handdator

Visa fullständig version : Druvsocker?


Jejje
2004-09-18, 14:35
Ska man käka nån form av druvsocker eller nåt liknande för att få maximal muskeltillväxt? som det är nu så har jag bara köpt protein (whey100).. men ska man ta nåt mer innan/efter träning? för att det ska bli optimalt?

Jejje
2004-09-18, 15:04
ok.. men som idag käkade jag en lättostkaka och drack en proteindrink efter träningen? ostkakan räcker den eller ska jag ta druvsocker också? sån där vanligt druvscker man kan köpa på ICA duger det? eller måste jag beställa nåt special special?

Zozza
2004-09-18, 15:06
Sån där vanligt druvsocker man kan köpa på ICA duger gott och väl.

King Grub
2004-09-18, 15:07
ok.. men som idag käkade jag en lättostkaka och drack en proteindrink efter träningen? ostkakan räcker den eller ska jag ta druvsocker också? sån där vanligt druvscker man kan köpa på ICA duger det? eller måste jag beställa nåt special special?

En lättostkaka är direkt undermålig efter träningen och innehåller det mesta man vill undvika vid det tillfället, bland annat riktigt långsamma kolhydrater och protein.

Spara den till målet en timme senare.

Det du tar direkt efter träningen bör vara i flytande form och inte innehålla saker som saktar ned magsäckstömningen. Vassle + druvsocker/maltodextrin + vatten helt enkelt.

Jejje
2004-09-18, 15:08
ok.. hur många såna där små tabletter ska man ta.. för det är ju typ tabletter man köper på ICA.. 2-3st.. vet inte hur mycket de väger.. köpte en för nån vecka sen men den ligger i bilen så vet inte hur stora de de.. men dextrosol eller vad de heter..

bör jag krossa de o köra ner i drinken eller vad är optimalt?

King Grub
2004-09-18, 15:09
ok.. hur många såna där små tabletter ska man ta.. för det är ju typ tabletter man köper på ICA.. 2-3st.. vet inte hur mycket de väger.. köpte en för nån vecka sen men den ligger i bilen så vet inte hur stora de de.. men dextrosol eller vad de heter..

Det är INTE dessa som avses! Det blir hutlöst dyrt kilopris! Titta på sockerhyllan: där hittar du 400-gramsförpackningar i pulverform som heter Dextropur.

Jejje
2004-09-18, 15:10
följdfråga!! är det inte så bra att köra proteindrinken me minimjölk? bör jag undvika det.?men det blir ju så himla mycket godare än med vatten! : P

King Grub
2004-09-18, 15:12
följdfråga!! är det inte så bra att köra proteindrinken me minimjölk? bör jag undvika det.?men det blir ju så himla mycket godare än med vatten! : P

Det är sämre än med vatten. Kaseinet saktar ned upptaget, och vill du utnyttja den synergistiska effekten av insulin+vassle+druvsocker är det antagligen tillräckligt för att göra det suboptimalt.

Vill du tillfredsställa dina smaklökar eller dina muskler? Vill du ha något gott att dricka eller något som gör gott för resultaten?

Mindek
2004-09-18, 15:16
Köp druvsocker i en bryggeributik om du hittar nån... köpte mitt för 10 kr/kg

Halldin
2004-09-18, 17:29
följdfråga!! är det inte så bra att köra proteindrinken me minimjölk? bör jag undvika det.?men det blir ju så himla mycket godare än med vatten! : P
Prova med vatten igen, fast blanda i druvsocker. Kan lova att det blir mycket bättre, om du nu inte har något emot sötma. :)

Jag hade lite flax, gick förbi en bryggeributik som gått i konkurs och hade utförsäljning. Gick iväg med 10kg druvsocker för 60kr. :)

Motsvarande kostnad/mängd om du köper Dextropur är ... väldigt många hundralappar. :thumbup:

Jejje
2004-09-18, 22:19
var inne på en stor COOP Forum butik iag.. o de hade inget =(
men typ ICA bör ha säger ni?

hur mycket ska man ha i drinken då? om jag tar 1-2skopor whey100.. och sen höftad mängd vatten.. hur mycket dextropur?

brukar köra en proteindrink på morgonen.. men då räcker det me bara protein eller? men dextropur i den efter träningen? right?

Max
2004-09-18, 22:35
var inne på en stor COOP Forum butik iag.. o de hade inget =(
men typ ICA bör ha säger ni?
Hände mig senast också, ICA MAXI hade inget, hittade dock en sista förpackning inne i kvartersbutiken när jag var där i andra ärenden.

hur mycket ska man ha i drinken då? om jag tar 1-2skopor whey100.. och sen höftad mängd vatten.. hur mycket dextropur?
Det står i tråden, och tusen andra trådar.

brukar köra en proteindrink på morgonen.. men då räcker det me bara protein eller? men dextropur i den efter träningen? right?
Dextropur efter (och innan om man vill) träning, inte annars.

byggaren
2004-09-19, 00:09
var inne på en stor COOP Forum butik iag.. o de hade inget =(
men typ ICA bör ha säger ni?

hur mycket ska man ha i drinken då? om jag tar 1-2skopor whey100.. och sen höftad mängd vatten.. hur mycket dextropur?

brukar köra en proteindrink på morgonen.. men då räcker det me bara protein eller? men dextropur i den efter träningen? right?
Frågade du? dom bör ha, men annars prova nån annan livsmedelsaffär.
O.8 till 1.2 gram per kroppskilo.
Ja.

King Grub
2004-09-19, 06:22
Det räcker inte med bara protein på morgonen heller... men då har du förhoppningsvis frukostens kolhydratkällor att tillgå. Och dessa skall inte bestå av druvsockersnabba kolhydrater. ;)