handdator

Visa fullständig version : Jag tror jag har blivit lurad.


Yooo
2004-09-05, 13:16
Jahaja då har man köpt en påse "best whey" från great nutrition. Trodde det var rent whey, snabbt protein. Men när jag kommer hem och läser på påsen så står det längst ner i innehållsförtäckningen "Calcium Caseinate". Har jag blivit lurad och fått ett långsamt protein?


Såhär står det:

Protein from ultra filtered whey protein concentrate, whey protein isolate, hydrolized whey protein and CALCIUM CASEINATE + l-glutamine added.

aliquis
2004-09-05, 13:27
Med tanke på att det är större andel vassleisolat och -hydrolysat så lär det ju inte vara några större mängder?

Grahn
2004-09-05, 13:29
Det är inte rent vassle nej ser ut att vara en blandning, vet inte om det är så meningsfullt av dem att blanda hydrolysat och kasein i samma pulver iofs.

Yooo
2004-09-05, 13:34
Så det är slött? Det blir till att byta pulver då...

Grahn
2004-09-05, 13:39
Så det är slött? Det blir till att byta pulver då...

Vet ärligt talat inte om det är spec slött men att blanda i kasein brukar sakta ner upptaget. Tanken som de har med detta "engineered protein" som de brukar skriva är jua tt du först ska få i dig hydrolysatet jättesnabbt, sen isolatet och kaseinet ska kicka in sist och ge protein även på sikt.

Problemet är väl att kaseinet klumpar ihop allt i magen och saktar ner allt och inte bara sig självt.

Hur just detta pulvret blir praktistk har jag ingen aning om ärligt talat.

King Grub
2004-09-05, 13:40
För att kunna säga om det är "slött" måste man veta hur mycket kasein det rör sig om, men helt klart är att det är långsammare än om kaseinet inte hade funnits där.

Yankeee
2004-09-05, 13:51
Det är inte rent vassle nej ser ut att vara en blandning, vet inte om det är så meningsfullt av dem att blanda hydrolysat och kasein i samma pulver iofs.

Varför inte?
Jag undrar faktiskt, är inte ute efter tjafs :)

Grahn
2004-09-05, 14:17
Varför inte?
Jag undrar faktiskt, är inte ute efter tjafs :)

Därför att kaseinet klumpar ihop sig och det är ingalunda garanterat att hydrolysatet inte fastnar i klumparna det med. Lite trist med dyrt supersnabbt protein som blir långsamt.

Yankeee
2004-09-05, 14:18
Därför att kaseinet klumpar ihop sig och det är ingalunda garanterat att hydrolysatet inte fastnar i klumparna det med. Lite trist med dyrt supersnabbt protein som blir långsamt.

Aha, så det är bara om proteinet ska vara snabbt som det inte är bra?

Grahn
2004-09-05, 14:25
Aha, så det är bara om proteinet ska vara snabbt som det inte är bra?

Precis och man hydrolyserar ju vassle för att det ska bli supersnabbt.

Yooo
2004-09-05, 15:48
För att kunna säga om det är "slött" måste man veta hur mycket kasein det rör sig om, men helt klart är att det är långsammare än om kaseinet inte hade funnits där.



Men då är det ju inte optimalt efter träningen.... ska byta. :D


Tack allihopa för hjälpen!