handdator

Visa fullständig version : "Bio-popcorn"


DANIELCARLSSON
2004-09-20, 11:06
Jämfört med dem man själv poppar, hur (o)nyttiga är dessa? Som micropopcorn?

aliquis
2004-09-20, 12:17
Relativt vad? Majs innehåller i princip inget av värde, och fettet är väl raffinerat. Nyttigare än socker men mindre nyttigt än en smörgås? :)

DANIELCARLSSON
2004-09-20, 12:48
Relativt vad? Majs innehåller i princip inget av värde, och fettet är väl raffinerat. Nyttigare än socker men mindre nyttigt än en smörgås? :)

Naturlich, mein freund :cool:

Men jag kör detta på min "ätardag" o undrar hur pass dåligt det är om man jämför t.ex. med en chipspåse...?

TCOG
2004-09-20, 12:56
OMG

på din ätardag, tänker du på sånt då?

DANIELCARLSSON
2004-09-20, 13:07
OMG

på din ätardag, tänker du på sånt då?

Ja, jag tar detta på allvar; från att gå till en jävla pösmunk som vägde 15-20 kg för mkt till vältränad gymmmänniska.

Jag har lidit tillräckligt länge för min övervikt! Nu ska den försvinna och jag är halvvägs! Så om det är att jag proppar i mig 4000 kalorirer bara på popcornen så kommer jag sluta med det, utan tveckan. Men om det är hyfsat med kalorier o inget extremt med mättade fetter etc á la chips så vill jag ju fortsätta, jag vill ju leva o må bra. Inte må sämre på grund av alla "uppoffringar" man gjort, nåt glädjeämne måste finnas kvar.

JJ
2004-09-20, 13:09
Naturlich, mein freund :cool:

Men jag kör detta på min "ätardag" o undrar hur pass dåligt det är om man jämför t.ex. med en chipspåse...?


Det är bättre än chips. Jag vet inte vilket fett de använder att poppa i, men man kan väl misstänka att det inte är det bästa.

josu
2004-09-20, 16:12
De brukar ha kokosfett vet jag... men det gäller väl kanske inte alla biografer då... men kokosfett är ju rätt mättat om jag inte minns fel... :/

stefannn
2004-09-20, 16:44
De brukar ha kokosfett vet jag... men det gäller väl kanske inte alla biografer då... men kokosfett är ju rätt mättat om jag inte minns fel... :/


kokos är rätt jävla illa ja,
men i övrigt så innehåller väl popcornen knappast så mycket energi ... blir ju rätt mycket av rät lite majs så att säja