handdator

Visa fullständig version : Kan det här verkligen stämma?


triphys
2004-09-16, 18:45
Hejsan
Ska mönstra nästa vecka och har därför börjat äta och träna helt annorlunda.
Har noll erfarenhet av viktminskning. Men nu har jag införskaffat en våg, programmet hälsovakten och tänkte testa.

Började med min träning i måndags denna veckan och kommer att fortsätta länge... Men just nu gäller det tills på onsdag nästa vecka då jag ska mönstra.

Såhär ser mitt matschema ut:

Frukost
En frukt
Lättfil med All-Bran flingor
2st Wasa delikatess med en liten gnutta av det här nya Lätta som innehåller naturell yogurt och ska vara superfettsnålt.

Lunch
Skolmat, dock så balanserat som möjligt (talriksmodellen)

Fika/Mellanmål
Cola light
Fun light
Någon skiva Wasa delikatess med lätta på

Middag
En hemmalagad middag enl. talriksmodellen.. Nyttig mat.. tror jag ;)

Nattmacka
ett glas fun light och en-två wasa delikatess med lätta på

Efter att ha gått på den här dieten sen i måndags så upptäckte jag nu att jag har gått ner från 104kilo till 101,7kilo bara på några dagar. Kan det här verkligen stämma? Jag har vägt mig flera gånger och är helt chockad..
Viktminskningen ser ut såhär:

Dag: Morgon: Kväll:
Söndag ----- 104,2
Måndag 103,7 103,9
Tisdag 103,2 103,2
Onsdag 103,3 102,7
Torsdag 101,5 101,7

Tilläggas kan ju att jag även cyklat på en motionscykel (intensivt) i ca 20min varje dag.. Ska utöka det där..

Kan detta stämma?
Och om det gör det, är det någonting jag kan göra bättre?
Mönstringen är den 22e

WHITEFOLKS
2004-09-16, 18:51
du har bara 2 riktiga måltider och dessa har ospecificerat innehåll.. maten mellan måltiderna är ju i princip värdelös, mellanmål är ju samma sak som en måltid bara i mindre mängder. du kommer inte hinna gå ner några större summor fettvilkt tills nästa onsdag, det är bra mycket långsiktigare tänkande än så som gäller.

King Grub
2004-09-16, 18:53
Du kan ju inte räkna Fun-Light som ett livsmedel. Det är färgat vatten med kemikalier i. Du äter både fel och för lite, så det är klart det kan stämma, och det är tveksamt om det är mest fett du tappat med den dieten.

WHITEFOLKS
2004-09-16, 18:54
summa summarum: läs king grubs eminenta deffguide och "gör om, gör rätt" ;)

triphys
2004-09-16, 19:52
hehe, okej... Får ta och kolla in guiden ;)

stybb
2004-09-16, 20:28
tacka fan för att du går ner i vikt.. skulle gå ner 5 kg i veckan på det där.. och då räknar jag inte fett vikt :D

triphys
2004-09-16, 20:40
hehe.. Har läst igenom guiden nu.. Men har fortfarande frågetecken..
Enligt uppladdningen så ska jag käka 3529kcal om dagen.. Ska jag då käka 3000kcal om dagen för att gå ner 0,5kilo i veckan?

Och vad ska jag äta? Jag är väldigt bunden här.
Skolmaten måste jag äta, och den är inte alltid toppen... Middag måste jag även där äta vad morsan bjuder på..
Så dom enda målen jag har att påverka är frukost, mellanmål och kvällsmål.. Och frukosten tyckte jag faktiskt att jag fått till riktigt bra ;)

Sedan en annan grejj.. jag och några polare har funderat på att börja med boxning.. Men kan man räkna det som styrka?