handdator

Visa fullständig version : Bildkollage 1994-2004


Joachim B
2004-09-14, 18:22
Här kommer ett litet roligt bildkollage.

Bild 1: Sommaren 1994, 20 år ung och väger endast 56kg! Året innan hade jag bränt bort 24 kg fett på ett halvår... (Inte så smart, men jag lärde mig mycket.) Var under denna tid involverad i långdistanscykling, kampsport, landbandy, badminton och annat katabolt skit. Tränade lite med vikter sporadiskt. Låg kring 56-60kg under 1993-1995.

Bild 2: Väger här cirka 86 kg efter att ha deffat i två veckor (från ursprungsvikten 90 kg). Tre dagar senare bröt jag armen och det var först i slutet av förra året som jag i stort sett hade kommit tillbaka till samma form. Anledningen var som alla vet arbete (och infektionsastma), och givetvis blev jag utbränd och fick bl.a. en allvarlig lunginfektion.

Bild 3: Tagen igår, sept. 13. Efter att ha varit näst intill sängliggande i ett halvår var jag nere på cirka 72 kg och fetare än jag varit på 10 år. Efter rehabträning i två månader var mina lungor tillräckligt bra för att börja bygga massa igen och det är där jag är nu. Jag började på allvar den 2 sept. på 75,4 kg. På denna bild väger jag 78,6 kg. Nu har resan tillbaka och bortom börjat på allvar!
Min träningsjournal finns på Ironmag och uppdateras i stort sett dagligen.

http://www.ironmag.com/joachim/images/1994_2002_2004.jpg

X-Change
2004-09-14, 18:31
Skön inställning du har att orka ta dig tillbaka! :thumbup:
För övrigt tycker jag att formen på sista (3:e) bilden ser bra ut. Kan vara det att man är rookie men så mycket fett ser jag inte till!

Hur som helst imponerande "träningsresa" du har gjort! :bow:

Föresten vad är adressen till "ironmag"?

Joachim B
2004-09-14, 18:41
Skön inställning du har att orka ta dig tillbaka! :thumbup:
För övrigt tycker jag att formen på sista (3:e) bilden ser bra ut. Kan vara det att man är rookie men så mycket fett ser jag inte till!

Hur som helst imponerande "träningsresa" du har gjort! :bow:

Föresten vad är adressen till "ironmag"?

Tack! Det har varit många resor kan jag lova! Och jodå, fett finns det gott om. :) Ligger kring 12,5% (mätt förra torsdagen).

Adressen till Ironmag finner du i min signatur.

Herkulez
2004-09-14, 18:42
Mark my words, du är tillbaka på nolltid :thumbup:

mystic[-_-]
2004-09-14, 18:49
Detta kommer bli bra. Ser kanon ut kämpa på :whipped:

Joachim B
2004-09-14, 19:00
Mark my words, du är tillbaka på nolltid :thumbup:

Jo, det är det som är planen. Kunskapen och viljan finns, det är bara att hoppas att kroppen vill också... :)

emmzan
2004-09-14, 19:40
Jag flyttade över denna tråd till medlembilder - tyckte den platsar bättre här.

/emmzan

scythe
2004-09-14, 19:42
Kul att läsa om det och se bilderna! :)
Ska slänga ett öga på din journal, lite då och då.

Kör hårt nu, för faen! :whipped:

RobbeliRobban
2004-09-14, 20:18
Saftiga quads på mittenbilden!

HenrY
2004-09-14, 20:19
Jag flyttade över denna tråd till medlembilder - tyckte den platsar bättre här.

/emmzan

Jaha...så är en moderator :MrT: Trodde bara du skämtade när det stod "bänkande moderator":)

OnTopic: Tycker det ser bra ut, även fast det kanske inte gått så mycket framåt senaste tiden direkt. Men man ser ju att du fortfarande har mycket massa kvar! Så jag tror inte det blir så jätte svårt för dej att komma upp i formen från forn stora dar!:D

Edit: Måste säga att dina vader ser jäkligt grymma ut! :hbang:

Joachim B
2004-09-14, 20:21
Kul att läsa om det och se bilderna! :)
Ska slänga ett öga på din journal, lite då och då.

Kör hårt nu, för faen! :whipped:

Finns en drös med diverse träning- och mingelbilder på bartoll.com

Och nog f-n ska det köras hårt. Äter som en tok och längtar ivrigt efter morgondagens pass och att få krossa förra passets resultat. :eating: :bpump:

scythe
2004-09-14, 20:24
Äter som en tok och längtar ivrigt efter morgondagens pass och att få krossa förra passets resultat. :eating: :bpump:
Ahh, inte mycket som slår den känslan. Det är så det ska vara. :love:

Jorgen
2004-09-14, 20:58
Kul kollage Joachim. :) Du har gjort en rejäl förändring av kroppen. Snart är du tillbaka, större och hårdare än någonsin. Och då skall du upp på scen väl?
Kör hårt. :bpump:

//Jörgen

Lasse Kongo
2004-09-14, 21:05
Önskar dig lycka till, vet att du har stor kunskap inom alla områden och säkerligen en sjuhelvetes vilja med!

Kör hårt mannen.

Joachim B
2004-09-14, 21:48
Kul kollage Joachim. :) Du har gjort en rejäl förändring av kroppen. Snart är du tillbaka, större och hårdare än någonsin. Och då skall du upp på scen väl?


Tack! Har haft planer på scenen tidigare, dock har alltid min infektionsastma spökat och den slår till väldigt lätt när man pressar sig extra hårt, vilket blir ett måste på en diet när de sista kilona måste bort. Vi får väl se i framtiden... Just nu koncentrerar jag mig på att bli frisk och att bli så stor som möjligt. :) Dessutom har jag några klienter som jag måste lägga energi på fram till SM och fler verkar det bli inför nästa år.


Önskar dig lycka till, vet att du har stor kunskap inom alla områden och säkerligen en sjuhelvetes vilja med!


Tack! Vilja och disciplin finns sedan kampsporten och kunskapen växer förhoppningsvis fortfarande för varje dag - dessutom är jag ju min egen lilla försökskanin. En tämligen hungrig sådan... :eating: :D

muddler
2004-09-14, 21:54
mkt bra vader!!! :hbang:

Pecca
2004-09-14, 22:12
Härligt att du är tillbaka... en liten fråga bara... Börjar lilla Jocke bli gråhårig? :rolleyes: :D

Kör nu på hårt så du kommer tillbaka till volymen som du har på bild 2 fast med bättre hårdhet! O du... Nu när Tinner vann tävlingen om att nå scen så måste du väl ställa dig bredvid honom inom några år o iaf slå honom? :thumbup:
Man måste ju hålla tillbaka dom där snikna smålänningarna så dom förstår att dom hör hemma i det där råtthålet dom bor i.... :D

Jense
2004-09-14, 22:41
Första och sista gången jag säger dessa orden på kolozzeum, känn dig hedrad.

Fyfan vilken bra jävla inställning.

Joachim B
2004-09-14, 23:06
mkt bra vader!!! :hbang:
Tack! Länkar in en bild jag tog på de feta stackarna för några minuter sedan. Ikväll mätte de 42,3 cm, de har varit +44 cm. Men ibland är det bra att ha smala leder. Mina anklar är ju bara 21,3 cm...
http://www.ironmag.com/joachim/images/2004-09-14_calf.jpg

Börjar lilla Jocke bli gråhårig?
Vad? Näää, jag är väl naturligt mörkblond... Grå? :cryout:

Tinner... Om han köttar på sig ordentligt kan det bli intressant. Själv har jag fördelen att vara kort. 172-173 cm endast. Tinner är ju en flaggstång i jämförelse. Hehe.

Fyfan vilken bra jävla inställning.
Tack mannen! :cheers:

Jense
2004-09-14, 23:20
vafan.. mina anklar e typ 30.. vad är det för fel på mig :D

Joachim B
2004-09-15, 08:15
vafan.. mina anklar e typ 30.. vad är det för fel på mig :D

Grov benstomme! Du får väl satsa på styrkelyft eller stongman och en därtill passande ölmage... :D

Skulle jag själv lyckas bli stark och prova strongman skulle det bli en Ljungberg, jag skulle fan inte nå upp till podiet med de sista atlas stenarna. :D

Nej, det är nog bäst att försöka bli så stor som möjligt i stället. Bodybuilding är en illusionsport, och med smala leder kan det kanske bli riktigt bra.

Slartibartfast
2004-09-15, 08:28
Ser bra ut! Du har grym inställning, så du är säkert tillbaka på nolltid. Du verkar för övrigt inte ha förlorat så mycket massa på benen om man jämför bild 2 och 3.
fett finns det gott om. :) Ligger kring 12,5% (mätt förra torsdagen).
Låter lite. :MrT: Men FET är du inte.

Castro
2004-09-15, 12:43
Men den inställningen är du tillbaka innan du hunnit läsa denna rad! Kör hårt!Det ser riktigt bra ut på den mellersta bilden :thumbup:

Joachim B
2004-09-15, 20:48
Ser bra ut! Du har grym inställning, så du är säkert tillbaka på nolltid. Du verkar för övrigt inte ha förlorat så mycket massa på benen om man jämför bild 2 och 3.

Låter lite. :MrT: Men FET är du inte.

Benen är faktiskt min svagaste muskelgrupp. Jag knäckte mina knäskålar som barn och har än idag problem med att stå på knäna på hårt underlag. Många övningar blir också lite lidande då knäskålen "hoppar". Första åren slarvades det p.g.a. det kändes otäckt. Men skam den som ger sig! De senaste åren har benen piskats rejält. Det gäller bara att hitta en teknik där det känns bra.

Inte fet? Det var snällt sagt. Vi får se vad morgondagens mätningar avslöjar...

Castro: Tack kompis! Kör hårt - om jag någonsin kommer upp på scenen ska du också vara där! :thumbup:

Spacer
2004-09-15, 23:09
Der jäkligt bra ut!
Lycka till nu, kommer nog gå suveränt :thumbup:

no1fitness
2004-09-17, 00:18
Med tanke på att du varit sängliggande så länge så ser dagsformen bra ut och en bra grund att komma igång på !! :thumbup:
Håller med om att vaderna är grymma !! :bow:
Träna på så kommer du tillbaka snabbt. :bpump:

Joachim B
2004-09-17, 08:20
Tack allihop!
no1fitness, med tanke på att jag tappade 14kg muskler under sjukperioden och knappt kunde promenera mer än 100m i slutet av maj känns det som man kommit långt och att dagsformen är okej. Kommer ihåg när jag skulle lyfta en låda på kanske 20kg i början av juni. Efter bara två, tre steg hade jag yrsel, strålande huvudvärk och tunnelseende p.g.a. syrebrist. När jag promenerade uppför en backe på 50m fick jag mjölksyra i benen. Att man nu, efter knappa två månader rehab, lyfter tungt på gymmet och promenerar kring en timme om dagen känns verkligen som en liten seger. Nu är det full fart framåt. När man glider runt på SM om en dryg månad måste det ju åtminstone synas att man tränar. :D

Mons
2004-09-18, 18:09
jag har bara ett ord till dig: WOW!

du ser skitbra ut, och då menar jag inte bara kroppen, utan även den enorma skillnaden i ansiktet. Du har gått från att vara tunn och nästan med insjunkna ögon till att bli riktigt snygg! Grattis!

ivandrago
2004-09-18, 18:16
Efter regn kommer solsken! Är riktigt inspirerande att läsa om dina framsteg!

MIGGE
2004-09-19, 02:36
go man! Jag har också smala leder, och visst fan ger det fördelar rent visuellt!
När man väl lyckas packa på sig. Du verkar dock inte ha några större problem med det, ser kanon ut, kämpa på!

ps. kolla mina inköp från willys i min journal :) ! (ironmag)