handdator

Visa fullständig version : Förbränningsträning!


Mr A
2004-09-21, 08:20
Jag har en fråga angående förbrännningsträning. Deffar just nu och brukar köra 30 min på stepmaskin efter styrkepassen. Passen på gymmen blir lite långa om man kör så här och nu tänkte jag istället börja med morgonpromenader på ca 45-60 min innan frukost. Men nu när höstrusket börjar komma tänkte jag att man kanske istället skulle införskaffa en motionscykel. Kan detta vara lika effektivt för fettförbränningen som morgonpromenader? Tacksam för tips om förbränningsträning! //Mvh Anders

Olsson
2004-09-21, 08:49
Jag har en fråga angående förbrännningsträning. Deffar just nu och brukar köra 30 min på stepmaskin efter styrkepassen. Passen på gymmen blir lite långa om man kör så här och nu tänkte jag istället börja med morgonpromenader på ca 45-60 min innan frukost. Men nu när höstrusket börjar komma tänkte jag att man kanske istället skulle införskaffa en motionscykel. Kan detta vara lika effektivt för fettförbränningen som morgonpromenader? Tacksam för tips om förbränningsträning! //Mvh Anders

Med samma intensivitet funkar det lika bra. Men varför inte köra både lågintensiv cardio på morgonen och högintensivt efter passet? Man kan inte ligga på latsidan när man ska deffa :whipped:

ceflower
2004-09-21, 09:08
Motionscykel, också känt som den produkt som flest personer ångrar att de köpt :D

SleDgeHammeR
2004-09-21, 10:09
Köpte en motioncykel för tre veckor sen. Har inte ångrat det ett ögonblick.
Helt underbart när man börjar tidigt och slipper klä på sig så mycket utan bara sätta sig på cyklen och sätta igång lite musik eller en film.

Mr A
2004-09-21, 10:12
Tack för tipsen! Är HIIT med 30 sekundersintervaller på stepmaskin, som jag har läst en del om, bra att köra som högintensiv träning efter styrkepassen?? Hur länge ska man träna högintensivt efter passen?? 20 min lagom tid?

Mr A
2004-09-21, 10:30
Ok! Köpte du en dyr cykel?? Man har ju inte så stor budget som student så jag tänkte se om jag kan hitta någon billig motionscykel, men man vet ju inte med kvaliteten...

King Grub
2004-09-21, 10:39
Tack för tipsen! Är HIIT med 30 sekundersintervaller på stepmaskin, som jag har läst en del om, bra att köra som högintensiv träning efter styrkepassen?? Hur länge ska man träna högintensivt efter passen?? 20 min lagom tid?

Det är bra, men det bästa är att separera styrketräning och konditionsträning, så långt ifrån varandra det går.