handdator

Visa fullständig version : Inget tillskott, what to do?


mystic[-_-]
2004-09-19, 09:11
Hejsan nu är det så här att jag inte kommer ha pengar till kosttillskott på ett tag pga att jag måste köpa studiemedel mm.
Jag har tagit protein+maltodextrin efter träning tidigare och nu har jag som sagt inget att ta. Jag undrar om det finns någon bra mat man kan ha med för att i alla fall återhämta sig lite innan måltiden 1 timme efter träningen.

Tack på förhand

King Grub
2004-09-19, 09:19
Proteinmässigt finns det i princip inga alternativ till vasslet bland vanliga livsmedel. Ren äggvita är det snabbaste du kan åstadkomma, men detta är inte i närheten i alla fall, och ett ägg innehåller bara 3-4 gram protein.

Lägg den där måltiden så snart du kan efter träningen istället för att vänta en timme, och basera den på högglykemiska, fettsnåla kolhydratkällor som potatismos eller snabbris och fettfria proteinkällor som tonfisk i vatten eller magert kött.

Det fungerar i "nödfall".

mystic[-_-]
2004-09-19, 09:34
Ok det var väll ungefär vad jag väntade mig. Det blir ju ungefär lika dyrt per portion mat jämnfört med en shake. Det som är problemet är ju att protein blir en hög engångskostnad och svider mer än mindre små kostnader, känns det som.
Får nog bli en matlåda att ha efter passen ett tag framöver.

MIGGE
2004-09-19, 17:30
låna pengar av nån o köp ett kg vassle, om du har nån o låna av. kolisar e ju inte det största problemet

z_bumbi
2004-09-19, 17:46
låna pengar av nån o köp ett kg vassle, om du har nån o låna av. kolisar e ju inte det största problemet

Börjar man låna pengar till kosttillskott så är man illa ute enligt mig, det funkar med vanlig mat så varför dra på sig skulder om man inte behöver?

ceflower
2004-09-19, 18:37
Studierna eller träning... svårt val :(