handdator

Visa fullständig version : Tips på bra drinkar?


nubben81
2004-09-08, 12:49
Tänkte bara kolla om det är någon som sitter på några bra tips på vad man kan slänga ner i mixern och få en smarrig proteindrink?
Själv kör jag med:

1 Banan
2 Ägg
Massa jävla vaniljglass
Mjölk för bättre koncistens
Proteinpulver om jag har hemma

Kan väl inte direkt säga att jag ökat specellt mycket i vikt av den. Har väl kört den i 3 månader ungefär. :furious:

abjorn
2004-09-08, 13:29
Du kan inte öka i vikt bara för att du dricker nån sorts gainer. Du ökar i vikt av att ligga på ett överskott av kalorier.

nubben81
2004-09-08, 13:36
Självklart är det så, letar bara fler varianter på mellanmålsdrinkar. Kanske borde berättat att jag försöker äta sex gånger per dag vara minst 3 mål ska vara lagade måltider. mellanmålen brukar variera mellan, mackor, gröt, fil, keso, och liknande. skinka och keso är en favorit he he. sånt som inte tar sån jävla tid. och för tre månader sen köpte jag alltså en mixer men har bara kört på samma recept,

Em1l
2004-09-08, 15:00
drack just en med havregryn, protein och udos choise.. funkar finfint! :) vill jag smaska till de kör jag ner en banan :)

Anki
2004-09-08, 15:00
Tänkte bara kolla om det är någon som sitter på några bra tips på vad man kan slänga ner i mixern och få en smarrig proteindrink?
Själv kör jag med:

1 Banan
2 Ägg
Massa jävla vaniljglass
Mjölk för bättre koncistens
Proteinpulver om jag har hemma

Kan väl inte direkt säga att jag ökat specellt mycket i vikt av den. Har väl kört den i 3 månader ungefär. :furious:

Nötter, kakao och socker. I kombination med banan, mjölk och proteinpulver blir det riktigt smaskigt. Jag bytte ut lite av mjölken mot grädde ett tag, också. Mums! Man blir stor och stark av fett :D

Ett ur näringssynpunkt lämpligare förslag är bär. Blåbär och jordgubbar är gott i proteindrinken.

drkrupp
2004-09-08, 16:39
Varför inte en skvätt rapsolja också?