handdator

Visa fullständig version : mage?


Jejje
2004-09-17, 18:20
tycker det är "svårt" att bli slut i magmusklerna som man ju oftast blir i övriga muskler när man kört ett hårt träningspass? jag brukar köra mage på fredagar enligt mitt schema jag kör efter. men jag brukar köra lite små magövningar lite övriga dagar också? för jag känner att det kanske skulle hjälpa.. eller ska jag sluta helt med det? hur ofta kör ni mage? som sagt jag tycker detta är en svår del att träna..

lite storming om magträning tack?! tankar o ideer.. hur ni gör o så.. för att få resultat

kalle_banan
2004-09-17, 18:25
om du vill ha träningsvärk så prova med en vilovecka, sen kör du det hårdaste magpasset du nånsin kört och antagligen kommer du få träningsvärk. och jag gör så att jag kör många set, 3-hurmångasomhellst set raka situps på golvet, några set i en såndär bänk som man kan luta, o kansek statiskt, men det tror jag har gjort att jag blitt svagare än tidigare, jag kan inte göra lika många reps nu iaf.... men träningsvärk ger det! testa kanske ngn ny övning också så kanske det löser sig!

Yooo
2004-09-17, 18:25
5 set cruches med vikt
5 - 6 set cable crunches
5 set sidocrunches
+ ett par set benlyft


:thumbup: :hbang:

Yghulb
2004-09-20, 00:18
Kör magrull

randig
2004-09-20, 01:15
ta en djevla massa vikt o läg på bröstet o gör skit tunga situps :hbang: glöm sånt där att fjola runt me 10 000 olika magövningar o 2500 set

Zakath
2004-09-20, 09:41
Kör magrull


Wörd på det :love:

(använd antingen skivstång eller hantlar så slipper du köpa en sån där grej)

cez
2004-09-20, 09:57
tycker det är "svårt" att bli slut i magmusklerna som man ju oftast blir i övriga muskler när man kört ett hårt träningspass? jag brukar köra mage på fredagar enligt mitt schema jag kör efter. men jag brukar köra lite små magövningar lite övriga dagar också? för jag känner att det kanske skulle hjälpa.. eller ska jag sluta helt med det? hur ofta kör ni mage? som sagt jag tycker detta är en svår del att träna..

lite storming om magträning tack?! tankar o ideer.. hur ni gör o så.. för att få resultat


För att få bästa pump + träningsverk efter gjorde jag i början så att jag tog fram ca 10 mag övningar så kör jag fem utav den varje gång jag kör mage, så ändrar jag dem 5 varje gång och kör 5 set på varje, antingen 20 ner till 8/10 eller 15 ner till 8/10, några exempel kan vara vanliga situps, sedan situps med ena benet över knät så det tar mer i övre mag partiet, testa statisk träning, kolla runt lite och ta reda på alla magövningar du kan hitta, så varierar du varje gång du kör mage :D lycka till


ps. orkar för fan inte rätta stavningen är måndag morgon... nån måtta får det vara

Zealot
2004-09-20, 10:20
Magrull? :em:

aliquis
2004-09-20, 12:04
magrull = ha något som rullar i händerna medans du med utsträcka armar och knän/tår i golvet sänker och höjer kroppen.

Hängande knälyft mot hakan tyckte jag kändes ok.