handdator

Visa fullständig version : Träningsprogram - Hjälp...


Robroy
2004-09-05, 19:56
Jag har två frågor ang träningsprogram:


Fråga ett: Hur kan ett tränigsprogram se ut om jag vill träna varannan dag, kör igenom kroppen en gång på en vecka och max set per muskel grupp ?

Fråga två: Hur vet man vilka olika övningar som man ska välja när man lägger upp ett program, så att man får det så komplett som möjligt ? Tex jag ska ha två olika övningar för rygg, hur vet jag vilka två olika som är bäst att välja ?
Mycket tacksam för hjälp :thumbup:

Jax
2004-09-05, 20:00
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/forumdisplay.php?s=&f=19&page=1&pp=20&sort=lastpost&order=desc&daysprune=-1

Läs lite bland trådarna här så ska du se att din kunskap ökar markant.

Robroy
2004-09-05, 23:08
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/forumdisplay.php?s=&f=19&page=1&pp=20&sort=lastpost&order=desc&daysprune=-1

Läs lite bland trådarna här så ska du se att din kunskap ökar markant.

Det var inte det svaret som jag sökte ! :whipped:

z_bumbi
2004-09-06, 06:56
Jag har två frågor ang träningsprogram:


Fråga ett: Hur kan ett tränigsprogram se ut om jag vill träna varannan dag, kör igenom kroppen en gång på en vecka och max set per muskel grupp ?

Fråga två: Hur vet man vilka olika övningar som man ska välja när man lägger upp ett program, så att man får det så komplett som möjligt ? Tex jag ska ha två olika övningar för rygg, hur vet jag vilka två olika som är bäst att välja ?
Mycket tacksam för hjälp :thumbup:

Ett: Max antal set per muskelgrupp kan nog ingen säga, det beror på dina förutsättningar och hur du är tränad tidigare.
"Varannandagsträning" Då delar du kroppen i tre och/eller fyra delar och sen kör du bara.
Vill du ha det exakt delat på en vecka så får du ju köra tre dagar ena veckan och fyra den andra, iofs inget fel på det men det kan vara lättare att köra samma schema och låta det rulla på. Det finns t ex ett tredagars som ligger i just Best of.. och ett fyrdagars kan du lätt hitta om du söker i den här avdelningen.

Två: Man lär sig hur kroppen fungerar alt frågar någon som man tror vet det hela, erfarenhet av hur den egna kroppen "svarar" på träningen kommer också att inverka när man tränat ett tag. I början kan man ju också testa något färdigt program som man får tag på och sen göra förändringar med tiden.
För att kunna säga vilka två övningar du kan välja så bör man veta betydligt mer om hur länge du har tränat och vilken hjälp du kan få med utförandet.