handdator

Visa fullständig version : Har nu tappat tio kilo. Tack för hjälpen!


Cupofcoffee
2004-09-13, 11:42
Ja, sex veckor (eller är det sju?) har nu gått och resultaten är tydliga (och mycket uppskattade!). Tio mjölkpaket som inte behöver kånkas runt på. Min astma är helt obefintlig och min kondis känns helt suverän.

Nu börjar en ny schemaperiod på gymmet med ett helt nytt pass (bodybalance (stretch och statisk styrka)) och nya tider för det mesta. Det ser ut som att det blir en halvtimme extra på gymmet i veckan. Dessutom ska jag (så fort jag nått under hundra kilo) ersätta långpromenaderna på veckoslutet med joggning, och testa HIIT.

Jag vill tacka er allihop för all information och hjälp jag fått. Detta är ett suveränt forum. :thumbup:

Jag ser fram emot att bli av med resterande dussinet fettkilon, och därefter får vi se vart vägen leder. (rakt in i styrketräningslokalerna... ;))

Tack! :cheers:

Johan
2004-09-13, 11:50
Grattis!
Jäkligt skön känsla när man har uppnått sitt mål, eller kanske ska säga delmål, för nu är det ju bara att koncentrera dig på nästa och köra stenhårt.
Härligt hur mycket bättre självförtroende(verkar vara ett hett ämne just nu:)) man får
när man lyckas med en viktnedgång, om det är fett alltså.

Har du hunnit testa Body Balance än?
Dom har börjat köra det här där jag bor och jag som är för ovig för mitt eget bästa borde kanske börja med det, kör Bodypump just nu.

Überbiffen
2004-09-13, 11:51
Grattis! Härligt som fan att läsa. :thumbup:

Johan1986
2004-09-13, 12:02
Grattis
Ska du fortsätta att ligga på kaloriminus eller du ska "vila" lite och ligga på +/- 0 en stund?
Men i vilket fall som helst lycka till i fortsättningen

JJ
2004-09-13, 12:04
Kul! Roligt att du återkommer och berättar om resultaten, inte alla som gör det. Fortsatt lycka till!

Johan
2004-09-13, 12:08
Har du förlorat mycket muskler?
Märker du nån markant skillnad när du tränar styrka, aldrig rolig att bli klenis igen :)
men samtidigt väldigt skönt att förlora massa onödigt fläsk.

B-jay
2004-09-13, 12:09
Härligt kämpat!

du ska vara stolt över dig själv.

visst är det en skön ny livsstil du har skaffat dig? :)

Cupofcoffee
2004-09-13, 12:35
[...]
Har du hunnit testa Body Balance än?
Dom har börjat köra det här där jag bor och jag som är för ovig för mitt eget bästa borde kanske börja med det, kör Bodypump just nu.
Nej, de kör igång med balance i slutet av månaden. Men det verkar väldigt lovande. Kanske inte för fettförbränningen, men töj och böj kan man ändå aldrig få för mycket av. Lite lagom flummigt pass som ska ge den oiniterade ordentligt med träningsvärk (enligt min mördar-instruktör som testade på det häromveckan).

Bodypump är grymt roligt. :thumbup:

[...]
Ska du fortsätta att ligga på kaloriminus eller du ska "vila" lite och ligga på +/- 0 en stund?
Jag fungerar skitbra på den nivå jag ligger på nu, känner inte alls av att jag ligger på underskott. Men viktminskningen har ju varit tämligen drastisk så man får väl anta att jag ligger under en hel del ändå. Jag tänker definitivt inte "vila" nu, varken kost eller träningsmässigt. Det här handlar inte om diet och beach2005-träning. Det är så här jag ska leva resten av mitt liv - hälsosamt och medvetet.

[...]
Har du förlorat mycket muskler?
Helt ovetenskapligt uppmätt; nej. Inte ett dyft vad jag kan märka. Mitt jobb är fysiskt krävande och väldigt påfrestande, så jag skulle märkt direkt om jag tappade styrka. Dessutom tränar jag nu, vilket jag aldrig gjort förut, så musklerna får ännu mer aktivering än normalt. Att jag dessutom äter bättre och mer medvetet (allt för att maximera fettförbränning), istället för bara mindre, har nog också varit en fördel för musklerna.

Jag var (och är fortfarande) ordentligt överviktig, med dryga 30 kilo överflödigt fett på kroppen så har den nog inte behövt våldföra sig alltför mycket på mitt bestånd av aktiv kroppsmassa.

Men allt är bara känsla och gissningar. I slutet av december har jag en ny bioimpedans-analys och då får vi siffror svart på vitt vad som hänt i kroppen sen början av augusti.

[...]Märker du nån markant skillnad när du tränar styrka
Jag ökar fortfarande vikterna. Inte så mycket för att jag blir starkare mellan varje pass, men smärtan blir mer och mer uthärdlig, och det känns mer och mer genomförbart. Så jag lägger på lite varje gång för att slutligen se vart gränsen går för varje muskel(grupp). :bpump:

Sparrisen
2004-09-13, 12:51
Grattis till de fina resultaten! :thumbup: Hoppas nu att fortsättningen går lika fint!

:cheers:

emlo
2004-09-13, 12:54
Grattis till den nya livsstilen! Så HIMLA bra jobbat!! :thumbup:

Vänta bara tills du får smak för styrketräning också. Det är grymt beroendeframkallande! ;)

King Grub
2004-09-13, 13:10
Starkt jobbat! Keep up the good work! :cheers:

Löjtnant Blank
2004-09-13, 13:30
Min astma är helt obefintlig och min kondis känns helt suverän.
Otroligt glädjande att höra.

Bjorne
2004-09-14, 15:28
Underbart att höra. Lycka till i fortsättningen och se till att ha tålamod.

Castro
2004-09-15, 14:30
STORT GRATTIS! STARKT JOBBAT! Sånt här är kul att höra om! Lycka till i fortsättningen också! :cheers:

stefannn
2004-09-15, 14:36
grattis bra jobbat :cheers:

Yankeee
2004-09-15, 16:14
Super nice. :kickass:

Zakath
2004-09-15, 20:43
Helbra!!!!

Lycka till i fortsättningen!

Väldigt kul att höra att det gått bra, och att det ändå går, bara man vill och försöker!