handdator

Visa fullständig version : Vad händer om man tränar så här?


callaway
2004-09-17, 21:33
om man springer 1 mil fyra gånger i veckan , samt klämmer in 4 vanliga styrke pass.
Kommer man bryta ner musklerna eller kommer man bygga muskler samtidigt som man ökar konditionen och får större syreupptagnings förmåga , vilket borde gynna muskel uppbyggning mm
måste man då äta som en häst för att täcka energi förbrukningen?
eller är det så att man eldar för kråkorna? :confused:

King Grub
2004-09-18, 06:30
Det är positivt för muskelutvecklingen, förutsatt att du som sagt ersätter energiåtgången och sköter vila och återhämtning.

Shadow Warrior
2004-09-18, 06:34
Det är positivt för muskelutvecklingen, förutsatt att du som sagt ersätter energiåtgången och sköter vila och återhämtning.

Men med så långa joggingpass så blir väl benens muskler mer konditions inriktade vilket medför att dom vägrar blir grövre av hans styrketräning?

King Grub
2004-09-18, 06:41
Men med så långa joggingpass så blir väl benens muskler mer konditions inriktade vilket medför att dom vägrar blir grövre av hans styrketräning?

Runt en timmes (eller mindre) konditionsträning fyra gånger per vecka negativt för muskeltillväxt? :MrT:

z_bumbi
2004-09-18, 06:42
Men med så långa joggingpass så blir väl benens muskler mer konditions inriktade vilket medför att dom vägrar blir grövre av hans styrketräning?

Vägrar och vägrar, det kommer inte att bli någon byggarvolym på benen men springer man fyra mil i veckan kanske inte det är målet i alla fall.
Styrkan kan man bygga upp och då har man ju grunden för att bygga vidare om man ändrar sig någon dag.

Shadow Warrior
2004-09-18, 06:49
ok.... men jag kör just nu rätt mycket kondition och i vinter tänkte jag schemalägga 2 intensiva konditionspass per vecka för att bygga mer massa....

JJ
2004-09-18, 10:21
Runt en timmes (eller mindre) konditionsträning fyra gånger per vecka negativt för muskeltillväxt? :MrT:

4 mil löpning negativt för utvecklingen av benmuskulaturen? Ja, jag lyckades inte bygga med den mängden. Men det beror ju på lite hur van man är osv. men jag tror faktiskt att det kan hämma en del.
Därmed inte sagt att du inte kan bygga, jag tror inte att benen kommer växa lika mycket bara.
Ät ordentligt och sov ordentligt.

Xponent
2004-09-18, 10:46
Om du ska springa för att få bättre kondition och ska springa 4 mil i veckan fördelat på 4 tillfällen, dela inte upp löpningen så att du springer 4 liknande pass i veckan (med avseende på distans och tempo).

Kalleh
2004-09-18, 11:15
Tänk bara på att du kommer att få käka i runda slängar ett lagat mål mat extra per dag ifall du inte är ute efter viktminskning. Käkar och vilar du ordentligt så kommer du också få starkare benmuskulatur och mer volym. Men dock ej så mycket som om du skippat löpningen och kört ben på gymmet, alltså ingen byggarvolym. Men sålänge du inte lägger på dig en oproportionellt stor överkropp ser jag ingen anledning att inte springa.

Körde enbart löpning (några mil i veckan) som enda benträning under 9 månader och när jag provade knäböja igen körde jag med 40 kg mer på stången.