handdator

Visa fullständig version : God Morgon Smoothie: Bu eller Bä?


Yankeee
2004-09-14, 23:51
http://www.arla.se/templates/Product.aspx?id=2112&ProductID=288&ShowIngredients=1

Garden är ruskigt god. Är det några vettiga mineraler och antioxidanter kvar att tala om i en sådan? Är det någon mening att dricka förutom att det är gott?

Nadja
2004-09-15, 20:29
Det skulle jag åxå vilja veta...Det verkar ju inte vara ngt tillsatt socker iaf, utan "bara" från frukten. 12 g kolisar/dl är ju ungefär vad äpplejuice ligger på. Jag tippar på att drycken ger ganska långsamma kolisar. Rätt? *letar i facit* :D Btw, man kan ju hoppas att det finns ngra livskraftiga antioxidanter kvar sedan Arla pressat frukterna.

flikkan_helgonet
2004-09-16, 07:43
Det skulle jag åxå vilja veta...Det verkar ju inte vara ngt tillsatt socker iaf, utan "bara" från frukten. 12 g kolisar/dl är ju ungefär vad äpplejuice ligger på. Jag tippar på att drycken ger ganska långsamma kolisar. Rätt? *letar i facit* :D Btw, man kan ju hoppas att det finns ngra livskraftiga antioxidanter kvar sedan Arla pressat frukterna.

Ja, har man bråttom och inte hinner skiva en apelsin kan det väl ersätta lite frukt, nån gång då och då! ELler? Grub? :D