handdator

Visa fullständig version : Slartis gerillaträning


Slartibartfast
2004-09-16, 11:53
Tänkte jag skulle slänga upp ett montage på rygg-bicepspasset från igår. Det är hardcore hemträning som gäller :hbang: Hemmagjorda grejer är lika tunga som serietillverkade :D

Passet bestod av stångrodd (mobba inte tekniken, jag har inte kommit i position på bilden ännu), "hantel"rodd, chins (obeservera hur jag tränar magen samtidigt ;) ), shrugs, stångcurl och hantelcurl. Jag såg så jävla svettig och överansträngd ut att jag måste blurra nyllet.
http://server5.uploadit.org/files/slarti-workout2.jpg

Jense
2004-09-16, 11:55
underbart! helt klart godkännt hemmameck!

Castro
2004-09-16, 12:03
Coolt gym Slarti! Är alltid avundsjuk på folk som har hemmgym. Det verkar så skönt bara. Känner du dig begränsad ibland av att träna hemma eller har du alla grejer som du klarar dig med?

Slartibartfast
2004-09-16, 12:04
underbart! helt klart godkännt hemmameck!

Tack för det! Det där är min nya träningsställning som är ca sju gånger mindre än den förra. Den gamla fick inte plats i den nya lyan. Benen tränar jag på gym (kanske därför de är sämsta muskelgruppen ;) )

Viktplattorna skar jag ut med gasbrännare ur 10 mm pansarplåt. Över 70 kg helt gratis :D

Slartibartfast
2004-09-16, 12:06
Coolt gym Slarti! Är alltid avundsjuk på folk som har hemmgym. Det verkar så skönt bara. Känner du dig begränsad ibland av att träna hemma eller har du alla grejer som du klarar dig med?

Tack! Tycker jag klarar mig riktigt bra! Men ibland saknas det ju förståss lite. Man kan ju bara köra basövningar. Ingen triceps-pressdown, t.ex. Men man klarar sig ändå fint.

Doctor Snuggles
2004-09-16, 12:07
Kör du mer i stångcurl än i stångrodd? :confused:
Ser så ut iaf....

Jense
2004-09-16, 12:10
Coolt gym Slarti! Är alltid avundsjuk på folk som har hemmgym. Det verkar så skönt bara. Känner du dig begränsad ibland av att träna hemma eller har du alla grejer som du klarar dig med?


som du ser så ser du det du ser, ser du?

allt man behöver är en flaska fantasi! :)

Slartibartfast
2004-09-16, 12:12
Kör du mer i stångcurl än i stångrodd? :confused:
Ser så ut iaf....

HA HA! Näh, inte riktigt. Brukar inte räkna vikterna, kommer oftast bara ihåg vilka plattor jag använde, men på bilderna är det väl knappa 110 kg i stångrodd och kring 60 kg i curlen.

Bilderna kanske är något otydliga.

Edit: Hantelrodden är på ca 55 kg och hantelcurlen på ca 27 kg.

muddler
2004-09-16, 14:23
sköna vikter! (färgen alltså) :smokin:

Überbiffen
2004-09-16, 21:15
Seriöst.. dina chins äger. :thumbup:

puppas
2004-09-16, 21:27
Bah, vad är detta ?
Vart är all rost ? Vart är allt damm ? Elektricitet ? Nä gud bevare mig.... ;)


närå, ser sjysst ut ! :thumbup:

Slartibartfast
2004-09-17, 08:44
Seriöst.. dina chins äger. :thumbup:

HA HA! Tack! Jag gjorde ställningen 10 cm för låg, så det blir lite rest-pause-reps av det hela då röven nuddar marken i bottenläget. Men jag är glad ändå.

Slartibartfast
2004-09-17, 08:46
Bah, vad är detta ?
Vart är all rost ? Vart är allt damm ? Elektricitet ? Nä gud bevare mig.... ;)


närå, ser sjysst ut ! :thumbup:

:D Kan inte hjälpa att man bor i en schysst lägenhet med parkettgolv :( ;) På somrarna brukar det vara garaget som gäller.

Ska göra ett liknande kollage av Bröst-tricepspasset i början av nästa vecka också, om jag har någon fotograf tillgänglig.

Shadow Warrior
2004-09-18, 06:32
HA HA! Tack! Jag gjorde ställningen 10 cm för låg, så det blir lite rest-pause-reps av det hela då röven nuddar marken i bottenläget. Men jag är glad ändå.

Du får inte optimal kontraktion när du håller upp benen! :nono:

Medusa
2004-09-18, 07:49
Du får inte optimal kontraktion när du håller upp benen! :nono:

:laugh: :bow:

Slartibartfast
2004-09-18, 10:15
Du får inte optimal kontraktion när du håller upp benen! :nono:

Jag är nog suboptimal i flera avseenden än det, är jag rädd. ;)