handdator

Visa fullständig version : Mage!


Henkez85
2004-09-14, 02:09
Tjo!

När ja kör mage så hinner jag knappt köra 20reps innan min rygg får mjöksyra (längdryggen då). Gör jag fel eller har jag för klen längdrygg?

:(

King Grub
2004-09-14, 06:39
Gör jag fel

Hur tränar du och vilka övingar?

Henkez85
2004-09-14, 09:14
situps, maskin, e typ lite svankad i ryggen, får även mjölkis med rak rygg =( någon som kanske kan en annrolunda övning? :confused:

tejpis
2004-09-14, 09:59
situps, maskin, e typ lite svankad i ryggen, får även mjölkis med rak rygg =( någon som kanske kan en annrolunda övning? :confused: Magmuskulaturens uppgift är att dra ihop överkroppen (bröstet mot bäckenet) så att svanka är bara dumt när man tränar mage. Sikta på att komma så nära bröstet till bäckenet när du tränar = INTE svankad rygg.

Zera
2004-09-14, 10:44
Jag gillar att svanka och riktigt sträcka ut magen i varje repetition när man har ryggen i marken innan man drar upp sig igen. Är det inte bra ? eller kan jag fortsätta så? :)

stenis
2004-09-14, 12:02
Magmuskulaturens uppgift är att dra ihop överkroppen (bröstet mot bäckenet) så att svanka är bara dumt när man tränar mage. Sikta på att komma så nära bröstet till bäckenet när du tränar = INTE svankad rygg.

kan ju meddela att jag har samma problem som denna kille, lite svank på ryggen, har även jag börjat fundera på om det är en nackdel i magträning då jag oxo får samma problem _ibland_. Och nej, de går inte att inte svanka då svanken redan finns där i avslappnat läge..

mvh stenis