handdator

Visa fullständig version : Synpunkter på min nya träning samt kost


Zealot
2004-09-21, 13:51
Efter att ni nyligen ledde in mig på rätt stig började jag igår att följa mitt nya schema. Det suger säkert fullständigt & då jag är okunnig så vill jag gärna höra lite reflektioner.

Har börjat äta 6 st mål om dagen. Tror jag äter mer än förut men grejen är att jag aldrig känner mig riktigt mätt utan snarare hungrig samtidigt som jag känner mig "osugen" på nästa mål. Är det så i början innan min mage har hunnit vänja sig ordentligt?

Mitt mål är alltså att öka i vikt genom muskelmassa & utan att lägga på mig så lite fett som möjligt.

Har alltså gått upp på 6st mål om dagen samt gått ner på endast 3st gympass i veckan men med konditionsträning de dagarna jag inte styrketränar.

Så här har mina två dagar sett ut så här långt:

Måndag:

Frukost 07.00, en skiva grovt bröd med två tunna skivor skinka på. Ett ägg, en skål med Allbran flingor med frukt o hasslenötter med tillhörande blå mjölk.

mål nr 2 ca kl 10.00
tonfisksallad, tonfisk, jasminris, majs, champinjoner, sallad o gurka.

mål nr 3 kl 13.00 (efter träningen) Gym ca 50min, bröst, ben & mage
samma som mål nr 1

mål nr 4 ca kl 15.00
samma som mål nr 1 & 2

middag ca kl 18.30
lax, kokt potatis & grönsaker

kvällsmål:
en skiva bröd, två tunna skivor skinka samt en apelsin.

läggdags ca kl 00.30


dag 2

frukost 07.00 samma som dag ett förutom att jag glömde ägget. Men jag hade även på lite tonfisk på mackan.

mål 1 kl 10
lax, potatis & majs

mål 2, 13.00 (efter träningen) Cyklade i 30 min alá 1,5 mil. Brände 340 kalorier
enligt cykelns dator.

lax, potatis & majs samt ett äpple.

mål tre, ska iväg o äta det just nu i skrivande stund.
Lax, potatis & majs.

Träningen har jag tänkt som så,
måndag: bröst ben & mage
tisdag: cykling
onsdag: rygg & axlar
torsdag: cykling
fredag, biceps & triceps
lördag & söndag vila (kanske kondition någon av dagarna)

Tilläggas bör väl även göras att mitt vassleprotein som jag beställt lär anlända idag eller på onsdag så då kommer jag ta det + druvsocker efter träning + den sedvanlíga lunchen.


Så vad tycks?? Skitruttet upplägg va? :em:
Spelar det någon roll att jag tex som idag kört lax, potatis vid varje mål? Ska jag variera mig lite för bättre resultat?

z_bumbi
2004-09-21, 14:10
Jag tycker den passar bättre här då merparten är om kosten, vill du ha synpunkter på träningsdelen så släng in ett nytt inlägg i träningsforumet.

Zealot
2004-09-21, 14:12
Har du säkert rätt i....ursäkta.

Zealot
2004-09-21, 17:02
Med tanke på alla synpunkter så utgår jag från att mitt program är bäst i hela världen....va väl det jag visste! :angel: