handdator

Visa fullständig version : ser denna matfördelning bra ut?


rutan
2004-09-18, 11:21
har idag vägt allt som jag brukar äta..å fick då fram detta värde...å det ser ut så gott somm alla dar,med nån liten förändring.

det enda som jag inte räknade med va 1/2 normal stor grillad kyckling,som man rensat bor ben å skinn på..nån som vet på ett ungefär hur mycket protein å sånt det innehåller?

annars ser det ut så här..

protein.186 gram(utan kycklingen)
fett .53 gram(utan kycklingen)
kolhyd .297 gram(utan kycklingen)
kcal .2420 (utan kycklingen)

är det nått jag borde äta mer/mindre av?

de dar jag inte tränar,blir det ca: 400 kcal mindre

jag är 174 cm lång å väger ca:82,8 kg..
jag prioterar just nu fettförbränning lite mer än att bygga,å har som mål att väga 68-72 kg till juni-juli nästa år..
tränar ca: 4 gånger i veckan(å kör ca: 45 minuter på nån förbrännings maskin efter varje pass).försöker att träna tungt,vill ju inte förlora för mycket muskler,av det lilla jag byggt upp :)

har slutat äta godis å pizza,kebab å sånt..försöker äta bra alla dar(6-7 gånger per dag).

mvh..roland

King Grub
2004-09-18, 13:44
Minst lika viktigt som hur många gram du har vägt upp av varje näringsämnde är vilka livsmedel du använde för att få fram siffrorna.

rutan
2004-09-18, 15:26
Minst lika viktigt som hur många gram du har vägt upp av varje näringsämnde är vilka livsmedel du använde för att få fram siffrorna.

detta äter jag

..havregrynsgröt,ägg,mörktbröd,mellanmjölk,pasta,r is,tonfisk,kyckling,blandfärs,lax,makrill,räkor,nö tter,rosbiff,magertkött,protein pulver,gainers,allbran+...mager mjukost,smörgåsskinka,

så ser det ut just nu..