handdator

Visa fullständig version : En fråga om kost??


RobbeliRobban
2004-09-16, 19:10
Jag vet inte om denna hör hemma här, i deff forumet eller ens hos en mutationsforskare?

Fråga1: Varför går jag upp i vikt när jag försöker deffa? Jag gör ibland lite halvhjärtade försök till att deffa (håller väl en vecka max 2), då skär jag ner kcal intaget med 1000kcal (jag ligger annars på ett monstruöst kcal överskott, ligger egentligen även på kcal överskott när jag tagit bort 1000kcal) slutar upp med onyttigt etc.
Efter ett tag skriker kroppen efter pasta Carbonara, familjepizza och storpack mandelkubb, då ställer jag mig på vågen i ett försök till inspiration, och vips, jag har gått upp 2-3kg på en vecka! (Som sedan försvinner så sakteliga när jag inte vart stark nog att fullfölja "deffen")

Hur är detta möjligt? Kroppen kan ju ställa in sig på svält, men kan den ställa in sig på frosseri?

Zakath
2004-09-19, 10:08
Bumpar upp den här, vill veta!

Åse Columbus
2004-09-19, 10:24
Det tar tid för kroppen att ställa om sig för en annan förbränning...ligger du på överskott så kommer du inte att gå ner.

Jag vet att det blir dyrare...men om du kan lära dig att äta frukt och grönsaker så fort du känner ett sug...och däremellan så äter du mycket kött av olika slag ( fisk, fågel eller rött kött), såsmåningom lär sig kroppen att utnyttja de nya källorna och då gör den sig av med överskott. Du måste oxå dricka mycket när du går ner i deff. Då hjälper du kroppen att "spola" bort slaggämnen och annat "crap".

Det tar mycket tålamod att gå ner (eller gå upp), man måste lära kroppen nya vanor.

Men sedan vore det bra att veta lite mer om hur du är uppbyggd, längd?, vikt?, träningsmål?, viktmål?...etc

Åse