handdator

Visa fullständig version : Smalfet muskelökning


morbror_sven
2004-09-15, 19:48
Editerad på trådskaparens begäran...

Zakath
2004-09-15, 20:05
varför inte ben?

Solle
2004-09-15, 20:06
Släng in ben på onsdagen och slå ihop biceps och tricepspasset.

Sikta på att gå upp 2 kilo i månaden. ÄT ;)

morbror_sven
2004-09-15, 20:17
Släng in ben på onsdagen och slå ihop biceps och tricepspasset.

Sikta på att gå upp 2 kilo i månaden. ÄT ;)
jo vet.. jag räknar kalorier så att det blir tllräckligt...

morbror_sven
2004-09-15, 20:19
varför inte ben?
de får nog med träning... Jag bor ute på landet så det blir MINST 2 mil cykling per dag+en kvällspromedad(så att jag kan somna).

Zakath
2004-09-15, 20:47
de får nog med träning... Jag bor ute på landet så det blir MINST 2 mil cykling per dag+en kvällspromedad(så att jag kan somna).


jag vill inte verka tjatig, för jag tycker det är bra att du äntligen bestämt dig för att lägga på dig lite grann!
Men ben, det är viktigt. Man får inga stora ben av cykling eller promenader, och ben är som sagt viktigt.
Jag garanterar att du inte skulle ångra dig om du började träna ben, tycker du dem blir för muskulösa är det bara att sluta. Visst, det är jobbigt att träna ben, krävs att du har lite psyke i dig!
Men det klarar du!
Och vad är inte mer anabolt än tung benträning? Det är det som gäller under bulk, vet du, lycka till!

morbror_sven
2004-09-15, 21:17
jag vill inte verka tjatig, för jag tycker det är bra att du äntligen bestämt dig för att lägga på dig lite grann!
Men ben, det är viktigt. Man får inga stora ben av cykling eller promenader, och ben är som sagt viktigt.
Jag garanterar att du inte skulle ångra dig om du började träna ben, tycker du dem blir för muskulösa är det bara att sluta. Visst, det är jobbigt att träna ben, krävs att du har lite psyke i dig!
Men det klarar du!
Och vad är inte mer anabolt än tung benträning? Det är det som gäller under bulk, vet du, lycka till!
nah du är knappast tjatig, mest vanlig;P

Vet faktiskt inte om jag skulle klara typ benpress.. Jag har alltid ont i knäna..

mini
2004-09-16, 06:34
Benpress kommer du klara. Du har stora möjligheter att korrigera fot/benställning så du skonar dina knän. Jag har sama problem som du, och det jag undviker är hacksquat. Annars kör jag på och om det gör ont är det bara att avbryta. Prova!
Ska kika in här ibland och se hur det går för dig... :thumbup:

morbror_sven
2004-09-16, 17:39
Eftersom jag är kräsen och förkastar era förslag till mitt nya träningsschema har jag fortsatt som förut - åtminstone tillfälligt. :angel:

jag kör 9 reps nu.

Muskelgrupp:bröst
pass/tid:50min

bänkpress(maskin) 9x70
bänkpress(maskin) 9x70
bänkpress(maskin) 9x80
bänkpress(maskin) 4x100

Flys i maskin 9x35
Flys i maskin 9x35
Flys i maskin 9x35

bänkpress(maskin) 9x70
bänkpress(maskin) 9x80
bänkpress(maskin) 9x80

Flys i maskin 9x35
Flys i maskin 9x35
Flys i maskin 9x35

bänkpress(maskin) 9x70
bänkpress(maskin) 9x70
bänkpress(maskin) 9x70

Flys i maskin 9x35
Flys i maskin 9x30
Flys i maskin 9x30

bänkpress(maskin) 9x60
bänkpress(maskin) 9x60
----slut---

som ni ser kör jag ganska enformigt. Jag tänkte börja våga mig på lite fria vikter nästa bröstpass, men jag har så svårt att hålla rakt.

morbror_sven
2004-09-16, 17:49
Benpress kommer du klara. Du har stora möjligheter att korrigera fot/benställning så du skonar dina knän. Jag har sama problem som du, och det jag undviker är hacksquat. Annars kör jag på och om det gör ont är det bara att avbryta. Prova!
Ska kika in här ibland och se hur det går för dig... :thumbup:
ok... Vet faktiskt inte om det vore nån mening att mesa på... Det är ju ner man TAR I det blir nåt. Hursomhelst är det kul att du orkar bry dig ;)

morbror_sven
2004-09-19, 18:01
Tyvärr har jag inte haft tillgång tilll någon dator under lördagen, men sammanfattningsvis körde jag ett ganska bra tricepspass.

idag(söndag) har jag kört biceps. Till en början verkade passet bli riktigt slött, men när det var ca 20 minuter kvar kom jag igång och det blev riktigt bra!

Jag minns inte exakt vilka vikter jag körde på, så det låter jag bli att skriva.

morbror_sven
2004-09-21, 18:47
idag har jag kört rygg och axlar. Eftersom jag nyligen har börjat våga mig på de fria vikterna är det så svårt att minnas vad som lyftes hur mycket.

Passet var åtminstone till en början varit ganska så bra.
Efter ca 2 set gav jag mig på skivstångsrodd. Jag svankade inte tillräckligt med ryggen och fick jävulskt ont. Jag fortsatte dock att lyfta.
lyckligtvis fick en biff syn på mina förehavanden och stoppade det genast :) .
Jag fick ganska ont i ryggen, resten av passet fick ägnas åt slappa axelövningar.

f.ö skadade jag mig också under en curlstångscurl i söndags. Förhoppningsvis har både ryggen och högeraxeln läkt tills på torsdag. Det e så jäkla kul att träna :D

Edit: Idag har jag övergått ifrån bananer till druvsocker. Jag börjar bli optimal :rolleyes:

morbror_sven
2004-09-23, 13:38
idag är träningen avblåst. Jag är aldeles för förkyld för att kunna träna, troligen är det min förbannade mor som har smittat mig.
Tyvärr är det inte första gången sedan skolan började jag måste avbryta.
HELVETE!

Förhoppningsvis är jag tillbaka på lördag, men det är en förhoppning.

EDit: "febern" är 36.8, så mina förhoppningar ser ut att kunna uppfyllas - hittills.

morbror_sven
2004-09-26, 17:49
Jag har faktiskt tränat i helgen. Fredagen var feberfri, men jag stannade trots detta hemma hela dagen så att jag fick den vila som behövdes för att orka den kommande helgens styrketräning.

Tricepspasset på lördag gick ganska bra. Trots detta fick jag ingen träningsvärk alls, vilket kändes som en besvikelse.

f.ö skulle jag verkligen behöva hjälp med Liggande tricepspress. Utförandet känns helt fel.

Bicepspasset var slött. Jag hade fortfarande ont i axeln, så det fick bli ineffektiva isolationsövningar. Jag tränade lite underarmar också.

Varken axelskadan eller förkylningen är alltså helt borta. Jag börjar bli less!

morbror_sven
2004-09-28, 18:21
Idag har jag kört rygg. Jag har slussat in mig i schemat bumbi gav mig nu.
Dock blev det inga underarmar eftersom jag tränade dem i söndags då jag hade för ont i axeln för att kunna köra biceps.

Passet gick bra. Jag gjorde övningar som inte gjorde ont i axlen och kunde därmed lyfta obehindrat.

Men axlen gör fortfarnade ont. Det ska bli spännade att se hur axelpasset går imorgon. Eftersom det är i den främre delen av axeln som ömmar kan det faktiskt gå bra.

morbror_sven
2004-09-29, 19:36
från börjar gick axelpasset bra. Jag tränade bara bakdelen av axeln, men även de främre delarna blev påfrestade, för hårt påfrestade.

Jag gick till doktorn och blev rekomenderad simmning. Från och med nu tränar jag bara triceps och rygg, samt 2 simmpass. Det känns jobbigt. Förhoppningsvis läker axeln inom 1-2 veckor, men det kan jag ju som sagt hoppas :( .

måtte musklerna överleva. Skador och sjukdomar, ska det aldrig sluta?
Hoppas jag fortsätter att orka träna. Motiveringen är på topp, men den blir ständigt krossad och nedbruten.

grt
2004-09-29, 19:43
här är ett bättre pass:

mån: bröst, biceps
tis ben, vader
ons vila
tors axlar, triceps
fre. vila
lördag: rygg, traps
söndag: vila

rygg och ben skall du ej köra tillsammans med massa andra muskelgrupper
då dessa är de stora.

Solle
2004-09-29, 20:06
här är ett bättre pass:

mån: bröst, biceps
tis ben, vader
ons vila
tors axlar, triceps
fre. vila
lördag: rygg, traps
söndag: vila

rygg och ben skall du ej köra tillsammans med massa andra muskelgrupper
då dessa är de stora.

Exakt kopia av mitt schema. Rekommenderas! :thumbup:

morbror_sven
2004-09-29, 20:46
här är ett bättre pass:

mån: bröst, biceps
tis ben, vader
ons vila
tors axlar, triceps
fre. vila
lördag: rygg, traps
söndag: vila

rygg och ben skall du ej köra tillsammans med massa andra muskelgrupper
då dessa är de stora.

tack för hjälpen killar, men jag har redan fått ett nytt schema av z_bumbi... Men som sagt, tack! ;) ... Borde ändra det där första inlägget

morbror_sven
2004-10-03, 20:54
axeln har inte låtit mig träna på hela helgen. Jag hoppas att skadan läker snabbt, även om era erfarenheter säger motsatsen.

Till veckan skall jag åka till en häxdoktor. Trots att jag endast har goda erfarenheter tror jag inte på sådant. Förhopningsvis förvärrar hon inget.

Har också testat fettprocenten på min far.. Han väger 74kg, 181.5 cm han också. 50% hade han, då kan man snacka om SMALFET... Schyssta gener med andra ord :rolleyes:

polle
2004-10-03, 20:57
Tränar du på Högslätten?

morbror_sven
2004-10-03, 20:58
Tränar du på Högslätten?
jag hade just börjat när axeln svek mig... Innan var det oasen som gällde. Jag har tränat i över ett år. Det har blivit seriösare och seriösare med tiden, men det är inte förrän de senaste 3 veckorna jag har börjat tänka på vad det egentligen är jag håller på med....

aliquis
2004-10-03, 21:11
Har också testat fettprocenten på min far.. Han väger 74kg, 181.5 cm han också. 50% hade han, då kan man snacka om SMALFET... Schyssta gener med andra ord :rolleyes:
Ja, eller så mäter du in i helvete fel ;D

morbror_sven
2004-10-03, 21:14
Ja, eller så mäter du in i helvete fel ;D
hm.. jag har funderat på det... Han ska testas igen vid ett senare tillfälle :devil:

morbror_sven
2004-10-06, 17:48
skadan har ännu inte släppt. Jag börjar bli riktigt orolig. En sjukgymnast har inhyrts på måndag, vi får se var det slutar.

Särskilt rädd är jag att sluta träna. När man letar i gamla "skadetrådar" är de skrivna av personer som inte varit online på månader. Allt känns dömt att misslyckas.

morbror_sven
2004-10-08, 13:35
i går morse när jag vaknade hade jag mer ont i axeln än nånsin. Träningen känns allt mer avlägsen. Jag vågar inte ens hoppas längre.

morbror_sven
2004-10-09, 15:18
missade ett bröstpass idag. Axeln känns knappast bättre. På onsdag har jag varit borta i 2 veckor, ungefär då kommer jag att börja tappa.
Förhoppningsvis(jag hoppas mycket) kommer sjukgymnasten att tillåta simmning, men sura som de är tror jag inte det.

morbror_sven
2004-10-11, 19:39
Idag fick jag äntligen besöka en sjukgymnast. Mina förväntningar var inte särskilt stora. Jag var inställd på att få höra att "vila" och träningsuppehåll skulle vara det enda man kunde göra.

Dock blev jag positivt överraskad. Axeln behandlades med ultraljud och elimpulser, något som var helt nytt för mig. Om det har lett till någon konkret acceleration i läkningsprocessen vet jag ej. Men det känns bättre.
Dessutom kunde jag omedelbart återgå till rehabträning. Självklart känns även detta väldigt skönt.
Sköter jag mig kommer skadan enligt gymnasten läka inom kort :kickass: .

Sjukgymnasten misstänkte mig dessutom för att ta steroider. Jag trodde av upenbara skäl att hon skämtade, men så var ej fallet.
"Min muskulatur var liten men välutvecklad", jag tycker dock fortfarande att det var lite om inte mycket lustigt.

Jimbo
2004-10-11, 20:44
Idag fick jag äntligen besöka en sjukgymnast. Mina förväntningar var inte särskilt stora. Jag var inställd på att få höra att "vila" och träningsuppehåll skulle vara det enda man kunde göra.

Dock blev jag positivt överraskad. Axeln behandlades med ultraljud och elimpulser, något som var helt nytt för mig. Om det har lett till någon konkret acceleration i läkningsprocessen vet jag ej. Men det känns bättre.
Dessutom kunde jag omedelbart återgå till rehabträning. Självklart känns även detta väldigt skönt.
Sköter jag mig kommer skadan enligt gymnasten läka inom kort :kickass: .

Sjukgymnasten misstänkte mig dessutom för att ta steroider. Jag trodde av upenbara skäl att hon skämtade, men så var ej fallet.
"Min muskulatur var liten men välutvecklad", jag tycker dock fortfarande att det var lite om inte mycket lustigt.

kul att höra att det börrjar bli bättre så kanske vi slipper ditt gnäll j/k :D tänk på att ta det lungt su så inte skiten går upp igen innan det läkt

morbror_sven
2004-10-11, 20:51
kul att höra att det börrjar bli bättre så kanske vi slipper ditt gnäll j/k :D tänk på att ta det lungt su så inte skiten går upp igen innan det läkt
Nej det blir tantvikter nu. Fan vad jag kommer att skämmas :rolleyes:

mini
2004-10-11, 20:57
Inget ont om tantvikter hörrö! :furious: Trevligt att höra att du kan komma igång igen. Ta det bara lugnt.

morbror_sven
2004-10-12, 21:28
Inget ont om tantvikter hörrö! :furious: Trevligt att höra att du kan komma igång igen. Ta det bara lugnt.
jasså du fortsatte verkligen att kolla in här? Kul ;) (för mig :rolleyes: )

Idag har jag varit hos en häxdoktor. Det hade redan blivit beställt, och gick inte att avfärda.
Häxdoktorn var bara i direkt kontakt med axeln vid ett fåtal tillfällen. Främst riktade hon in sig på att knåda mina öron. Det enda som oroar mig är den konstiga aparat hon utsatte min axel för i slutet av behandlingen.

Axeln känns ganska bra, förhoppningsvis blir det inte sämre, förhoppningsvis kommer jag att kunna börja rehabsimma imorgon.

morbror_sven
2004-10-14, 15:03
Idag har jag varit hos sjukgymnasten och igår har jag simmat. Efter alla påfrestningar axeln utsatts för under veckan har den åter blivit lite sämre, marginellt sämre. Dock känns det som om läkningsprocessen går åt rätt håll.
Förhoppningsvis har axeln läkt så pass mycket att jag kan klara triceps, rygg och underarms- övningar inom ett par veckor.

morbror_sven
2004-10-17, 15:11
I lördags simmade jag, i dag har jag faktiskt styrketränat. Dock endast med den vänstra armen. Passen kändes inte så tunga, men de måste väl åtminstone vara tillräckliga för att en massa ska kunna bibehållas.

Axeln har läkt delvis, men nu var det ett tag sedan jag kände av förbättring.

morbror_sven
2004-10-19, 17:51
idag har jag kört underarmar och lite, lite rygg. Jag var ganska slarvig, vilket givetvis var en besvikelse. Trots detta känner jag mig ganska slutkörd, passet hade ju trots allt en del ljusglimtar.

Hur det går med axeln får morgondagen utvisa. Jag kände inte någon smärta i alla fall.

morbror_sven
2004-10-20, 17:32
Dagens träning var axelträning, vänsteraxelträning. Passet var väl ok, men det är svårt att få lika bra pump som när man tränar med både armarna.
Axeln läker på, sakta.

morbror_sven
2004-10-24, 18:26
idag har tränat biceps triceps mage. Allt enligt det schema bumbi gett mig.
Triceps kunde jag träna utan problem, mage likaså. Biceps kunde jag dock bara träna med min vänstra arm.
Jag hoppas att inget blev förvärrat, men det gjorde verkligen inte ont. Man ska väl "lyssna på kroppen" åt båda hållen?

morbror_sven
2004-10-27, 19:09
Igår tränade jag rygg och underarmar, idag ax_el_. Under rygg och underarmar förvärrade jag skadan något, men det kan lika gärna ha sin orsak i att jag sov i ett kallt rum natten före. Passen var väl ok, men det gick ju knappast att lassa på.

morbror_sven
2004-11-02, 22:34
JAg har varit lat och slö. Lyckligtvis inte fysiskt, utan psykiskt. Jag har alltså inte skrivit i träningsdagboken de senaste dagarna.

Sammanfattningsvis:

Lördag: Bröst och vader. Inte särskilt tungt, axeln är fortfarande skadad.

Söndag: Tricpes, biceps och mage. Ett bra pass, för första gången sedan jag skadade mig blev det inte värre med axeln efter detta pass.

Tisdag: Underarmar. Otroligt tungt och bra. Rygg har skjutits fram till måndag eftersom det inte finns så mycket att träna på axeldagen annars.

Dessutom har jag bestämt mig för att sluta känna efter så jävulskt om det gör ont i axeln.

morbror_sven
2004-11-03, 19:01
idag har jag kört rygg och axel. Passet var ok. Som vanligt ber jag till övre makter att axeln ska vara bättre eller åtminstone inte sämre den kommande dagen.

aliquis
2004-11-03, 23:24
men, ont om kommentarer ser jag. Hum, du har glömt plita ner benpassen. Dessutom får axeln vila lite när du kör ben ;D

morbror_sven
2004-11-08, 01:36
jag bryr mig ej om någon kommenterar något, jag kan ju knappast vänta mig något med tanke på att inläggen inte är särskilt utförliga eller beskrivande.

Idag har jag iaf kört biceps triceps. Mage har flyttats bak till bröst(lördag) eftersom detta pass blir ganska slappt annars. Axeln är ju fortfarande skadad.
Lördagspasset blev lika slappt som det låter. Det vore verkilgen härligt att få ta i rejält i bänkpressen, men tyvärr går ju inte det. :(

Jag har försökt att ändra inställning ett tag nu; det ska jävlar läka, det tror jag nästan på.

morbror_sven
2004-11-12, 19:55
Har glömt att skriva ett par dagar nu... Hursomhelst har jag skött mig och tränat alla 3 pass:)

joak1m
2004-11-12, 20:47
varför inte skriva hur mkt du tar så du kan se hur mkt du ökar varje pass?

aliquis
2004-11-12, 21:01
Lol, snyggt att tro att folk preppar bara för att de har byggt lite muskler utan att bli feta, eller vad hon nu menade med liten men välutvecklad. Men du:
"Startvikt: 60-60.5kg
bf%: 14.8-15.5%
mål: Att väga 70kg och hålla kvar fettprocenten under 16% tills jag har går ut ettan."
Lägg ner det där, det fungerar inte, jag har redan slösat bort över 2år på samma grej, visserligen minskat kroppsfett och blivit större än förr totalt sett men det är ett jäkla slöseri med tid ändå. Hur länge har du tränat för att komma dit du är nu? Du har kanske precis börjat iofs så vi har kanske inte samma problem (dvs vara små trots att vi har tränat ett tag.)
Tränar du bara axlar? Fast det är just den som är skadad? Varför inte låta den vila? Du kan väl basera passen på knäböj eller något så får ju kroppen en liten kick fast axeln får vila.
Vad gäller scheman o vad som är bäst osv tror jag det är sak samma, om du inte växer lär inte en flytt av en muskelgrupp till en annan dag eller ett byte av en övning göra någon större skillnad, problemet är nog kosten hur som helst. Ät en massa mat och hoppas =P, själv bör jag väl inte öka intaget av kolhydrater mer eftersom det redan är så högt, så jag får väl lasta på mer generöst med jordnötssmör på brödet och kanske steka lite mat istället för att bara koka. O käka rostade sojabönor med frukt som mellanmål oftare ;D

Skriv pass med vad du kör och hur mycket vikter du tar iaf, om du inte orkar skriva alla set o reps så skit i det, men skriv något iaf. Blir väl inte särskilt givande för någon annan att läsa "idag tränade jag ..., axeln är skadad" 10 ggr på rad och att sitta och skriva för sin egen skull kan ju inte kännas så givande, kan du ju lika gärna skriva vad du körde senast i anteckningar eller på ett papper. Sedan kanske du skulle träna axlar uteslutande med säg militärpress o skita i alla andra övningar, borde ju kräva mindre av stabilisering o sådant, fast det kanske är värdelöst och utsätter dem för mer, vad vet jag.

Så tycker jag att du borde köra tunga helkroppspass varje gång du går o tränar och sedan ta en vilodag efteråt och se till att äta som fan hela tiden. Men det är jag det.
Och kanske ignorera lite av det grub säger, grub väger redan runt 85, och det är vad han trivs med, grub är nöjd med storleken o behöver inte växa, grub ser säkert stor och bra ut även om han håller formen o kör massa cardio, grub är väl iaf minst "vuxen" och vet väl var han står i livet och har självförtroende därefter (får vi hoppas). Grub har tränat jäkligt länge och för att åtnjuta så mycket positiva effekter som möjligt av träningen krävs det att han lägger ner lite mer energi på att få saker och ting rätt än för nybörjaren.
Du är inte grub, inte jag heller, att hålla formen och ligga mer eller mindre precis i energibalans för att fortsätta med det förstör bara mer än det ger. Tror jag. Slösa inte bort energin, arbetet och tiden nu :) och träna tyngre.... ;D

morbror_sven
2004-11-14, 16:13
det ligger mycket i det ni säger, helt klart.
Det som är viktigast för mig är att jag under någon form är övervakad så att jag inte kan fuska med träningen.
Att träna hårt och äta som en häst har jag tänkt börja med när jag är skadefri, men nu när jag mesar mig med tantvikter har jag märkt att jag bara blir fet.

Men ok, from imorgon ska jag skriva upp vikter.

Idag får ni ännu en rapport i raden av de andra :) :

idag har jag kört underarmar. Tricepspasset har skjutits fram på grund av att jag var öm i armen sedan jag influensavaccinerat mig.

morbror_sven
2004-11-14, 21:53
Jag ska dessutom testa mina hormonvärden för att se vilka förutsättningar jag har och därefter sätta kaloripluset.
Gissningsvis har jag mycket östro och lite testo, kanske 2,5.

morbror_sven
2004-11-15, 20:51
ok idag har jag tränat typ 47 minuter. Muskelgrupperna var biceps och triceps.

Jag har hållit mig till tre enkla övningar som är skonsamma med axeln.

Pushdowns 3x8, 45kg.

Hantelcurl(endast en arm) 3x8, 8kg.

Sittande tricepspress 3x8, 5kg(utan skivstången räknat).

På slutet fick jag små känningar i axeln och slutade DIREKT.

morbror_sven
2004-11-18, 13:16
Nu har jag varit lat igen. Igår orkade jag inte skriva i träningsdagboken. Däremot orkade jag träna. Liksom det tidigare passet har jag kört enkla övningar som är skonsamma för axeln.

Latsdrag 30kg

Roddmaskin 45 och 50kg

Sittande axelpress 8kg, dock bara den icke skadade sidan.

3x8 på allt.

I slutet av passet fick jag känningar i slutet och avbröt direkt.
Kanske har jag dragit upp skadan lite grand, men jag tror inte det.
Jag har varit försiktig.

HenrY
2004-11-18, 13:31
bra att du tränar och skriver dagbok!
Ta inte i för mycket med axeln nu, utan låt den läka helt. Bra att du avbröt när du kände av axeln! :thumbup:

morbror_sven
2004-11-24, 18:13
som vanligt har jag latat mig, glömt skriva inlägg.

3 dagar sammanfattat:

Söndag:
Pushdowns 3x8, 45kg.
Hantelcurl(endast en arm) 3x8, 8kg.
Sittande tricepspress 3x8, 2.5kg(utan skivstången räknat). Körde lättare än vanligt eftersom detta är en övning jag brukar få ont i axeln av.

Tisdag:
Handledscurl med skivstång 3x8, 10kg(utan stången räknat)
Sittande omvända curls 3x8, endast stången.

Detta pass är ganska enformigt, men inte slappt. Jag försöker att prioritera underarmar eftersom jag inte kan träna överarmarna.

onsdag
Latsdrag 30kg
Roddmaskin 45 och 50kg
Sittande axelpress 8kg, dock bara den icke skadade sidan.
3x8 på allt.

morbror_sven
2004-11-30, 22:19
ytterligare en summering:

lördag:
Vänster bröst 3x8, 10kg.
Benpress 3x8, 60-70 kg.
Väldigt klen i benen, har dock börjat träna dem nu. Jag höll lite för hårt i handtagen och fick ont i axeln. Korkat och onödigt.

Söndag:
Pushdowns 3x8, 40kg. Körde lite lättare än valigt pga ökade axelproblem.
Hantelcurl(endast en arm) 3x8, 8kg.

Tisdag:
Handledscurl med skivstång 3x8, 10kg(utan stången räknat)
Sittande omvända curls 3x8, endast stången.

Underarmarna ökar varkligen, men de börjar kännas lite utslitna. Går det att köra ett pass med bara undermarar??

Onsdag ska jag nog hoppa över, vila axeln.

aliquis
2004-12-01, 12:14
meeen, vad är det för fjuttpass, mer vikt och lite positivare attityd till passen tack, om du inte kan träna saker som belastar axeln för mycket får du väl köra annat, typ ännu mer ben =P

morbror_sven
2004-12-01, 22:05
meeen, vad är det för fjuttpass, mer vikt och lite positivare attityd till passen tack, om du inte kan träna saker som belastar axeln för mycket får du väl köra annat, typ ännu mer ben =P
Tycker du? Jag gillar passet eftersom jag verkligen kan anstränga mig.
Jag är inte så stark i underarmarna men sedan jag skadade axeln har de ökat med minst 1.5cm plus att styrkan är avsevärt bättre.
Underarmar tycker jag är bra. Dock efterlyser jag fler övningar.

Idag hoppade jag över ryggpasset, visst går det att ifrågasätta om det är lathet. Förhoppningsvis inte.
Hursomhelst har jag nu börjat att träna ben på lördagar.

Attityden till träningen tycker jag är bra. Men jag kan säkert ha blivit lite självblind. Jag ska omedelbart försöka att färbättra mig.

morbror_sven
2004-12-06, 15:35
Igår tränade jag men tyvärr så slutade internet att fungera. Jag har alltså inte haft möjlighet att skriva i dagboken.

Gårdagens pass var ett av de bättre jag varit med om sedan axeln skadades. Jag lyfte konrollerat, satsade på utförande. Det var ansträngade precis som det ska vara.
Trots detta har jag inte alls haft några känningar i axeln.
Jag höll mig till de vanliga övningarna förutom sittande tricepspress eftersom den övningen kan vara orsaken till att det blev värre med axeln under en period.

Pushdowns 3x8, 45kg.
Hantelcurl(endast en arm) 3x8, 8kg.
Benlyft 3x25. Har alltid kört denna övning. Dock har jag glömt att skriva det. Nytt för idag(eller igår så att säga) var 25 reps. Tidigare hade jag 20.

min sjukgymnast säger att jag bara får träna 3 ggr i veckan nu. Tyvärr. Men jag är även positiv eftersom det kanske ger mig den vila jag egentligen behöver. Självklart tar jag bort lördagspasset och lägger en del av de övningarna på det enformiga underarmspasset.

Mitt schema bör alltså se ut så här: (och kom ihåg att jag har svårt för vissa muskelgrupper om du vill kritisera)

Söndag:
Biceps_vänster.
Triceps.
Mage.

Tisdag:
Underarmar, ben.

Fredag:
Bröst_vänster.
axel_vänster.
rygg.

aliquis
2004-12-06, 17:22
För underarmar kan du väl köra handledscurls som du gör, och så hammercurl och omvända skivstångscurls när du axel o grejer fungerar, o marklyft, och säkert "barhold" och andra greppövningar.

morbror_sven
2004-12-09, 13:40
Har haft mer problem med internet(och har alltså inte kunnat skriva). Men i tisdags tränade jag.
Jag ökade i handledscurlen samtidigt som jag upptäckte att vikten jag körde med var lägre än jag hittills trott. Jag hade 2.5 kg och höjde till 7.5 utan problem. Antingen har jag blivit starkare eller så har jag kört för lätt. Förhoppningsvis både och.

Handledscurl med skivstång 3x8, 2.5kg. Jag har alltså alltid kört med denna vikt, 10kg var en illlusion. Nu har jag höjt till 7.5.(som vanligt utan stången räknat)
Sittande omvända curls 3x8, endast stången.
benpress 3x8, 70kg. Klen som vanligt.

morbror_sven
2004-12-13, 16:08
Jag har varit hos min far ett par dagar nu(vilken inte har något internet).
Jag har tränat både på fredag och på söndag.

Fredag:
Latsdrag med V-handtag 35kg
Sittande Rodd 45 kg
Sittande axelpress 8kg, dock bara den icke skadade sidan.
3x8 på allt.

Söndag:
Pushdowns 3x8, 45kg.
Hantelcurl(endast en arm) 3x8, 9kg. Ökade vikten här.
benlyft 3x25. Börjar få in tekniken här.

morbror_sven
2004-12-15, 17:04
Även idag skriver jag inlägget dagen efter träningen. Eftersom jag är övervidskeplig ser jag det som "tur" att skriva efteråt. Axelskadan har aldrig förvärrats sedan jag gjort så.


Handledscurl med skivstång 3x8, 7.5kg(utan stången räknat)
Sittande omvända curls 3x8, endast stången och "stopparna".
Benpress 3x8, 70kg.

Idag har jag gjort ett hormontest. Det har varit svårt att genomföra eftersom "du ser helt normal ut blablabla". Hursomhelst är det nu klart.
Testresultaten kommer troligen före jul.
Jag har också vägt och mätit mig. Nu väger jag 64kg och är 182.5 cm lång.
Fettmätaren stod på 14.6% när jag testade i söndags, men då var den inställd på 181cm och 61kg.

morbror_sven
2004-12-18, 17:27
I fredags blev det ingen träning. Gymmet har städstängt tills på måndag.

Istället spelade jag innebandy med några kompisar, vilket resulterade i träningsvärk i korsryggen den följande dagen(idag).
Jag har svårt att bestämma hur jag ska göra imorgon. Alternativet finns ju alltid att leta upp ett annat gym.

morbror_sven
2004-12-19, 22:02
Jag hittade faktiskt ett gym idag. Inträdet var 50:- men eftersom det inte satt någon i kassan gick jag in utan att betala. Det kanske räcker med att säga "simhallen" för att väcka förståelse hos de flesta av er.

Pushdowns 3x8, 45kg.

Hantelcurl(endast en arm) 3x8, 9kg.

Benlyft 3x25.

Eftersom jag inte skriver detta inlägg dagen efter som jag brukar kanske det är bäst att tillägga förhoppningar om att axelskadan inte kommer att förvärras.

morbror_sven
2004-12-22, 16:15
Igår kom resultaten från hormontestet. Eftersom det var mor som svarade i telefonen fick jag förstås inga siffror. Enligt sjukhuset var östrogenet lågt, nästan för lågt(vad nu det betyder). Testosteronet var "precis i mitten". Om detta innebär 20, 10, eller 5 vet man förstås inte. Jag ska försöka få fram exakta siffror.

Tisdagens pass
Handledscurl med skivstång 3x6-7, 7.5kg(utan stången räknat). Kände mig ovanligt klen idag...
Sittande omvända curls 3x8, endast stången och "stopparna".
Benpress 3x8, 70kg.

morbror_sven
2004-12-30, 01:17
missade två pass på grund av julen, men i tisdags tränade jag.
Det blev en vilovecka, jag har ju faktiskt tränat i över två månader nu.
Axeln har nog blivit lite sämre. Jag vet inte om det beror på att jag halkade på isen eller för att skadan helt enkelt går i vågor.

Hursomhelst här har ni passet:

Handledscurl med skivstång 3x6-7, 7.5kg
(utan stången räknat). fattar inte hur jag klarade åtta förut. Jag måste ha slarvat med utförandet den dagen.

Sittande omvända curls 3x8, endast stången och "stopparna". Utförandet har blivit riktigt bra.

Benpress 3x8, 70kg.


inga ökningar.... Men jag ska vara nöjd. Det var ju ganska nyligen jag höjde och det tar ju den tid det tar....

Och axeln får jag väl bara fortsätta att träna runt...

morbror_sven
2005-01-04, 01:52
Har inte orkat skriva något på ett par dagar. Men jag har orkat träna.

Fredag:
Pushdowns 3x8, 40kg. Har upptäckt att jag fuskade som tusan med denna övning och blev tvungen att sänka. Det tar jag nog igen, om det inte vore för axeln kunde jag gjort det idag!
Hantelcurl(endast en arm) 3x8, 9kg.
Benlyft 3x25.

bytte plats på triceps och rygg nu efter vilan.. det blir bättre så...

Söndag:
Latsdrag med V-handtag 35kg
Sittande Rodd 45 kg
Sittande axelpress 8kg, dock bara den icke skadade sidan.
3x8 på allt.

axeln var som sagt sämre, men efter lite träning har den blivit bättre.

morbror_sven
2005-01-06, 23:26
som vanligt skrivet efteråt, tisdagen.

Handledscurl med skivstång 3x6-7, 7.5kg(utan stången räknat). klarar fortfarande inte mer än 6-7
Sittande omvända curls 3x8, 2.5kg utan stången räknat(ökning!)
körde även en benmaskin jag inte vet namnet på.
Från början körde jag 28 nu är jag uppe i 35.

morbror_sven
2005-01-09, 22:27
2 dagar efter igen, fredagen.

Pushdowns 3x8, 40kg-45kg. Jag har redan börjat höja sedan jag förbättrade mitt utförande.
Hantelcurl(endast en arm) 3x8, 9kg.
Benlyft 3x25. Har börjat få denna övning att "ta".

Matte_Maiden
2005-01-09, 22:31
Kanske står tidigare, men varför tog du hormontest?

morbror_sven
2005-01-09, 23:13
Kanske står tidigare, men varför tog du hormontest?
tycker att allt fett lagras på röven, särskilt när jag var yngre. Dessutom försökte jag att hitta roten till det onda för mina pinniga armar.

Solle
2005-01-09, 23:36
Nu när vi kan utesluta att hormonerna spökar så är det dags att ta tag i kosten. Väger du fortfarande lika lite?

Rock on :bpump:

aliquis
2005-01-10, 14:12
tycker att allt fett lagras på röven, särskilt när jag var yngre. Dessutom försökte jag att hitta roten till det onda för mina pinniga armar.
för lite träning och för lite mat under de år då du växte bäst (alternativt nu, vet inte hur gammal du är)?

Matte_Maiden
2005-01-10, 14:29
tycker att allt fett lagras på röven, särskilt när jag var yngre. Dessutom försökte jag att hitta roten till det onda för mina pinniga armar.

Tyder fet på röven på låga testo-nivåer? Annars ska man fan vara glad övet det! :D

Oj, kanske skulle tänkt lite. Flickor har mycket fet på röven och låren... Killar på magen. Det stämmer va?

morbror_sven
2005-01-10, 21:44
Nu när vi kan utesluta att hormonerna spökar så är det dags att ta tag i kosten. Väger du fortfarande lika lite?

Rock on :bpump:
näe jag väger typ 65 och har en bf på ca 16.2%

aliquis: jag är halvvägs till 17 ganska exakt.

morbror_sven
2005-01-10, 21:45
Tyder fet på röven på låga testo-nivåer? Annars ska man fan vara glad övet det! :D

Oj, kanske skulle tänkt lite. Flickor har mycket fet på röven och låren... Killar på magen. Det stämmer va?
haha har du inte tänkt på det?

Höga östro nivåer enligt KG. Men eftersom dessa var låga kan jag nog tilllfälligt utesluta att fetröven beror på det.

morbror_sven
2005-01-10, 21:51
skriver gårdagens pass i efterhand som vanligt. Det är enklast så. Jag slipper att böna och be för att axeln inte ska bli sämre eftersom jag har facit i hand.

Latsdrag med V-handtag 35kg. Prövade även 40kg. De sista blev lite slarviga, det är nog inte dags att höja helt ännu. 3x8.

Sittande axelpress 8kg, dock bara den icke skadade sidan. 3x8

körde även en övning "utan namn" som verkade vara till för att träna korsryggen. Jag tog en femkilos tyngd i famnen och gjorde denna övning 3x8.

aliquis
2005-01-10, 22:05
Armarna blir ju så klart större om du äter upp dig till 80 tills du är 18 ;D

aliquis
2005-01-10, 22:05
aliquis: jag är halvvägs till 17 ganska exakt.
8.5 :confused: :rolleyes: ;)

morbror_sven
2005-01-11, 15:57
8.5 :confused: :rolleyes: ;)
lol haha du fattar 16.5! Ville bara inte skriva det, det kunde kanske vara förvirrande att skriva två så lika tal brevid varann(fettprocenten och åldern alltså).

Jag har gått upp minst ett kilo i månaden, kanske uppåt två. Jag är inte helt säker eftersom jag inte vet exakt hur mycket jag vägde när jag började räkna.

morbror_sven
2005-01-12, 22:21
Tisdagspasset:

Handledscurl med skivstång 3x6-7, 7.5kg
(utan stången räknat). gjorde den en gång. Hade ont i handlederna.

Sittande omvända curls 3x8, endast stången och "stopparna".
Benpress 3x8. Hade ont i handlederna.

Benövningen jag inte kan namnet på 35-40kg 3x8(ökning).

Körde även vader med skivstången på benen. Lassade på 40 kg utan att få någon större belastning. Dock höll min knän på att krossas.

morbror_sven
2005-01-19, 21:28
Så har man glömt att skriva en hel vecka igen.......

Torsdag:
Pushdowns 3x8, 40kg-45kg. Jag har börjat komma tillbaka till 45 utan att fuska.
Hantelcurl(endast en arm) 3x8, 9kg.
Benlyft 3x25.


Lördag:
Latsdrag med V-handtag 35kg
Sittande Rodd 45 kg
Sittande axelpress 8kg, dock bara den icke skadade sidan.
3x8 på allt.

Tisdag:
Benextension 35kg
Sittande vadpress 20-15kg
3x8 på allt. Jag lät bli att träna underarmar eftersom jag hade lite ont i handlederna förra tisdagspasset.

morbror_sven
2005-01-24, 22:35
Torsdag:
Pushdowns 3x8, 40kg-45kg. Jag har börjat komma tillbaka till 45 utan att fuska.
Hantelcurl(endast en arm) 3x8, 9kg.
Benlyft 3x25.


Lördag:
Latsdrag med V-handtag 35kg
Sittande axelpress 8kg, dock bara den icke skadade sidan.
3x8 på allt.
ryggextesion(tror att det heter så) 5kg, 3x8.

Har även stukat min fot rejält... Så nu blir det väl inte ben på ett tag... När axeln nästan har läkt kommer förstås en ny skada.... Jag kommer att bli idrottsinvalid.... hoppas att axeln inte dras upp igen bara....

morbror_sven
2005-02-04, 17:08
har inte orkat skriva på fem pass, det måste vara nytt rekord...

Tisdag:
Handledscurl med skivstång 3x8, 5-7.5kg(utan stången räknat).
Sittande omvända curls 3x8, 2.5kg utan stången räknat.
Det blev inga ben idag eftersom foten var stukad. Passet blev till råga på allt inte mer än 30 minuter långt eftersom att jag hade glömt bort att det var "gruppträning" på gymmet och blev undanföst när detta började.

Torsdag:
Pushdowns 3x8, 45kg. Utförandet har blivit bra. Jag hade träningsverk i triceps dagen efter.
Hantelcurl(endast en arm) 3x8, 9kg.
Benlyft 3x25.


Lördag:
Latsdrag med V-handtag 35kg
Sittande Rodd 45 kg
ryggextension 3x8, 7.5kg.

Tisdag:
Handledscurl med skivstång 3x8, 5-7.5kg(utan stången räknat).
Sittande omvända curls 3x8, 2.5kg utan stången räknat.
Benextension 35kg, 3x8.


Torsdag:
Pushdowns 3x8, 45kg-50kg. Utförandet är bra, men inte lika bra som tidigare. Jag har blivit starkare och klarar 50kg, jag hade bara glömt bort hur jag skulle trycka till på slutet.
Hantelcurl(endast en arm) 3x8, 9kg.
Benlyft 3x30.
Sit-ups 30x8.
Curlstångscurl 3x8 5kg. Jag har äntligen börjat träna biceps med båda armarna nu. Tantvikten till trots had jag träningsverk i min understimulerade högerarm dagen efter.

jag hoppas att jag inte har glömt något pass nu; jag har undantagslöst tränat varje pass.

morbror_sven
2005-02-07, 21:30
Lördag:
Latsdrag med V-handtag 35kg 3x8. Körde några sista på 40, men de sista 2 repsen blev lite slarviga.
Sittande Rodd 45-50 kg 3x8.
ryggextension 3x8, 7.5kg.

morbror_sven
2005-02-14, 21:02
Tisdag:
Handledscurl med skivstång 3x8, 5-7.5kg(utan stången räknat).
Sittande omvända curls 3x8, 2.5kg utan stången räknat.
Benextension 35kg, 3x8.


Torsdag:
Pushdowns 3x8, 45kg-50kg. Utförandet är bra, men inte lika bra som tidigare. Jag har blivit starkare och klarar 50kg, jag hade bara glömt bort hur jag skulle trycka till på slutet.
Hantelcurl(endast en arm) 3x8, 9kg.
Benlyft 3x30.
Curlstångscurl 3x8 5kg och 7.5. Jag har äntligen börjat träna biceps med båda armarna nu.

Lördag:
Latsdrag med V-handtag 35kg 3x8. Körde några sista på 40, men de sista 2 repsen blev lite slarviga.
Sittande Rodd 45-50-55 kg 3x8.
ryggextension 3x8, 10kg.

morbror_sven
2005-02-21, 21:53
Tisdag:
Handledscurl med skivstång 3x8, 7.5kg(utan stången räknat).
Sittande omvända curls 3x8, 2.5kg utan stången räknat.
Benextension 35kg, 3x8.
Sittande vadpress 15kg, 3x8.


Torsdag:
Pushdowns 3x8, 45kg-50kg.
Benlyft 3x30.
Curlstångscurl 3x8 7.5kg. jag kan ta mer.

Lördag:
Latsdrag med V-handtag 35-40kg 3x8. ökning.
Sittande Rodd 50-60 kg 3x8. ökning.
ryggextension 3x8, 10kg. ökning.

Jag tror att jag har fått influensan trots att jag vaccinerat mig. Tyvärr blir det nog ingen träning immorn, men jag hoppas på torsdag.

morbror_sven
2005-02-24, 23:10
har varken kunnat träna igår eller idag.... Det är tid för vilovecka, jag har ju tränat i 7 veckor, så det vore ju ok.....

Men grejen är den att jag ska åka till kanarieöarna om en vecka och kan troligen inte träna då heller(åtminstone kommer nog maten inte bli så bra)...

Funderar på att träna på fredag... Om jag orkar ska jag nog göra det.... Då har jag ju bara missat 1 pass.... 6 dagar är dock lite lång vila......

morbror_sven
2005-03-14, 16:49
Nu har jag inte haft möjlighet att skriva på ett bra tag.

Veckan jag var sjuk fick bli en vilovecka. Jag tränade alltså på Lanzarote och det gick väldigt bra.
Jag tog med ett par kilo köttfärs och ca 40 ägg m.m... Så kosten gick bra också.

Men tränat har jag. Imorgon tänkte jag börja skriva igen, nu när jag är hemma.

morbror_sven
2005-03-16, 08:00
Nu får det vara nog!

Nu har jag bestämt mig, nu får det vara nog. Resultaten det senaste halvåret har varit så dåliga att det nu är dags att börja använda sig av alternativa metoder(eller var det alternativa metoder jag använde mig av?).
Jag tänker sluta att lyssna på King Grub och istället ha "verkliga" personer som förebilder.
King Grub må vara kunnig men det finns en del frågetecken som jag vägrar att acceptera mycket längre.
King Grub snackar om sitt vassle, men alla jag känner som verkligen har lyckats på gymmet dömer ut vasslet.
Det kan ju vara en generationsfråga men om nu vasslet är piss i havet som King Grub säger kan man väl lika gärna vara utan det?
King Grub driver trots allt ett företag som säljer vassle och är det inte naivt att blunda för detta?
Vad säger att denne King Grub inte är ett litet lampskaft som mig? Egentligen?
Vi har aldrig fått se någon bild av honom.

Om jag tränade igår? Ja det gjorde jag. Samma vikter som alltid förstås, vad är meningen med att skriva dem?

King Grub
2005-03-16, 08:24
Har du trott att vassle är någon slags dopningspreparat? :confused: Vem har påstått något sådant? Det är ju för tusan bara ett mjölkprotein.

Får du inga resultat tränar du fel eller för mesigt eller för mycket - något av dom tre sakerna, eller så äter du fel eller för litel. MAT! Vassle är inte lösningen på dina problem om du har trott det.

Och vad är det för tjat om att jag driver någon slags företag som säljer vassle? Vad har du fått det från? Det är mer än jag visste själv...

Och vem har sagt att du skall göra som jag säger som en slags hypnotiserad slav? Det här är ett diskussionsforum. *screwy* Använder du någons ord som någon slags lag är du, faktiskt, ärligt talat, dum.

Inbilla dig inte att jag tänker ta del av någon "skuld" för att du inte ger vad som krävs i gymmet eller tränar för dåligt för att få resultat. ;)

KIRE
2005-03-16, 08:32
Nu får det vara nog!

Nu har jag bestämt mig, nu får det vara nog. Resultaten det senaste halvåret har varit så dåliga att det nu är dags att börja använda sig av alternativa metoder(eller var det alternativa metoder jag använde mig av?).
Jag tänker sluta att lyssna på King Grub och istället ha "verkliga" personer som förebilder.
King Grub må vara kunnig men det finns en del frågetecken som jag vägrar att acceptera mycket längre.
King Grub snackar om sitt vassle, men alla jag känner som verkligen har lyckats på gymmet dömer ut vasslet.
Det kan ju vara en generationsfråga men om nu vasslet är piss i havet som King Grub säger kan man väl lika gärna vara utan det?
King Grub driver trots allt ett företag som säljer vassle och är det inte naivt att blunda för detta?
Vad säger att denne King Grub inte är ett litet lampskaft som mig? Egentligen?
Vi har aldrig fått se någon bild av honom.

Om jag tränade igår? Ja det gjorde jag. Samma vikter som alltid förstås, vad är meningen med att skriva dem?

Vassle är mat i pulverform. Eftersom det är i pulverform så har vasslet ett lite snabbare upptag i kroppen än vad mat skulle haft i samma situation. Det är det som är skillnaden. 100g protein från mat och 100g protein från vassle är exakt samma sak enda skillnaden är att kroppen är färdig med upptaget en stund innan på vasslet.

Kom ihåg att det inte är King Grubs personliga åsikter du läser här. Hans uttalanden är grundade på den senaste forskningen. Skulle han hävda annat här skulle han blivit överöst med kritik och folk skulle ifrågasätta det han skrev genom att hänvisa till forskningsrapporter.

Du läser alltså om den senaste forskningen här, den är gjort av dom mest kompetenta personerna i världen på sitt speciella område i dom flesta fall.
Tror du att tomtarna på ditt gym har mer kunskap än dessa personer?

Enbart det faktum att dom dömmer ut vassle på det sätt du skriver visar på att dom är grundligt inkompetenta och att du bör ignorera det som säger om du vill utveckla din fysik till det bättre.

Grahn
2005-03-16, 10:04
Nu får det vara nog!

Nu har jag bestämt mig, nu får det vara nog. Resultaten det senaste halvåret har varit så dåliga att det nu är dags att börja använda sig av alternativa metoder(eller var det alternativa metoder jag använde mig av?).
Jag tänker sluta att lyssna på King Grub och istället ha "verkliga" personer som förebilder.
King Grub må vara kunnig men det finns en del frågetecken som jag vägrar att acceptera mycket längre.
King Grub snackar om sitt vassle, men alla jag känner som verkligen har lyckats på gymmet dömer ut vasslet.
Det kan ju vara en generationsfråga men om nu vasslet är piss i havet som King Grub säger kan man väl lika gärna vara utan det?
King Grub driver trots allt ett företag som säljer vassle och är det inte naivt att blunda för detta?
Vad säger att denne King Grub inte är ett litet lampskaft som mig? Egentligen?
Vi har aldrig fått se någon bild av honom.

Om jag tränade igår? Ja det gjorde jag. Samma vikter som alltid förstås, vad är meningen med att skriva dem?

Man blir grov av pannkaka.

Pez
2005-03-16, 10:07
Nu får det vara nog!
King Grub driver trots allt ett företag som säljer vassle och är det inte naivt att blunda för detta?
Nej. Ingen av oss mods har ekonomiska intressen i något kosttillskottsföretag (vilket innefattar Kollo), vi pular bara med forumet.
Detta har du redan blivit upplyst om - så varför tjatar du om det?
Och hur sjutton har du fått för dig det från början?

Troligast är att dina uteblivna resultat mer har med din allmänna kosthållning och träning att göra än vilka tillskott du tagit eller inte tagit.

mini
2005-03-16, 10:43
Ja jisses, sällan har jag läst så många förklaringar till uteblivna resultat. Skador, sjukdom, Grub. När kommer du skriva att förklaringen kan vara att du tränar fel och för lätt samt inte äter ordentligt?

jwzrd
2005-03-16, 10:45
Du tränar några set benspark då och då, lite armar och rygg, nått enstaka sett axlar och undrar varför resultaten uteblir? Man får vad man betalar för. Jag ska låta bli att vara elak idag så jag föreslår dig en sökning på basövningar här på forumet. Välj en per kroppsdel. Sen plockar du en favoritövning och lägger till det. Dela upp passen på tre dagar, push (bröst, axlar och triceps), pull (rygg, biceps och underarmar) och ben. Kolla runt i träningsjournalerna, läs i träning med vikter och kondition-forumet osv. Ge träningen en chans!

Resten av det du skiter ut ur munnen är så befängt så det tänker jag bara vara spydig över. Som alla redan påpekat så är Vassleprotein enbart ett sätt att krydda det du redan gör för kroppen för att locka fram några procent bättre resultat. Procent! Att styra upp träningen så att den blir effektiv ger dig magnituder bättre resultat. Att styra upp kosten med normal och genomtänkt planering ger dig ytterligare magnituder bättre resultat. Det du hört av grabbarna grus på ditt gym är det inget fel på, vassle och andra pulverdrycker ÄR grisföda om du använder det istället för bra mat och bra träning. Som komplement till bra mat och bra träning kan det vara guld värt dock!

morbror_sven
2005-03-16, 13:41
Ja jisses, sällan har jag läst så många förklaringar till uteblivna resultat. Skador, sjukdom, Grub. När kommer du skriva att förklaringen kan vara att du tränar fel och för lätt samt inte äter ordentligt?
Nu! Men vad gör jag fel? Jag käkar var tredje jävla timme, jag äter 130g fullvärdigt protein (minst) utspritt över dagen... Jag tränar med fria vikter... Utförandet måste väl åtminstone vara tillräckligt!

Pez
2005-03-16, 14:21
Nu! Men vad gör jag fel? Jag käkar var tredje jävla timme, jag äter 130g fullvärdigt protein (minst) utspritt över dagen... Jag tränar med fria vikter... Utförandet måste väl åtminstone vara tillräckligt!
Du är ju totalt insnöad på detaljer.. vad mer än "130g fullvärdigt protein" äter du under en dag? Skriv upp vad och hur mycket du äter så kan du få lite feedback, annars är det otillräcklig information.

ante
2005-03-16, 14:32
Nu! Men vad gör jag fel? Jag käkar var tredje jävla timme, jag äter 130g fullvärdigt protein (minst) utspritt över dagen... Jag tränar med fria vikter... Utförandet måste väl åtminstone vara tillräckligt!

Verkar som att du har lite fel syn på allt. Genom hård träning och mycket mat (vanlig husmanskost) kommer man en bit på väg, som alla andra ovan har sagt, så är vassle bara en liten del av kosten som kan förbättra ett redan bra näringsintag.

Du behöver se tillbaka på grunden i din träning, och hur du äter, och börja förbättra allt där. Skit i att dricka vassle eller räkna antal gram proteiner...

Lycka till!

Langster
2005-03-16, 14:56
Nu får det vara nog!

Nu har jag bestämt mig, nu får det vara nog. Resultaten det senaste halvåret har varit så dåliga att det nu är dags att börja använda sig av alternativa metoder(eller var det alternativa metoder jag använde mig av?).
Jag tänker sluta att lyssna på King Grub och istället ha "verkliga" personer som förebilder.
King Grub må vara kunnig men det finns en del frågetecken som jag vägrar att acceptera mycket längre.
King Grub snackar om sitt vassle, men alla jag känner som verkligen har lyckats på gymmet dömer ut vasslet.
Det kan ju vara en generationsfråga men om nu vasslet är piss i havet som King Grub säger kan man väl lika gärna vara utan det?
King Grub driver trots allt ett företag som säljer vassle och är det inte naivt att blunda för detta?
Vad säger att denne King Grub inte är ett litet lampskaft som mig? Egentligen?
Vi har aldrig fått se någon bild av honom.

Om jag tränade igår? Ja det gjorde jag. Samma vikter som alltid förstås, vad är meningen med att skriva dem?Är du nån slags pajas som försöker skämta med oss eller? Jag läste tråden "katabolt vassle" IGÅR och redan där stod det väldigt klart för alla (om det nu var någon som inte visste) att King Grub inte tjänar några pengar på att rekommendera vassleprotein till någon. Och trots det så kommer det här inlägget idag. Herregud. Var tränar du egentligen? Måste typ vara nån grotta ute på landet där folk tror att vassle bara är grismat.
99% av alla som är seriösa med sin styrketräning intar nån form av proteintillskott och det absolut vanligaste är vassleprotein. Det fungerar. Men du kommer ingenstans om du inte tränar hårt och äter bra i övrigt... Dessutom, kanske viktigast av allt för dig att höra, det tar många, många år att bli stor och stark. Inget som händer på ett par veckor bara för att man äter vassleprotein.

morbror_sven
2005-03-16, 15:12
Ja, jag är insnöad på detaljer, ja jag tänker skita vassle, ja det jag skrev var lite på skämt(följdaktligen ett dåligt sådant)...
Vad jag vill är att se över allt från början och sluta sila mygg och släppa igenom kameler!

Typisk dag:

Frukost: 3dl havregryn+mjölk och ett ägg.(tänker sluta lyssna på pratet om lite fett på morgonen och ta 3 ägg istället.)

Mellanmål: Något litet och undermåligt, typ några glas mjölk. Före träningen är jag alltid hungrig om det har behövts ett mellanmål.

Före träning: ca 120g fullkornspasta + 2 ägg.(ska nog höja till 3 här också.)

Efter träning: ca 60g dextropur och ca 30g whey-80(mäter med ett dl-mått.)

Efter det:Köttfärssås & spaggeti + mycket ost.

Efter det: ett par ägg.

Kväll: en burk kesella.

Brukar bli typ 3000kcal, alltså 400+ ungefär...

Baan
2005-03-16, 15:15
du äter och tränar förmodligen kass i övrigt och därmed kommer inte resultaten. Kortfattat är det nog det det handlar om. Skyll inte på mjölkproteinet :)

morbror_sven
2005-03-16, 15:50
ännu ett bakslag var att byta batterier i den där jäkla fettmätaren. Fettproc: 19.5%, vikt 66... Var jag inte smalfet förut så är jag det fan nu.

Grahn
2005-03-16, 15:51
ännu ett bakslag var att byta batterier i den där jäkla fettmätaren. Fettproc: 19.5%, vikt 66... Var jag inte smalfet förut så är jag det fan nu.

Kasta skiten.

Baan
2005-03-16, 15:59
vet inte hur du lyckats få det där tilll 3000 kcal, 3000 kcal är en del käk få i sig, själv ligger jag på 2500 cirkus och äter en del mer än dig.. så räkna om :)

morbror_sven
2005-03-16, 16:08
kasta fettmätaren? Skulle det vara något fel på fanskapet tänkte du?
0.7kg muskler och 3kg fett den sista tiden är väl trovärdigt.....

Nej jag är säker 3000kcal....

Yankeee
2005-03-16, 16:11
Inte en chans att det där är 3000 kcal, få se din uträkning.

Baan
2005-03-16, 16:11
kasta fettmätaren? Skulle det vara något fel på fanskapet tänkte du?
0.7kg muskler och 3kg fett den sista tiden är väl trovärdigt.....

Nej jag är säker 3000kcal....

fettmätare är värdelösa. nuff said.

Pez
2005-03-16, 16:34
kasta fettmätaren? Skulle det vara något fel på fanskapet tänkte du?
0.7kg muskler och 3kg fett den sista tiden är väl trovärdigt.....

Nej jag är säker 3000kcal....
BMI är fan bättre än bioimpedans... och BMI är skit.

morbror_sven
2005-03-16, 22:04
BMI är fan bättre än bioimpedans... och BMI är skit.
hehe kan väl hålla med... När jag höll fingrarna på det vis som anvisades blev det 16%..

Ja om ni inte tror min uträkning så...:

Frukost: ca 500kcal
mål före träning: ca 600 kcal
Druvsocker & vassle: 350kcal
Spaggeti & köttfärssås: ca 750 kcal
4 ägg 450kcal
kesella 190kcal
totalt: 2840

ok lite mindre då... Ni har hjälpt mig att hitta ett fel.
Men som sagt skall jag höja på många fronter nu... Något är ju fel det är helt säkert. Tidigt på dagen blir det nog för lite protein, det är vad jag tror.

morbror_sven
2005-03-16, 22:06
Då är det dags att se över träningen... Imorgon tränar jag armar och mage. Vilka övningar rekomenderas?? Andra synpunkter?

Baan
2005-03-16, 23:17
hehe kan väl hålla med... När jag höll fingrarna på det vis som anvisades blev det 16%..

Ja om ni inte tror min uträkning så...:

Frukost: ca 500kcal
mål före träning: ca 600 kcal
Druvsocker & vassle: 350kcal
Spaggeti & köttfärssås: ca 750 kcal
4 ägg 450kcal
kesella 190kcal
totalt: 2840

ok lite mindre då... Ni har hjälpt mig att hitta ett fel.
Men som sagt skall jag höja på många fronter nu... Något är ju fel det är helt säkert. Tidigt på dagen blir det nog för lite protein, det är vad jag tror.

ett ägg är cirkus 88kcal så borde bli lite midnre på äggen sen spaggeti/köttfärsås kanske snarare ligger på -100 kcal än det.. så tror att uträkningen är närmare 2500 än 3000

morbror_sven
2005-03-30, 18:06
Tack för all hjälp.
Jag har nu övergått till z_bumbis nybörjarprogram
Några övningar har jag tagit bort eftersom jag inte har den nödvändliga utrustnigen och några har jag lagt till eftersom jag tycker om dem.
Men i stort sett är allt "intakt".
Jag funderar allvarligt på att skaffa en instruktör. Jag har inte råd med det, men kanske kan jag ordna det gratis på något vis.

Kosten är som förut, dock har jag eldat på kaloripluset lite extra samtidigt som jag har bytt ut pulver mot 3 bananer.
Jag skulle gärna ge bort 2 kg oöppnat whey-100 till någon behövande... ;)

Nu är det slut med journalen . Det kanske låter lite vidskepligt, men den för otur med sig.
Så fort jag började skriva i den skadade jag mig.
Jag tänker därför sluta där jag började.
Jag började med en frisk axel, nu slutar jag med en frisk axel!

EDIT: Det vore trevligt om nån moderator kunde rensa bort skiten i mitt första inlägg, särskilt det där "skadad"....

aliquis
2005-04-16, 12:27
Frukost: 3dl havregryn+mjölk och ett ägg.(tänker sluta lyssna på pratet om lite fett på morgonen och ta 3 ägg istället.)
Du som är för fixerad vid allt som grub säger. Bara för att han berättar att en sak är bättre än en annan osv behöver det inte betyda att du MÅSTE leva precis så. Och i fallet fett tror jag inte grub skulle vara rädd att äta tre ägg på morgonen om han kände för det, däremot kanske han inte skulle äta fritterade pommes till frukost.

Har ju anmärkt att passen är lite väl lätta/simpla/enkla förr, varför skulle kroppen växa särskilt mycket av det om du inte gör något som faktiskt är ansträngande. Det är ju din träning det faller på.

aliquis
2005-04-16, 12:28
ännu ett bakslag var att byta batterier i den där jäkla fettmätaren. Fettproc: 19.5%, vikt 66... Var jag inte smalfet förut så är jag det fan nu.
Skit i vad mätaren säger.

aliquis
2005-04-16, 12:31
Något är ju fel det är helt säkert. Tidigt på dagen blir det nog för lite protein, det är vad jag tror.
Kikar sidan fem:
Pushdowns 3x8, 45kg.
Hantelcurl(endast en arm) 3x8, 9kg.
Benlyft 3x25
Handledscurl med skivstång 3x6-7, 7.5kg(utan stången räknat). Kände mig ovanligt klen idag...
Sittande omvända curls 3x8, endast stången och "stopparna".
Benpress 3x8, 70kg.
Handledscurl med skivstång 3x6-7, 7.5kg
(utan stången räknat). fattar inte hur jag klarade åtta förut. Jag måste ha slarvat med utförandet den dagen.
Sittande omvända curls 3x8, endast stången och "stopparna". Utförandet har blivit riktigt bra.
Benpress 3x8, 70kg.
Pushdowns 3x8, 40kg. Har upptäckt att jag fuskade som tusan med denna övning och blev tvungen att sänka. Det tar jag nog igen, om det inte vore för axeln kunde jag gjort det idag!
Hantelcurl(endast en arm) 3x8, 9kg.
Benlyft 3x25.
Latsdrag med V-handtag 35kg
Sittande Rodd 45 kg
Sittande axelpress 8kg, dock bara den icke skadade sidan.
3x8 på allt.
Ja, det är nog för lite protein på morgonen det beror på, eller alldeles för mesig träning året runt.

Då är det dags att se över träningen... Imorgon tränar jag armar och mage. Vilka övningar rekomenderas?? Andra synpunkter?
Böj, mark, chins och bänkpress.