handdator

Visa fullständig version : Träningsschema med betoning på biceps


Trance
2004-09-19, 21:22
Hade tänkt att gå över till en fyrsplitt tror jag.

Detta är ett fyrsplits program som jag har snott från någon här:

måndag: bröst, triceps
tisdag: ben
onsdag: vila
torsdag: rygg, biceps
fredag: axlar, mage
helg: vila

Problemet är att mina biceps släpar ganska rejält(eller hela kroppen släpar rejält men biceps mest känns det som)

Dessutom är jag orolig att jag inte kommer att orka överbelasta biceps efter rygg utan att det mest kommer att bli någon se hur mycket mjölksyra jag tål grej av det hela.

Så går det att göra om passet lite till:

måndag: bröst, triceps
tisdag: ben, biceps
onsdag: vila
torsdag: rygg, biceps
fredag: axlar, mage
helg: vila

Så jag också har biceps på bendagen, tänkte eventuellt köra lite tyngre där och lite lättare på ryggdagen. Tankar om det?

Eller vad finns det för andra förslag på ett biceps-prioriterat schema?

4 eller 5 split spelar ingen roll.

Jorgen
2004-09-19, 21:28
Jag skulle hellre lagt biceps tillsammans med triceps och kört biceps först i det passet.
Att köra biceps efter att man har kört ben verkar minst sagt jobbigt. Ffa om man vill lägga prio på biccorna. Att sen köra dom igen efter två dagar och då efter att ha kört rygg verkar lika segt det.
Men testa och se hur det funkar. Annars får du aldrig reda på det. :)

//Jörgen

jim
2004-09-19, 21:31
[QUOTE=Trance]

Så går det att göra om passet lite till:

måndag: bröst, triceps
tisdag: ben, biceps
onsdag: vila
torsdag: rygg, biceps
fredag: axlar, mage
helg: vila

QUOTE]

verkar lite tungt me ett nytt bicepspass sådär direkt efter, stackarna behöver ju vila särskilt om du nu ska prioritera dem vilket (förhoppningsvis) leder till at du kör dem extra hårt!

personligen är jag inte mycket för att "spetsa" program sådär hela kroppen behöver sitt lika mycket, jag tycker du ska köra din vanliga split å bara se till att göra riktigt riktigt bra bicepspass! :whipped:

Trance
2004-09-19, 21:50
Jag skulle hellre lagt biceps tillsammans med triceps och kört biceps först i det passet.
Att köra biceps efter att man har kört ben verkar minst sagt jobbigt. Ffa om man vill lägga prio på biccorna. Att sen köra dom igen efter två dagar och då efter att ha kört rygg verkar lika segt det.
Men testa och se hur det funkar. Annars får du aldrig reda på det. :)

//Jörgen


Mmm, det är ju sant. Jag är ju som sagt var jäkligt slut efter ett benpass. Tänkte inte på det ;)

Något sådant kanske, nu får väl alla närliggande grupper iallfall en dags vila innan de påverkas av något annat?

måndag: bröst, axlar
tisdag: ben
onsdag: biceps, triceps
torsdag: vila
fredag: rygg, mage
helg: vila

Om biceps fortsätter att släpa får jag väl lägga in något extra pass. Kanske på helgen eller något.

jim
2004-09-19, 23:17
Mmm, det är ju sant. Jag är ju som sagt var jäkligt slut efter ett benpass. Tänkte inte på det ;)

Något sådant kanske, nu får väl alla närliggande grupper iallfall en dags vila innan de påverkas av något annat?

måndag: bröst, axlar
tisdag: ben
onsdag: biceps, triceps
torsdag: vila
fredag: rygg, mage
helg: vila

Om biceps fortsätter att släpa får jag väl lägga in något extra pass. Kanske på helgen eller något.



jepp! nu har vi samma pass fast jag kör triceps me bröst å axlar me biceps :) ge dig bara fan på att dina bricepspass ska vara sinnessjuka, som kommer de ifatt! jag fick göra så med mina ben.. och nu har de nästan gått om :D

jim
2004-09-19, 23:22
om någon undrar vad ett "bricepspass" är så är det en genetisk kombination av biceps å triceps som man tränar samtidigt! eller så är jag bara trött :em:

aliquis
2004-09-20, 11:00
Med tanke på "riktiga män..." så lär ju inget släpa? Vi som bara väger drygt 60kg kan ju inte ha någon överdriven mängd av någon muskel väl? Så jag tror mest det sitter i huvudet. Dessutom är ju biceps en så liten muskel så skulle det ens vara något att prioritera? Borde väl växa av resten av träningen om inte annat om nu exempelvis ryggen blir mycket starkare?

Zodd
2004-09-20, 11:44
Kör bicepsprogrammet på Melvin Anthonys hemsida (http://www.melvinanthony.com/train4.html), som nybörjare behöver du bara göra 18 set istället för 30. :angel:

Zonyk83
2004-09-20, 11:53
Hade tänkt att gå över till en fyrsplitt tror jag.

Detta är ett fyrsplits program som jag har snott från någon här:

måndag: bröst, triceps
tisdag: ben
onsdag: vila
torsdag: rygg, biceps
fredag: axlar, mage
helg: vila

Problemet är att mina biceps släpar ganska rejält(eller hela kroppen släpar rejält men biceps mest känns det som)

Dessutom är jag orolig att jag inte kommer att orka överbelasta biceps efter rygg utan att det mest kommer att bli någon se hur mycket mjölksyra jag tål grej av det hela.

Så går det att göra om passet lite till:

måndag: bröst, triceps
tisdag: ben, biceps
onsdag: vila
torsdag: rygg, biceps
fredag: axlar, mage
helg: vila

Så jag också har biceps på bendagen, tänkte eventuellt köra lite tyngre där och lite lättare på ryggdagen. Tankar om det?

Eller vad finns det för andra förslag på ett biceps-prioriterat schema?

4 eller 5 split spelar ingen roll.


Kör INTE biceps 2 ggr i veckan, det är en liten muskel som i stort sett används i alla övningar och är mkt lätt att överträna! Vad för övningar kör du, hur många set/reps? Jag tror snarare att det är det du behöver ändra på, antingen kör du för få totala set eller för många /Mvh David

Trance
2004-09-20, 16:42
Tackar för responsen, det är sant som du säger aliquis att den inte kan släpa alltför mycket(eller att igentligen allt släpar) men jag har inte ökat mycket varken i massa eller styrka om man gämför med andra framsteg jag gjort.

Men jag kommer att testa att ändå "bara" träna den en gång i veckan, men då först i ett eget armspass. Förhoppningsvis så ger det resultat.