handdator

Visa fullständig version : Saker som håller ihop mackan?


Kossa Mu
2004-09-10, 10:25
Sitter och äter mackor med en massa keso på, stora bitar kassler och rödlök. Problemet är att en del av löken och kasslern gärna ramlar av och jag vill ju ha ännu mera saker på min macka.

Finns det då någon bra dressing eller liknande som håller ihop allting på något sätt?

Sverker
2004-09-10, 10:31
Mjukost.

Mini med 1 % fett och 19 % protein, lätt med 3 % osv till de godare med skinka, räkor, kräftstjärtar, kantareller, salami och 18 % fett.

qourage
2004-09-10, 12:17
ät med gaffel o kniv

Kossa Mu
2004-09-10, 12:31
Får ta och testa lite mjukost imorgon då.

King Grub
2004-09-10, 13:03
Messmör!

...

Fast jag vet inte om det går så bra tillsammans med kassler. :D

Nadja
2004-09-10, 13:58
Messmör!

...

Fast jag vet inte om det går så bra tillsammans med kassler. :D Instämmer. Fast det där med kolasmak testade jag häromdagen. Jag gav bort den mackan :angel: . Tacka vet jag sportmessmöret eller originalet! //Nadja

Trytter
2004-09-10, 16:13
Finns det miniost med 1% fett också??
Vem är det som gör den?
Eller är det kesella?

Johan
2004-09-10, 16:22
Instämmer. Fast det där med kolasmak testade jag häromdagen. Jag gav bort den mackan :angel: . Tacka vet jag sportmessmöret eller originalet! //Nadja

Köpte också den för nån vecka sen, kan inte säga att jag gillade smaken så jättemycket :)
Men nu efter ett tag så funkar den faktiskt, har aldrig ätit messmör tidigare så jag har ingen annan smak att jämföra med.

King Grub
2004-09-10, 17:16
Finns det miniost med 1% fett också??
Vem är det som gör den?
Eller är det kesella?

Det finns mjukost (Miniost) med 1 gram fett per 100 gram ost, ja. Milko heter tillverkaren.

King Grub
2004-09-10, 17:17
Köpte också den för nån vecka sen, kan inte säga att jag gillade smaken så jättemycket :)
Men nu efter ett tag så funkar den faktiskt, har aldrig ätit messmör tidigare så jag har ingen annan smak att jämföra med.

Kola är kung! http://www.crazy-board.net/vB/images/smilies/grinking.gif

Kossa Mu
2004-09-10, 17:42
messmör = den nya tidens syndaflod

kampsporttjej
2004-09-10, 20:43
seriöst, sedan jag var i norra sverige i somras och sedan alla lovord
på kolozzeum har jag också hakat på MESSMÖRSIDKANDET! :love:
och jag lovar, man kan ha det på allt.
den orginella (?) egenhändigt kombinerade kombinationen messmör + banan t.ex är ej att underskatta!
det går även att använda som smaksättare i såser/woker.
en klick messmör här, en klick där...

messmör + kassler är säkert kanoners.

btw: högt II på messmör? det kan ju gå åt en hel del ibland... ;)

Trytter
2004-09-11, 08:58
btw: högt II på messmör? det kan ju gå åt en hel del ibland... ;)

Nu ska jag svara innan de som vet vad de snackar om hinner!
Skulle nog tro att II är skyhögt på messmör också eftersom det är en mjölkprodukt precis som ost, mjukost, kesella och keso..
Vill du ha ett svar som är mer än en gissning eller lite mer utförligt får du vänta på dem som faktiskt vet vad de snackar om:angel:

Whey
2004-09-12, 07:55
En till macka på toppen funkar också...

Kossa Mu
2004-09-12, 16:12
Körde med lättost räkor och mackan hölls ihop iaf, men gott var det då inte. Mjukosten neutraliserade nämligen smaken av det andra, men det kanske man kan gå runt genom att lägga på något starkt också.