handdator

Visa fullständig version : Träningsdrink under deff


Rockhard
2004-09-14, 19:26
Om man ska skippa någon vilken är bäst, före- eller efterträningsdrinken? Min vanliga är på 700 kcal och det blir för mycket under deff.

King Grub
2004-09-14, 19:30
Om man ska skippa någon vilken är bäst, före- eller efterträningsdrinken? Min vanliga är på 700 kcal och det blir för mycket under deff.

Dela upp den på två? Två stycken på 350-400 kcal? Det krävs inga stora mängder av vare sig kolhydrat eller protein för att stimulera anabolism, förutsatt att du är i positiv kvävebalans och har tillgång till aminosyror under dygnet som helhet.

Rockhard
2004-09-14, 19:42
Just nu har jag den uppdelat på 2 stycken. Men om man får i sig 700 kcal vid träningen och sedan en måltid någon timme senare så blir resten av måltiderna väldigt små, och man vill ju inte gå runt och vara katabol resten av dagen.

Vad jag har förstått så är, lite förenklat, drinken före anabol och den efter återhämtning. Och man bygger ju inte när man deffar så då borde återhämtningen vara att prioritera men jag kanske har missuppfattat något?

torabirgitte
2004-09-14, 22:19
Just nu har jag den uppdelat på 2 stycken. Men om man får i sig 700 kcal vid träningen och sedan en måltid någon timme senare så blir resten av måltiderna väldigt små, och man vill ju inte gå runt och vara katabol resten av dagen.

Vad jag har förstått så är, lite förenklat, drinken före anabol och den efter återhämtning. Och man bygger ju inte när man deffar så då borde återhämtningen vara att prioritera men jag kanske har missuppfattat något?

ta en protein drikk innan trening. Sen burde det rekke med et par bananer, evt et par riskaker rett etter trening og sen när du kommer hem en protein måltid.
Når jeg deffer dropper jeg återhemtningsmåltid og tar bare en proteindrikk når jeg kommer hjem, men jeg vet inte hva dine mål er....