handdator

Visa fullständig version : Dokumenterad diet


maxlju
2004-09-10, 07:32
Den 1 september i år inledde jag en diet som dokumenteras på:

http://www.maxljungqvist.net

Det skulle vara kul om ni kikade på sidan och gav mig lite feedback! Kan bara nämna... Jag är ingen kroppsbyggare eller ens särskilt intresserad av att bygga muskler, och vet inte om min sida "passar in" så bra här på Kolozzeum-forumet. Men jag hoppas på att ni respekterar mig ändå :)

bubbleman
2004-09-10, 12:50
Coolt...måste man ju följa, tror dock inte dina tabeller är helt ok, 5 starköl är mer än 400 kcal...

maxlju
2004-09-10, 13:07
Coolt...måste man ju följa, tror dock inte dina tabeller är helt ok, 5 starköl är mer än 400 kcal...

Flaskor, 33cl :D
Använder Hälsovakten så siffrorna stämmer nog.

Uppdaterar detta nu så informationen är mer specifik! Thx...

Löjtnant Blank
2004-09-10, 16:16
Ambitiöst så det förslår. Kör hårt nu, det handlar bara om vilja. Jag önskar dig lycka till.

Fredrik S
2004-09-10, 16:54
Coolt...måste man ju följa, tror dock inte dina tabeller är helt ok, 5 starköl är mer än 400 kcal...

Det går åt energi för att förbränna alkohol. Vissa kostregistreringsprogram tar hänsyn till detta, vissa inte. Hälsovakten gör detta och därav det låga kalorivärdet.

Källa: Hälsovaktens hjälpfunktion.

I övrigt: Lycka till, samt en fråga: hur mycket skiljer det i midjemått mellan 1/9 och 10/9? Jag har själv lyckats kapa 9cm midja och 8KG kroppsvikt på 7 veckor med hjälp av Grubbs deffguide som finns här på forumet. Tyvärr var jag dum nog att inte ta några förebilder vilket jag ångrar bittert idag så jag tycker DU gör helt rätt som dokumenterar.

maxlju
2004-09-10, 18:26
Det går åt energi för att förbränna alkohol. Vissa kostregistreringsprogram tar hänsyn till detta, vissa inte. Hälsovakten gör detta och därav det låga kalorivärdet.

Källa: Hälsovaktens hjälpfunktion.

I övrigt: Lycka till, samt en fråga: hur mycket skiljer det i midjemått mellan 1/9 och 10/9? Jag har själv lyckats kapa 9cm midja och 8KG kroppsvikt på 7 veckor med hjälp av Grubbs deffguide som finns här på forumet. Tyvärr var jag dum nog att inte ta några förebilder vilket jag ångrar bittert idag så jag tycker DU gör helt rätt som dokumenterar.

Thx för supporten. Jag är lite nervös, har ju aldrig klarat det förut och vill inte misslyckas framför folket som kikar på sidan! Är dock oerhört motiverad och allt går om man är bestämd och envis.

Har ingen aning om hur mkt midjemått jag tappat, men bara på tre dagar gick jag ner ca 2 kg (förmodligen 99% vattenmassa) varför jag ser betydligt smalare ut redan nu. Ska köpa ett måttband tror jag, för min fettmätare är verkligen sunkig :)

Fredrik S
2004-09-10, 19:12
Thx för supporten. Jag är lite nervös, har ju aldrig klarat det förut och vill inte misslyckas framför folket som kikar på sidan! Är dock oerhört motiverad och allt går om man är bestämd och envis.

Har ingen aning om hur mkt midjemått jag tappat, men bara på tre dagar gick jag ner ca 2 kg (förmodligen 99% vattenmassa) varför jag ser betydligt smalare ut redan nu. Ska köpa ett måttband tror jag, för min fettmätare är verkligen sunkig :)

Är det teknikmagasinets 99 kronors bioimpedansmätare eller? Släng den isf. I somras vägde jag 84,5kg och hade 99cm midja. Då visade den 22,5%. Nu väger jag 76,5 och har 90cm midja och fanskapet visar fortfarande 22,5% :furious:

mystic[-_-]
2004-09-10, 19:40
Tänker följa detta lycka till! :whipped:

isato
2004-09-10, 20:23
rätta mig om jag har fel men är det inte bättre och skippa dem krossade linfröna kl 9 på morgonen. fett på morgonen försämrar ju insulinkänsligheten..... ta det under dagen eller på kvällen istället

bubbleman
2004-09-10, 21:15
Flaskor, 33cl :D
Använder Hälsovakten så siffrorna stämmer nog.

Uppdaterar detta nu så informationen är mer specifik! Thx...


Livsmedelsverket sade något annat men ok.

Det går åt energi för att förbränna alkohol. Vissa kostregistreringsprogram tar hänsyn till detta, vissa inte. Hälsovakten gör detta och därav det låga kalorivärdet.

Hur mycket kcal inehåller 1 dl 40% sprit enligt hälsovakten?

maxlju
2004-09-10, 22:43
Är det teknikmagasinets 99 kronors bioimpedansmätare eller? Släng den isf. I somras vägde jag 84,5kg och hade 99cm midja. Då visade den 22,5%. Nu väger jag 76,5 och har 90cm midja och fanskapet visar fortfarande 22,5% :furious:

Haha :)
Kostade 199:- så det är väl samma skit. Köper ett måttband istället!

maxlju
2004-09-10, 22:44
rätta mig om jag har fel men är det inte bättre och skippa dem krossade linfröna kl 9 på morgonen. fett på morgonen försämrar ju insulinkänsligheten..... ta det under dagen eller på kvällen istället

Thx för tipset, visste inte det! Ska ändra det i fortsättningen...

maxlju
2004-09-10, 22:45
Livsmedelsverket sade något annat men ok.



Hur mycket kcal inehåller 1 dl 40% sprit enligt hälsovakten?

Sprit 40% ej söt 10cl - 56 kcal :cool:

negative
2004-09-10, 23:08
"Onsdag 8/9 2004
Igår kom jag hem från gymmet rätt sent (runt 20:00), var trött och irriterad och insåg att jag redan stoppat i mig ca 13-1400 kcal denna dag, vilket gör det svårt att äta något mättande efter träningen. Dessutom var det snart sovdags och jag ville inte proppa i mig för mycket kolhydrater innan, så mitt efter-träning-mål blev två mellanstora bananer och en proteinshake på vatten. Stort sett kände jag mig tom på kolhydrater igår eftersom jag vanligtvis äter mer än ca 145 g på en dag. Idag känner jag mig däremot på topp, oerhört motiverad att dieta."


Låter ju mindre bra :furious:

maxlju
2004-09-11, 05:50
"Onsdag 8/9 2004
Igår kom jag hem från gymmet rätt sent (runt 20:00), var trött och irriterad och insåg att jag redan stoppat i mig ca 13-1400 kcal denna dag, vilket gör det svårt att äta något mättande efter träningen. Dessutom var det snart sovdags och jag ville inte proppa i mig för mycket kolhydrater innan, så mitt efter-träning-mål blev två mellanstora bananer och en proteinshake på vatten. Stort sett kände jag mig tom på kolhydrater igår eftersom jag vanligtvis äter mer än ca 145 g på en dag. Idag känner jag mig däremot på topp, oerhört motiverad att dieta."


Låter ju mindre bra :furious:

Vad låter mindre bra?

Löjtnant Blank
2004-09-11, 09:48
Vad låter mindre bra?
Äh, skit i honom. Så där får jag också göra emellanåt. Eftersom jag jobbar skift blir mitt sista mål ibland en vassleshake och en påse bilar. Och min diet har fungerat bra.

aliquis
2004-09-11, 10:05
"Har gått ner ett kilo till denna morgon, nu efter 11 dagar totalt 5kg."
"Har funderat på att (då jag förmodligen kommer vara sådär Brad Pitt-tanig vid 8%) att köra en liten bulkperiod om några månader för att öka några kilo muskler. Vill helst inte ligga på flugvikt resten av livet ;-)"

Du är medveten om att om du går ner för fort så blir du just tanig och inte "deffad" med musklerna i behåll? Och om du sedan skall "bulka" som i gå upp vikt hastigt kommer nog större delen vara fett och du blir bara "fet" igen utan att få synliga muskler. Varför inte gå ner i vikt i ett mer lagom tempo och sedan försöka lägga på sig lite mer muskler efteråt?

bubbleman
2004-09-11, 10:08
Sprit 40% ej söt 10cl - 56 kcal :cool:
Coolt... Då kan man ju dricka dig redlös på 250 kcal:hbang:

aliquis
2004-09-11, 10:08
rätta mig om jag har fel men är det inte bättre och skippa dem krossade linfröna kl 9 på morgonen. fett på morgonen försämrar ju insulinkänsligheten..... ta det under dagen eller på kvällen istället
Han lär ju inte få i sig några större mängder fett från dem ändå, vet inte hur mycket det rör sig om iofs. Dessutom innehåller linfröolja runt 75% omega3-fettsyror som höjer insulinkänsligheten, så frågan är om det verkligan är negativt. "Vanligt" fett kanske är det men just ett sådant?
Däremot passar de ju bättre senare på dagen hur som helst.

aliquis
2004-09-11, 10:14
Vad låter mindre bra?
Du väger 75kg med 16% kroppsfett, tränar på gym och tycker inte du kan äta efter att ha ätit 1400 kcal? Du borde antagligen äta 600-1000kcal mer fast du vill gå ner i vikt så vad är problemet =P
Kikat på uppladdningen.nu eller exhalemag.net(?), eller varför inte just hälsovakten om vad du kan ha för energiförbrukning på en dag?

aliquis
2004-09-11, 10:15
Coolt... Då kan man ju dricka dig redlös på 250 kcal:hbang:
Frågan är ju var alla gigantiska magar kommer ifrån om det nu verkligen är så lite.

Till trådskaparen: Såg att du även länkade till john stone eller vad han hette, jag tvivlar på att han gick ner lika fort i kg räknat, och i övrigt har han ju inte lyckats lägga på sig alltför mycket muskler om du jämför med en del personer här på forumet, även om själva deffen väl får anses lyckad. Men hur gick det efter den?

Om du väger 75kg nu med 16.7% kroppsfett o vill ner till 8% borde ju slutvikten bli runt 67-68kg om du inte tappar någon muskelmassa, så om du slutar på 65 har du ju redan tappat 2-3kg muskler. Skynda långsamt =P

maxlju
2004-09-11, 16:11
Coolt... Då kan man ju dricka dig redlös på 250 kcal:hbang:

Blir inget mer alkoholdrickande för mig de kommande månaderna :angel:

maxlju
2004-09-11, 16:16
Du väger 75kg med 16% kroppsfett, tränar på gym och tycker inte du kan äta efter att ha ätit 1400 kcal? Du borde antagligen äta 600-1000kcal mer fast du vill gå ner i vikt så vad är problemet =P
Kikat på uppladdningen.nu eller exhalemag.net(?), eller varför inte just hälsovakten om vad du kan ha för energiförbrukning på en dag?

Enligt hälsovakten har jag ett energibehov på ca 2200-2300 kcal om jag inte minns fel och jag drog av 500 från detta, alltså försöker jag hålla mig runt 1700 kcal (som även min husgud J. Stone gjorde under sin sista dietfas). Jag ska dock inte tjata för mycket om honom, han levde på 1000-1300 kcal under sin inledande diet och det är ju anorexivarning på det :) Tro inte att jag är rädd för att äta eller nåt sånt, jag går ofta lite över 1700 kcal och kommer att öka detta om viktnedgången fortsätter i samma takt. Ska bara se utvecklingen den kommande veckan/veckorna först!

Fråga till er som är så kunniga :)
Vilka energikällor bör jag öka på om jag nu vill sakta ner viktnedgången? Borde väl vara protein eller?

maxlju
2004-09-11, 16:19
Frågan är ju var alla gigantiska magar kommer ifrån om det nu verkligen är så lite.

Till trådskaparen: Såg att du även länkade till john stone eller vad han hette, jag tvivlar på att han gick ner lika fort i kg räknat, och i övrigt har han ju inte lyckats lägga på sig alltför mycket muskler om du jämför med en del personer här på forumet, även om själva deffen väl får anses lyckad. Men hur gick det efter den?

Om du väger 75kg nu med 16.7% kroppsfett o vill ner till 8% borde ju slutvikten bli runt 67-68kg om du inte tappar någon muskelmassa, så om du slutar på 65 har du ju redan tappat 2-3kg muskler. Skynda långsamt =P

John Stone körde några försiktiga (med stort F) bulkperioder och gick upp ett par kilo muskler. Han är ungefär lika lång som mig (ca 180 cm) och vägde med 9,5% kroppsfett 72 kg och gick snart upp till 80 kg med typ samma fettprocent. Fråga mig inte hur.. Han käkade iofs mycket kosttillskott, glutamin och sånt. Och var envis som fan.

Jo jag stannar väl på 66-67-68 nånting. Läskigt lite, men jag ska som sagt ta det mer lugnt om viktnedgången fortsätter så här snabbt. Vill helst inte gå under 70 kg.

Löjtnant Blank
2004-09-11, 16:25
Vilka energikällor bör jag öka på om jag nu vill sakta ner viktnedgången? Borde väl vara protein eller?
Ät mer kolhydrater, är mitt råd.

aliquis
2004-09-11, 19:36
John Stone körde några försiktiga (med stort F) bulkperioder och gick upp ett par kilo muskler. Han är ungefär lika lång som mig (ca 180 cm) och vägde med 9,5% kroppsfett 72 kg och gick snart upp till 80 kg med typ samma fettprocent. Fråga mig inte hur.. Han käkade iofs mycket kosttillskott, glutamin och sånt. Och var envis som fan.

ok, då är det ju helt ok, tyckte inte man såg någon skillnad på bilderna bara.

cez
2004-09-12, 00:41
Låter som farligt lite kalorier :P Känns som reaktionerna här är ganska milda ändå

Löjtnant Blank
2004-09-12, 11:39
Låter som farligt lite kalorier :P Känns som reaktionerna här är ganska milda ändå
"Farligt lite"? För en kille som äter 500 kcal färre än hans uppskattade energibehov? Vari ligger faran?

aliquis
2004-09-13, 11:36
Fråga till er som är så kunniga :)
Vilka energikällor bör jag öka på om jag nu vill sakta ner viktnedgången? Borde väl vara protein eller?
Proteinintaget bör vara tillräckligt oavsett hur mycket du äter, så ändra på det andra o höll proteinet högt.

Pellefant
2005-01-06, 01:10
Den 1 september i år inledde jag en diet som dokumenteras på:

http://www.maxljungqvist.net

Det skulle vara kul om ni kikade på sidan och gav mig lite feedback! Kan bara nämna... Jag är ingen kroppsbyggare eller ens särskilt intresserad av att bygga muskler, och vet inte om min sida "passar in" så bra här på Kolozzeum-forumet. Men jag hoppas på att ni respekterar mig ändå :)

Vad har hänt med siten, har inte kommit in på flera dar nu. :cryout:

rutan
2005-01-06, 17:24
har varit avstängd i nån månad,vad har du gjort,har du lagt ner sidan