handdator

Visa fullständig version : Öka i muskelvolym


Zealot
2004-09-20, 10:24
Nu är jag säker på att jag kommer uppröra en hel del styrkegurus.. :D

Det jag vill uppnå med min träning är en sån fin kropp som möjligt (enligt vad jag tycker givetvis.) Med et menar jag att jag vill få stora muskler, (samt magrutor när jag nu ska lyckas med det :( )

Jag ser alltså hellre stark ut än är stark.. :)

Så hur ska man träna, antal reps etc, för att få så stor volym på musklerna som möjligt??

King Grub
2004-09-20, 10:28
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=29987

Zealot
2004-09-20, 10:55
tack...får väl gå ner på 6 rep då...men ska man sedan köra 3x6 & sedan lägga på tyngre & köra 3x4? För att sedan avsluta med 3x2? Eller ska man hålla sig till 3x6?

Byggare Bob
2004-09-20, 11:01
När man ska till att ändra och variera sin träning så brukar det inte bli så stor skillnad mot vanligt i alla fall. Så mitt tips till dig är att hoppa på ett "färdigt system" som bevisat ger bra resultat om man kör hårt, typ Serious Growth eller HST eller liknande.

aliquis
2004-09-20, 13:53
När man ska till att ändra och variera sin träning så brukar det inte bli så stor skillnad mot vanligt i alla fall. Så mitt tips till dig är att hoppa på ett "färdigt system" som bevisat ger bra resultat om man kör hårt, typ Serious Growth eller HST eller liknande.
Finns det bevis på att HST bygger bra? Det bygger ju på studier, inte tvärtom, så det borde vara bra ;D
På forumet verkar det mest vara nybörjare eller kraftiga som kör det, så det blir så trist att leta upp deras resultat, plus att folk nog hellre postar positiva resultat än när det har gått dåligt. HST känns iaf rätt tråkigt tycker jag när man kör det, plus att det eventuellt blir lite ensidig träning av respektive muskel, visst kan man variera övningar cykel för cykel men vem vill ta bort favoriterna?

pellepedal
2004-09-21, 12:24
Finns det bevis på att HST bygger bra? Det bygger ju på studier, inte tvärtom, så det borde vara bra

Finns det bevis som duger åt alla för något system överhuvudtaget? Knappast. Man får gå efter egna och andras erfarenheter och sitt omdömme.
Vad gäller SG har jag mycket egen erfarenhet plus många andra som jag känner och har talat med, och de resultaten överglänser allt annat jag sett.

HST känns iaf rätt tråkigt tycker jag när man kör det, plus att det eventuellt blir lite ensidig träning av respektive muskel, visst kan man variera övningar cykel för cykel men vem vill ta bort favoriterna?

Jag själv tycker att det roliga ligger i resultaten jag får, inte hur kul jag kan göra det att lyfta stången från punkt A till punkt B.

Zealot
2004-09-21, 12:33
Och vart kan man finna en beskrivning på hur detta Serious Growth går till?

pellepedal
2004-09-21, 13:15
Bland annat i boken Big Beyond Belief, som finns på Amazon, eller på otsdirect.com , eller om du hittar nån vänlig själ som kan ge dig en kopia av den.

z_bumbi
2004-09-21, 13:41
Är Serious inte en variant av de sk bulgariska program som cirkulerade i Sverige för ca 15 år sen eller har jag fattat helt fel?

pellepedal
2004-09-21, 16:33
Är Serious inte en variant av de sk bulgariska program som cirkulerade i Sverige för ca 15 år sen eller har jag fattat helt fel?

Det finns mycket i SG som grundar sig i forskningsresultaten från Öst. Sen är det vidareforskat och vidareutvecklat väldigt mycket.