handdator

Visa fullständig version : måltidfråga samt fråga om frysta grönsaker


Nadja
2004-09-05, 17:14
Jag undrar vad Ni tycker om följande måltid (som mellanmål...el frukost te.x): 4 st rågknäcke, 1 burk ABBA musslor, ca 150 g keso med löksmak samt tomat/gurka. 1 äpple (stort! ca 200 g)+ ungefär 30 g cashewnötter. Kommentarer på alla möjliga aspekter mottages gärna! Ex: är det bättre som mellanmål/lätt lunch än som frukost? Jag är tjej, frisk o normalviktig o tränar 5-6 dagar i veckan. Mål på sikt? Mindre underhudsfett (ovanligt... :D )

Fråga 2 : angående frysta grönsaker. Vikten skiljer som bekant en del från det att grönsakerna är frysta tills dess att de är kokta och ätklara. Om jag vill göra en noggrann kostregistrering; ska jag väga grönsakerna när de är ätfärdiga? Annars blir det ju en massa vatten som tar upp vikt! MVH Nadja

King Grub
2004-09-05, 17:17
1. Det är ett bra mål. Jag har inget negativt att säga om näringsinnehållet i det. Lite mycket fett för att vara en optimal frukost kanske, men det är bra fett till allra största delen, så det är ingen katastrof där heller. I övrigt är det bara bra.

2. Näringsvärdena på förpackningen gäller i fryst tillstånd, så väg innan du gör vad du skall med grönisarna.

pojken85
2004-09-05, 17:25
Grub är nöjd du har lyckats :) :thumbup:

Nadja
2004-09-05, 17:29
Grub är nöjd du har lyckats :) :thumbup:OMG! Ja ja, ngt har man alltså lärt sig under allt läsande på forumet! :smokin:
Edit: där kom en kommentar till ang fettinnehållet såg jag nu...jag föredrar faktiskt knäckbröden med keson som måltid innan träningen..Annars om man vill ha det till frukost kan man ju ta lite mindre keso och/eller nötter då :hbang: (eller så kan man vara icke-optimal..fast det är inte lika skoj! :D ) Tack för svaret! //Nadja