm. Och jag undrar (om detta stämmer) HUR & VARFÖR detta sänker ens prestationer. Väldigt tacksam för välskrivna svar.

Tack och Adjö

Davod din gamla räv. Var det det enda du kom på att fråga om när du kom hit. :D Har du läst på om Arla nu.

annaerix
2004-09-22, 05:28
att kolla på porr utan att få utlösning är optimalt :D

Haha. Porr är så jävla överskattat.
Det är som att köpa en biljett till älgfarmen i Bjurholm. :kinky:

Dav0d
2004-09-22, 19:09
Tack så mycket för alla svar, och jäkla snabbt kom dom också. Loggade inte in på 1 dag så hade jag 2 sidor att dra igenom.


HAhah Bencharkungen :D.. Jodå fick svaret på den frågan också :P... Men "orgasm" är en sån stor del av mitt liv så jag var tvungen att fråga ;)...

På återseende pojkar och flickor.