handdator

Visa fullständig version : kreatin- har jag gjort fel? ett gäng frågor


Big_Vik
2004-09-11, 09:04
Blev klar med uppladdningen för några dagar sen. körde exell 4x en tesked dvs. 5 gram/dag och drack kanske lite granna mer än vanligt, bara lite.

Jag har fattat att kreatin ska lagra en del väska i musklerna. gick upp 1,5 kg under de där 4 uppladdningsdagarna. Så till frågan: På mornarna var jag alltid väldigt pissnödig. vanliga morgonpissen då jag vaknade sen då jag kom till skolan var jag tvungen att pissa 2 ggr innan första lektionen började!!! och efter det en gång efter den lektionen med. likadant dagen efter. Man ska väl fan inte pissa MER då man tar kreatin???? kanske legat lite för lågt i kolisar? pisset var förresten inte sådär genomskinligt som det brukar vara utan mer gult, hela dagen. Jag har hört att om man pissar mkt så sänks kreatinhalten i kroppen...(?)

läste alla kreatin-threads här på brädan men förstod aldrig riktit hur man skulle ta det på bästa sätt. På morgonen då jag vaknar tar jag en tesked (5 gram) i 2 dl ljummen juice, eftersom man ska ta det med kolhydrater? spelar det roll om det är med t.ex. ett äpple eller om man blandar det i nåt flytande, t.ex. juice. Sen efter träning tar jag en tesked rakt i proteindrinken. kolhydraterna är strösocker eller bananer

hoppas ni fattar vad jag menar, kanske har oroat mej i onödan?

mystic[-_-]
2004-09-11, 11:29
Om du pissar gult är väll det ett tecken på att du fått i dig rätt vitaminer osv. Jag fick gulare piss när jag började ha koll på vitaminerna.
Jag personligen är non-responer på kreatin, med andra ord händer det inte ett skit för mig.
Man ska ju dricka mycket vatten när man tar kreatin. Kan det inte bara bero på att du dricker mer än du brukar?
En annan sak är om du tar en vassleshake vid frukost då blir iaf JAG väldigt pissnödig någon timme senare. Vet ej om något av detta hjälper dig men det märks =)

Koskit
2004-09-11, 11:32
Har inte färgen lite med hur lite man dricker också?
Eftersom inte urinet blandar ut sig...

aliquis
2004-09-11, 11:33
Du äter väl kolhydrater till frukost ändå? Och jag blir grymt kissnödig av kreatin, speciellt efter träning då man har hällt i sig någon liter vatten o druckit massa te före passet.
Vad gäller det mystic säger färgar riboflavin som är ett b-vitamin urinen gul, men det är väl vare sig en varning eller en garanti för att allt är som det skall, men jag tror inte du behöver oroa dig över färgen.

(Klart färgen blir ljusare ju mer man dricker, och vad gäller proteindrink behövs det mer vätska ju mer protein man äter för att skölja restprodukter (kväve? ammoniak? innefattar väl samma sak iofs) så att du blir mer kissnödig av det är ju inget konstigt heller)