handdator

Visa fullständig version : problem med schema


Lucas
2004-09-21, 14:40
måste få in styrketräningen nånstans. blev en jävla massa basket


måndag: 9:50-11:10 basket-teknikträning 17:00-18:30 basket

Tisdag 20:30-22:00 basket

Onsdag 8:00-9:35 basket-teknikträning 15:30-17basket

Torsdag: 19:45-21:30 basket

Fredag 12:40-14:00idrott med skolan

Lördag: vila/matchdagq

Söndag 18:00-20:00 basket

vill få in styrketräning där nånstans också. har insett att jag aldrig kommer att kunna köra lika hårt som under försäsongen. men jag vill fortfarande köra på.

hur skulle ni lagt upp det?
säg inte skär ner på basketen bara

righto. tack på förhand!

z_bumbi
2004-09-21, 15:03
Söndag och onsdag efter basketen kanske?
Korta pass, basövningar, styrkeinriktat.

Lillgrabben
2004-09-21, 16:11
Var det inte du, Lucas som sa att du hade en pappa som gjort 250+ i bänken??


Om du har en såpass styrketräningsvan pappa så borde du ha nära till goda råd samt vettig hjälp!


Som jag ser det hela så skulle jag ha lagt in styrketräningen på de dagar som du har minst basket, för att försöka dela på basketträningen & lyftningen (om möjligt).

Problemet med att träna så mkt som du gör är att det blir väldigt lite vila mellan alla "motionspass", kanske får du finna dig i att köra viktträningen mindre seriöst under basketsäsongen?!


MVH

Lucas
2004-09-21, 16:17
240-250. mja...

han vågar jag inte lita på. han kan ju fan knappt gå längre (båda knäna e helt slut) samt att sist jag frågade om hjälp med schema så började han snacka om något tuungt 5x5 öka 5kg/vecka sen sänka vikten 4e veckan så man var tillbaka på andra veckans vikt. att det skulle funka och att han ökade kring 40kg i 5x5 i många övningar. lät inte som något jag skulle ha nytta av.

jag har insett att jag inte kommer att kunna köra lika tungt eller seriöst som under "offseason". men jag vill som sagt... fortfarande köra lite styrke

har hittat en lucka efter basketpasset på måndag.

torsdag kanske jag kan få in något på

en liten 2split då?

edit: gav farsan ett försök. han frågade "var tar du i bänk. sen skrattade han åt mig då ja inte tog över 100kg och sa "det tar du ju bara du vänjer in rörelsen"... går inte att få något vettigt ur gubben!!

Jan
2004-10-11, 20:42
Är lite OT nu, men ser att du också går idrotts.. Vilken klass går du i? Gick dansen bra i fredags föresten? :D

z_bumbi
2004-10-12, 15:15
sist jag frågade om hjälp med schema så började han snacka om något tuungt 5x5 öka 5kg/vecka sen sänka vikten 4e veckan så man var tillbaka på andra veckans vikt. att det skulle funka och att han ökade kring 40kg i 5x5 i många övningar. lät inte som något jag skulle ha nytta av.

5x5 och att sänka på det sätter är en bra metod att bygga styrka, funkar ganska bra och ger i alla fall något strukturerat att träna efter.

jag har insett att jag inte kommer att kunna köra lika tungt eller seriöst som under "offseason". men jag vill som sagt... fortfarande köra lite styrke


Att bibehålla sin styrka under en kortare period där man tränar andra idrotter är inte så tungt men satsar du på att öka kan det bli att slita en del.