handdator

Visa fullständig version : Mat i skolan


Matte_Maiden
2004-09-19, 18:42
Nu när jag går i skolan så går det ganska lång tid mellan frukost och lunch. Jag brukar därför äta ett mindre mål bestående av kanske 100 gram kyckling och 15 gram jordnötter, men jag vet inte riktigt hur jag ska placera det.

Om jag äter frukost klockan 7.30 och lunch klockan 11.30, vilken tid ska jag då lägga detta mål på?

Alternativen är:
9.30 eller 10.30

Gärna en vacker motivation! :)

King Grub
2004-09-19, 18:43
9:30 kanske? Motivation: 2 timmar utan protein är bättre än 3 timmar utan protein, medan 1 timme är overkill.

Matte_Maiden
2004-09-19, 18:52
9:30 kanske? Motivation: 2 timmar utan protein är bättre än 3 timmar utan protein, medan 1 timme är overkill.

2 timmar utan protein? 200 gram Valio Cottage Cheese borde väl ta ett tag på sig innan det försvinner? Min motivation till det andra skulle vara att jag normalt äter 500 kcal var tredje timme (vaken tid) och den sista timmen skulle ju motsvara 167 kcal (500/3) och det är ju ungefär vad måltiden skulle ligga på.

Eftersom jag då antagligen fortfarande hade maten i omlopp från frukosten borde väl mer påfyllnad bara trigga fettlagring?

morbror_sven
2004-09-19, 19:10
Nu när jag går i skolan så går det ganska lång tid mellan frukost och lunch. Jag brukar därför äta ett mindre mål bestående av kanske 100 gram kyckling och 15 gram jordnötter, men jag vet inte riktigt hur jag ska placera det.

Om jag äter frukost klockan 7.30 och lunch klockan 11.30, vilken tid ska jag då lägga detta mål på?

Alternativen är:
9.30 eller 10.30

Gärna en vacker motivation! :)
matte släpar du med en hel kyckling till skolan? Jag som tyckte det var överkurs med nötter:P

Matte_Maiden
2004-09-19, 19:14
matte släpar du med en hel kyckling till skolan? Jag som tyckte det var överkurs med nötter:P

Aaa jag har den i koppel och tar med på lektionerna! Sedan när jag blir sugen så slaktar jag den och äter. :eating:

Jag har med kycklingfilé och annat i lådor, ja. Dessa äter jag sedan i skolan på rasterna :)

morbror_sven
2004-09-19, 20:16
Aaa jag har den i koppel och tar med på lektionerna! Sedan när jag blir sugen så slaktar jag den och äter. :eating:

Jag har med kycklingfilé och annat i lådor, ja. Dessa äter jag sedan i skolan på rasterna :)
hm... Att du utstår... Bäst vore om det fanns energikuber man kunde slänga i sig lite snabbt på toaletten :rolleyes:

Matte_Maiden
2004-09-19, 20:17
hm... Att du utstår... Bäst vore om det fanns energikuber man kunde slänga i sig lite snabbt på toaletten :rolleyes:

Då blir man ju hungrig! :eating: :furious: :eating:

bubbleman
2004-09-19, 20:40
Seriöst, 4 h, big deal!?

TCOG
2004-09-20, 11:34
hm... Att du utstår... Bäst vore om det fanns energikuber man kunde slänga i sig lite snabbt på toaletten :rolleyes:

rädd för att äta inför människor eller ;)

Sparrisen
2004-09-20, 12:18
Jag försöker ha som regel att äta var 3:e timma, men det händer nån gång då och då att det blir upp emot 4 timmar. 3 timmars mellanrum anser jag vara lagom, varken för ofta eller för sällan. Äter man så ofta som varannan timma får man inte mycket annat gjort... ;)