handdator

Visa fullständig version : vad för bra billigt gymkäk äter ni?


Viggo
2004-09-07, 23:56
Börjar tröttna en del på jordgubs eller vanilj-kesella.. keso ananas samt ostkaka... eller nudlar & tonfisk + ketchup.. visserligen är allt enkelt protein att få i sig men mja, aning tröttsamt. har gymmat i 1.5år och gått upp 12kg (inte fett) o har säkert smällt i mig 90stycken 500g ostkakor, helt allvarligt alltså....

undrar också hur ofta ni är hungriga, tar kanske 2timmar från att jag e proppmätt tills jag e hungrig igen. känns bra men samtidigt ganska jobbigt eftersom man tyvärr måste plugga/jobba etc (: händer ganska ofta att jag vaknar på natten för jag är så hungrig tex..

Yankeee
2004-09-08, 00:14
Du kan kolla in recept forumet. Det finns en eller flera "best of recept" trådar där.

Annars står alla grundläggande varor här, som för övrigt bör läsas av alla.
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

Vilkommen också!

Arwen
2004-09-08, 07:18
Börjar tröttna en del på jordgubs eller vanilj-kesella.. keso ananas samt ostkaka... eller nudlar & tonfisk + ketchup.. visserligen är allt enkelt protein att få i sig men mja, aning tröttsamt. har gymmat i 1.5år och gått upp 12kg (inte fett) o har säkert smällt i mig 90stycken 500g ostkakor, helt allvarligt alltså....

undrar också hur ofta ni är hungriga, tar kanske 2timmar från att jag e proppmätt tills jag e hungrig igen. känns bra men samtidigt ganska jobbigt eftersom man tyvärr måste plugga/jobba etc (: händer ganska ofta att jag vaknar på natten för jag är så hungrig tex..

Bönor och linser håller magen sysselsatt, och hungern borta, testa att lägga till en portion till dina vanliga måltider.

z_bumbi
2004-09-08, 09:09
Chili con carne, pizzasallad, fryst grönsaksmix, en apelsin.
Billigt, lättlagat och gott.

1-2-3
2004-09-08, 09:55
Chili con carne, pizzasallad, fryst grönsaksmix, en apelsin.
Billigt, lättlagat och gott.

Är pizzasalladen bra? Jag tänkte mest på dressingen, på min pizzeria är det nämligen rätt mycket vinäger i salladen.

z_bumbi
2004-09-08, 11:02
1-2-3: Ja gör du salladen själv vet du ju vad du har i, även på ett pizzaställe är det antagligen ganska bra innehåll även om de där kan välja den billigaste oljan istället för att tänka på fettkvaliten.

Viggo
2004-09-08, 23:24
tack yankee.

hmm, jag tänkte mera mat som är färdig o käka, inte som man behöver tillaga. sallad, är ju nyttigt men kanske inte så mkt protein i, om man inte har bönor o så dvs.

bubbe
2004-09-09, 07:48
rostbiff, nästan som att köpa färdiglagat.

ang sallad, häller du i en burk tonfisk så är den inte så
proteinfattig längre. el om du har tid att vara hemma en timme,
köp 1 kg kycklingfile (tinad eller tina upp fryst), slå in den
i folie och lägg i en form, krydda med grillkrydda,
citronkrydda eller något gott plus lite olja. låt stå i en timme i ugnen, 220gr.

nu har du en reserv på 200 gr supersmaskigt långsamt protein att hämta
ur kylen, passar bra till sallad, kall potatis, majstortillias mm.

z_bumbi
2004-09-09, 07:56
bubbe: Det går att köra kycklingen fryst också, så slipper man ett moment till. Jag har dock inte testat att slå in den utan lägger den bara i en långpanna med folie i botten, tar minimalt längre tid men är mycket smidigare.

bubbe
2004-09-09, 08:03
bubbe: Det går att köra kycklingen fryst också, så slipper man ett moment till. Jag har dock inte testat att slå in den utan lägger den bara i en långpanna med folie i botten, tar minimalt längre tid men är mycket smidigare.

hur lång tid är det för frysta fileer i ugnen?

annars brukar jag oftast köpa färska fileer istället för frysta.

throat
2004-09-09, 12:14
yngves kraftgröt är en höjdare, billig och bra, och jävligt mättande :) http://w1.300.telia.com/~u30010580/sextongrotar.html

z_bumbi
2004-09-09, 12:31
hur lång tid är det för frysta fileer i ugnen?

annars brukar jag oftast köpa färska fileer istället för frysta.

Jag kör 2 kg i taget och från helt kall ugn kan det ta drygt en timme, runt 200 grader är lagom. Efter ungefär en timme brukar jag kolla hur de ser ut invändigt och sen utgår jag från det.

Arwen
2004-09-21, 19:59
yngves kraftgröt är en höjdare, billig och bra, och jävligt mättande :) http://w1.300.telia.com/~u30010580/sextongrotar.html

Hade nästa glömt Yngves sida, borde ligga i "Best Of" :thumbup: