handdator

Visa fullständig version : Mellanmålsgainer ?


CroCop
2004-09-12, 17:49
Hej alla! har nyss gjort i ordning ett liten mellanmålsgainer bestående av 75gram mega mass 2000, 20 gram Fruktos, samt 35gram ProTargo protein bara för att testa.. Nu till frågan är detta ett bra mellanmål? tänkte med snabba kolhydraterna i gainern osv.. dock är det väl om jag inte är helt ute och cyklar maltodextrin och fruktos i alla dessa "Meal replacement drinks"? är detta nåt jag kan fortsätta med eller är det helt galet? :confused: Tacksam för svar!

Vänligen Markus

King Grub
2004-09-12, 18:42
Som mellanmål suger det fullständigt: snabbt protein som är insulinhöjande till max, snabba kolhydrater förutom fruktosen, och denna mättar levern i stället för musklerna, kolhydraterna är rena sockerarter och helt näringsbefriade. Tummen ner. Lååångt ner.

CroCop
2004-09-12, 19:00
Neeeej! jag som trodde jag hade varit smart där, då får man med andra ord skippa den där mixen i framtiden :P
Även fast jag sitter här å läser jämt och ständigt så har jag fortfarande inte kommit fram till ett bra nyttigt och framförallt snabbt tillagat mellanmål :/

z_bumbi
2004-09-12, 19:25
CroCop:
Proteindrink, frukt och en brödbit
Ägg, frukt och bröd
Yoghurt, frukt och bröd
Någon proteinkälla samt frysta grönsaker som man slänger in i micron på 3-4 minuter.
En vanlig matlåda som man värmer på 2-3 minuter.

Jag ser förövrigt inte vassle som något dåligt proteinalternativ vid ett mellanmål då man ju äter saker till samt faktiskt ska äta igen ganska snart, kombinationen med snabba kolhydrater är dock kanske ingen höjdare..

King Grub
2004-09-12, 19:30
har jag fortfarande inte kommit fram till ett bra nyttigt och framförallt snabbt tillagat mellanmål :/

Varför inte laga till lite större satser när du fixar till lunch eller middag, så du får lite rester kvar som du kan använda som mellanmål. En frukost, lunch eller middag, fast i mindre format, är det perfekta mellanmålet.

CroCop
2004-09-12, 19:36
aah good thinking! ska säga de till morsan då! sen kan man ju ta med sig det till skolan också, även fast det är lite weirdostämpel på att ha med sig lunchboxen:P

King Grub
2004-09-12, 19:45
aah good thinking! ska säga de till morsan då! sen kan man ju ta med sig det till skolan också, även fast det är lite weirdostämpel på att ha med sig lunchboxen:P

Ja, det är klart man är konstig om man använder en lunchbox som det är tänkt att användas. :rolleyes: När det finns Twix och Fanta i cafeterian, menar jag.

aliquis
2004-09-12, 19:48
Något fel på frukt o protargo isf?

edit: du hade redan fått massa svar.

King Grub
2004-09-12, 19:50
I jämförelse med att hoppa över ett mål är det naturligtvis 13.7 gånger bättre.

Matte_Maiden
2004-09-12, 20:06
I jämförelse med att hoppa över ett mål är det naturligtvis 13.7 gånger bättre.

Källa på siffran? :confused:
















;)

bubbe
2004-09-13, 06:46
aah good thinking! ska säga de till morsan då! sen kan man ju ta med sig det till skolan också, även fast det är lite weirdostämpel på att ha med sig lunchboxen:P


tänk så här, för att bygga ska man vara weirdo.

citat bodybuilding.com :
"When I step foot to my locker and change my shoes for training, it's like turning on a switch. I become a creature, not a human. I look to tear apart anyone and everyone in my way to hugeness and I don't care how I do it. I can feel my heart start jumping and my body saying "Beat me into the ground like a red-headed step child, I want punishment.
I want to be a freak, a FREAK I TELL YOU!"

Sparrisen
2004-09-13, 16:42
aah good thinking! ska säga de till morsan då! sen kan man ju ta med sig det till skolan också, även fast det är lite weirdostämpel på att ha med sig lunchboxen:P


När jag har långa dagar här på universitetet har jag med mig en extra kasse enbart för matlådorna... :thumbup:

CroCop
2004-09-13, 19:09
När jag har långa dagar här på universitetet har jag med mig en extra kasse enbart för matlådorna... :thumbup:

Amen för fan det är dax! nyss lagat till en laddning pasta nu som kommer räcka ett tag nu ere slut på mesandet nu ska de käkas i skolan! :eating:
Vad pluggar du på universitetet föresten Swedeforce? undrar bara i största allmänhet =)

King Grub
2004-09-13, 19:42
nyss lagat till en laddning pasta nu som kommer räcka ett tag

Någon lämplig proteinkälla till det hoppas jag. :whipped: :D

Sparrisen
2004-09-13, 22:23
Amen för fan det är dax! nyss lagat till en laddning pasta nu som kommer räcka ett tag nu ere slut på mesandet nu ska de käkas i skolan! :eating:
Vad pluggar du på universitetet föresten Swedeforce? undrar bara i största allmänhet =)


Teknisk Biologi - ev med inriktning "Protein engineering"

:cool:

Bjorne
2004-09-13, 22:46
Sugen på att ta med lunchbox till skolen, förut plocka jag ibland med proteindricka, tills den dagen då jag inte skruva på locket ordentligt :furious:
Resten kan ni räkna ut själva :) Tillägga att det också låg en laptop i väskan.

Nu blir det oftas en 150g burgare med lite sallad och en cola till lunch, väldigt nyttigt :D slutat äta pommesen dock.

CroCop
2004-09-14, 16:30
King Grub; Givetvis slängde jag ner 2 ägg och lite keso också satt perfekt =)
Ah okey swedeforce låter inte helt fel det =D