handdator

Visa fullständig version : Enligt doktorn ingen förkylning, likt förbaskat halsont.


Ectomorph
2004-09-17, 00:03
Jaha, nu sitter man här med ont i halsen sedan tre veckor tillbaks. Var till doktorn igår och tog halsprov och sänkan, men enligt honom var jag frisk som en nötkärna. trots detta vägrar halsontet att släppa. Har ett jäkla träningssug, men vet inte om jag ska vänta en vecka till för att se om det känns bättre.

Vad tror ni här på forumet...? Jag har ju hört att man inte ska träna med halsont, men man kan väl inte vänta hur länge som helst? är det nåt virus är det inte mkt hjälp man kan få, bara att vänta tills det går över eller? :furious:

Kimo
2004-09-17, 12:19
Har också haft ont i halsen i ca: en och en halv månadoch gick till doktorn och fick nån pinne nerkörd i svalget men enligt testet så var jag frisk... Skumt det där.. Jag har i alla fall pausat träningen, vågar inte gör nåt annat.

The_RobRoy
2004-09-17, 13:03
är det på båda sidor eller ena, kan ju va nå skräp som fastnat vid ena halsmandeln, kan kännas nästan som halsont..

emmzan
2004-09-17, 14:09
Halstestet visar om du har halsfluss, det är bakterier (streptockocker ffa) som är orsaken. Virus kan man inte påvisa så enkelt tyvärr och det finns egentligen inget att göra åt dem.

Andra saker´som kan ge halsont är t.ex körtelfeber, halsbränna pga magkatarr, allergier etc.

tristan
2004-09-17, 14:26
jag brukar ibland ha ont i halsen på morgonen när jag vaknar. smärtan befinner sig då ganska långt upp i halsen och jag tror nästan det kan vara att jag har börjat snarka som orsakar det hela.

Shadow Warrior
2004-09-17, 14:34
Jaha, nu sitter man här med ont i halsen sedan tre veckor tillbaks. Var till doktorn igår och tog halsprov och sänkan, men enligt honom var jag frisk som en nötkärna. trots detta vägrar halsontet att släppa. Har ett jäkla träningssug, men vet inte om jag ska vänta en vecka till för att se om det känns bättre.

Vad tror ni här på forumet...? Jag har ju hört att man inte ska träna med halsont, men man kan väl inte vänta hur länge som helst? är det nåt virus är det inte mkt hjälp man kan få, bara att vänta tills det går över eller? :furious:

Hade samma problem för ett tag sen... halsontet satt kvar i typ 3-4månader... men friskt var jag minsann... :rolleyes:

Yooo
2004-09-17, 17:07
Tjenare! Kan det vara halstorrhet? Jag gick och inbillade mig ett tag att jag hade ont i halsen, men det visade sig bara att jag var ovanligt torr i halsen. Prova och drick mycket vatten.

dantheman
2004-09-17, 19:41
Du kan ju också kolla om du ser några blåsor i svalget...ibland kan vanliga munblåsor (som normalt sätter sig på insidan av läpparna) sätta sig längre in i munnen och sitter de i svalget känns det precis som om hela halsen är svullen.