handdator

Visa fullständig version : nytt schema


morbror_sven
2004-09-17, 15:28
efter ½ års någorlunda seriös träning har jag tänkt lägga om mitt träningsschema. Det har en hel del fel, det vet jag. Det är också därför jag ber om att få synpunkter.

Jag ligger nu på vad man skulle kunna kalla ett 4dagarsschema.

Måndag:Vila
Tisdag:Rygg,axlar
Onsdag:slapp-pass. Mage och handled.
Torsdag:Bröst
fredag:Vila
Lördag:Triceps
Söndag:Biceps

Hur ska jag lägga upp det hela? Notera att jag endast kör överkropp. Jag cyklar 2 mil om dagen, dessutom är jag nöjd med mina benmuskler.
Så jag vill helst ha förslag på hur jag ska ändra schemat, inte kritik på mina val av muskelgrupper.

ett tack till dig som orkade läsa allt ;)

morbror_sven
2004-09-17, 18:54
efter ½ års någorlunda seriös träning har jag tänkt lägga om mitt träningsschema. Det har en hel del fel, det vet jag. Det är också därför jag ber om att få synpunkter.

Jag ligger nu på vad man skulle kunna kalla ett 4dagarsschema.

Måndag:Vila
Tisdag:Rygg,axlar
Onsdag:slapp-pass. Mage och handled.
Torsdag:Bröst
fredag:Vila
Lördag:Triceps
Söndag:Biceps

Hur ska jag lägga upp det hela? Notera att jag endast kör överkropp. Jag cyklar 2 mil om dagen, dessutom är jag nöjd med mina benmuskler.
Så jag vill helst ha förslag på hur jag ska ändra schemat, inte kritik på mina val av muskelgrupper.

ett tack till dig som orkade läsa allt ;)

Vafan kom igen var inte så neutrala! Det finns ju massor av fel! :thefinger

z_bumbi
2004-09-17, 19:28
Ett tack till er som orkar söka, det var en tråd denna eller förra veckan som just handlade om ett fyradagarsprogram för någon som inte kunde träna ben.

morbror_sven
2004-09-17, 19:42
Ett tack till er som orkar söka, det var en tråd denna eller förra veckan som just handlade om ett fyradagarsprogram för någon som inte kunde träna ben.
jag ursäktar. Det var för mig helt otänkbart att någon annan skulle komma på en sådan (dum)ide.

Jag ska försöka hitta tråden, om inte skulle möjligtvis någon annan kunna hitta den?

morbror_sven
2004-09-17, 19:53
använde sökordet "ben" och läste igenom alla trådar skapade den senaste veckan.
Jag kan inte hitta tråden...

z_bumbi
2004-09-17, 20:14
Oki.. det var ett tredagarschema den gången så här kommer väl ett förslag.

"Måndag:Vila
Tisdag:Rygg,axlar
Onsdag:slapp-pass. Mage och handled.
Torsdag:Bröst
fredag:Vila
Lördag:Triceps
Söndag:Biceps"

Du tränar fem dagar i veckan och ska gå ner till fyra, är träningsdagarna fasta eller går det att flytta dagarna så de passar ett schema bättre?


Det jag reagerade mest på var att det inte gått så många timmar innan du postade igen.

morbror_sven
2004-09-17, 20:24
Oki.. det var ett tredagarschema den gången så här kommer väl ett förslag.

"Måndag:Vila
Tisdag:Rygg,axlar
Onsdag:slapp-pass. Mage och handled.
Torsdag:Bröst
fredag:Vila
Lördag:Triceps
Söndag:Biceps"

Du tränar fem dagar i veckan och ska gå ner till fyra, är träningsdagarna fasta eller går det att flytta dagarna så de passar ett schema bättre?


Det jag reagerade mest på var att det inte gått så många timmar innan du postade igen.

Jag vill ha 5 dagar - tror jag. Vad jag menar med 4 dagar är att onsdag är så slappt att det inte räknas som ett tungt pass.
Dock har jag vid ett flertal tillfällen blivit rekomenderad att gå ned på 4 pass i veckan för att få vila, kanske det vore bättre? Det skulle verkligen kännas som ett avträde, dessutom skulle de slappa handled-och magövningarna slinka in bland de tyngre passen och förslappa dem....

hursomhelst tack :bow:
Dagarna är fasta...

z_bumbi
2004-09-18, 06:28
T ex så här.

Måndag:Vila
Tisdag:Rygg, underarmar
Onsdag: Axlar
Torsdag: Vila
fredag:Vila
Lördag:Bröst
Söndag: biceps, triceps, mage

Det finns inte något perfekt program så du får testa dig fram vad du trivs med men att lägga en dag bara för mage och underarmar känns överdrivet.

morbror_sven
2004-09-19, 20:21
Så ett underarms/mage pass ger bara negativ effekt? Eller går det ett ut? Någon som vet?
Jag trivs så bra på gymmet, att ta bort passet vore verkligen ett avträde :angel:

Jorgen
2004-09-19, 20:43
Det är nog bättre att vila en dag än att köra mage/underarmar. Bumbis program tyckte jag såg vettigt ut.

Förresten, du har PM.

//Jörgen