handdator

Visa fullständig version : star nutrition och kanske san

totti
2004-09-04, 15:51
ska tjacka in tillskott o tänkte köra gainer pro och whey 80, billigt är gott men är kvaliten så dålig att man ska lägga ut mer på tex ast eller duger det andra?

och vad tycker ni om san´s produkter

Mindek
2004-09-04, 16:26
SAN är överprissatt skräp mest.

STAR gör billiga prylar som funkar för det mesta. Håll dig till deras protein och gainer så blir du knappast besviken.

muddler
2004-09-04, 17:16
jag tycker san:s v12 är bland det bästa som finns i kreatin-väg, märker tydlig effekt redan efter ett par dagar, styrkan och uthåligheten ökar, pluss att iaf jag tycker att jag ser större ut än innan jag tog d och måttbandet säger detsamma så... gainer pro har jag kört en hel del och det är väl inget fel på den, bra smak, lättblandad.... testa på!

totti
2004-09-04, 17:21
jo jag har hört flera som gillar v12, särskilt de som annars inte får nån super effekt av vanligt kreatin, men det är ju en kostnadsfråga. Knepigt detta. v12 eller v12turbo?

Prankie
2004-09-04, 17:26
När det gäller protein så går smak, konsistens och prislappen före för mig.

Svarten81
2004-09-04, 17:38
Jag säger bara en sak har nyligen bytt till star whey 100 o smak o konsistens är kanon. Rekomenderar det helt klart du blir inte besviken!

totti
2004-09-04, 18:24
det enda jag vill ha är bra pris o kvalitet, smak o konsistens kvittar.

Så några kommentarer på v12 turbo

solo
2004-09-04, 18:53
Har inte svarat på kreatin tidigare men kört på v12 turbo i typ 4 veckor nu o ökat både i styrka o storlek rejält också så jag är jättenöjd o 450 spänn för en burk som det nu kostar o den räcker typ en månad tycker jag är helt ok :hbang:

Beast
2004-09-04, 20:23
självklart går kvaliteten FÖRST i val av protein!!!!! Lönt att köpa nåt budget skit som inte alls är bra eller har bra innehåll.. kankse gamla varor och gud vet allt vad folk kan lura på stackare som inte vet vad dom gör.
Kosta vad kosta vill, bara JAG vet vad jag stoppar i min kropp och att det är bra grejer.

totti
2004-09-04, 20:29
beast
svårt att lista ut vad du menar med ditt svar.......
har du erfarenhet av whey80 o gainerpro o v12turbo och de var skit eller vad???

King Grub
2004-09-04, 20:33
beast
svårt att lista ut vad du menar med ditt svar.......
har du erfarenhet av whey80 o gainerpro o v12turbo och de var skit eller vad???

Whey-80 är i alla fall bara ett vasslekoncentrat, varken mer eller mindre. Inget man märker "effekt" av.

totti
2004-09-04, 20:35
ingen effekt?!?!?!?!
för att det är dålig kvalite eller tycker du att proteintillskott e skit, i så fall så får du tänka om.

Prankie
2004-09-04, 20:38
självklart går kvaliteten FÖRST i val av protein!!!!! Lönt att köpa nåt budget skit som inte alls är bra eller har bra innehåll.. kankse gamla varor och gud vet allt vad folk kan lura på stackare som inte vet vad dom gör.
Kosta vad kosta vill, bara JAG vet vad jag stoppar i min kropp och att det är bra grejer.

Du kör väl med optinum nutrition. Vad är det som gör de mer speciell än whey80 eller exell?

Prankie
2004-09-04, 20:39
ingen effekt?!?!?!?!
för att det är dålig kvalite eller tycker du att proteintillskott e skit, i så fall så får du tänka om.

Proteinpulver är mer som extra mäng mat och inte en prestationhöjare. Du märker inte av effekten på samma sätt som exempelvis kreatin.

King Grub
2004-09-04, 20:46
ingen effekt?!?!?!?!

Det finns inget proteintillskott man märker effekt av. Äter man för lite protein märker man effekt åt andra håller, och visst krävs protein för att bygga muskelmassa, men det är inte mycket annat är snabbt upptaglig mat i pulverform det är frågan om. Ett mjölkprotein, helt enkelt. Grundtillskottet man bör investera i först och främst när man går i kosttillskottstankar, men knappast något man "känner av".

Grahn
2004-09-04, 20:50
Underskatta inte placeboeffekten hos de oinformerade :D

Yankeee
2004-09-04, 21:26
Har också kompisar som har kört med V-12. De säger att de får bra tryck osv osv. Frågan är hur mycket som är placebo och hur mycket skillnad det är mot vanligt kreatin. Personligen skulle jag aldrig lägga ut 450kr+ på så lite.
Då kör jag hellre med kreatin+glycerol.

totti
2004-09-04, 21:55
hehe nu har det spårat ur lite här, jag vet mkt väl vad proteiner är, ingen nybörjare direkt. Allt jag undrar är OM STAR NUTRITIONS PRODUKTER OCH SANS ÄR OK. Eller om folk som prövar tyckte det var uselt.

Allan
2004-09-04, 23:06
hehe nu har det spårat ur lite här, jag vet mkt väl vad proteiner är, ingen nybörjare direkt. Allt jag undrar är OM STAR NUTRITIONS PRODUKTER OCH SANS ÄR OK. Eller om folk som prövar tyckte det var uselt.

Och om du skulle ha missat det så diskuterar vi inte andra tillverkare och/eller försäljningsställen här. De blir inihelvete sura då

allan

Beast
2004-09-05, 04:31
Prankie: Prottepulver är inte som en exta mängd mat då det är PROTEIN och ingen mat. Jobbigt som fan att komma i närheten av 400g protein/dag om man inte använder det. Sen är det ju självklart man märker skillnad på om man tar protein eller inte. Kosten i sig blir ju bättre och voila, bättre resultat.

Prankie
2004-09-05, 06:37
Prankie: Prottepulver är inte som en exta mängd mat då det är PROTEIN och ingen mat. Jobbigt som fan att komma i närheten av 400g protein/dag om man inte använder det. Sen är det ju självklart man märker skillnad på om man tar protein eller inte. Kosten i sig blir ju bättre och voila, bättre resultat.

Det finns ju rent protein matvägen också, även om vassle har snabbare upptag än andra protein. Men vad jag menade i det svaret är protein är mer åt mat hållet än prestationshöjare som kreatin så man märker inte av effekten på samma sätt. Jag märker då inte nån skillnad på dagens pass om jag tagit vassle igår eller tidigare idag, men det är bra att du märker nån effekt. Optimun nutrition kanske är speciell, vem vet.

King Grub
2004-09-05, 07:16
Prottepulver är inte som en exta mängd mat då det är PROTEIN och ingen mat.

Vad är magert kött, fisk, fågel, äggvita och skaldjur då? Protein och vatten, plus lite vitaminer och mineraler på köpet. :)

pojken85
2004-09-05, 11:10
Har hört från diverse personer att SAN V12 Turbo ska funka fint =) Dock funkar allt olika bra för olika personer :P

Usama Bin Liftin
2004-09-05, 12:07
SAN är överprissatt skräp mest.

STAR gör billiga prylar som funkar för det mesta. Håll dig till deras protein och gainer så blir du knappast besviken.

Tyvärr kan jag tala om för dig att SAN har några % över vad det står på burken i sina produkter så den infon är lite felaktig. Däremot så är dom lite väl dyra för min smak...

STAR´s Whey 100 är helt oki produkt, dock inget jag köper men har provat den och den är prisvärd.

Usama Bin Liftin
2004-09-05, 12:16
Det finns ju rent protein matvägen också, även om vassle har snabbare upptag än andra protein. Men vad jag menade i det svaret är protein är mer åt mat hållet än prestationshöjare som kreatin så man märker inte av effekten på samma sätt. Jag märker då inte nån skillnad på dagens pass om jag tagit vassle igår eller tidigare idag, men det är bra att du märker nån effekt. Optimun nutrition kanske är speciell, vem vet.

Nja du kanske är helt enklet för snål för att du skall få uppleva proteinets effekter, kanske som en idiot på mitt förra jobb som hade ätit 1/2 skopa av sin 907grms Burk med vassle efter träningen (dvs ca 10-12grm Protein) och skrek att vad var det för jävla skit jag lurat på han, folk med den kunskapen orkar man ju inte ens disskutera med.

Själv äter jag.
0min-> 50gram Vassle Hydro, + 6gram BCAA, 10gram Glutamine,AntiOxidant
30min-> 40gram Vassle + 50gram Kolhydrater, 1.5gram HMB,AntiOxidant
60min-> Kyckling, Pasta,Juice, Multi Vitamin&Mineral
120min-> Blandprotein + Banan

Kan säga att det gör en enorm skillnad på Återhämtningen och DOMS "Delayed Onset Muscle Soreness"

Prankie
2004-09-05, 15:35
Nja du kanske är helt enklet för snål för att du skall få uppleva proteinets effekter, kanske som en idiot på mitt förra jobb som hade ätit 1/2 skopa av sin 907grms Burk med vassle efter träningen (dvs ca 10-12grm Protein) och skrek att vad var det för jävla skit jag lurat på han, folk med den kunskapen orkar man ju inte ens disskutera med.

Själv äter jag.
0min-> 50gram Vassle Hydro, + 6gram BCAA, 10gram Glutamine,AntiOxidant
30min-> 40gram Vassle + 50gram Kolhydrater, 1.5gram HMB,AntiOxidant
60min-> Kyckling, Pasta,Juice, Multi Vitamin&Mineral
120min-> Blandprotein + Banan

Kan säga att det gör en enorm skillnad på Återhämtningen och DOMS "Delayed Onset Muscle Soreness"

Jag jämförde aldrig inte mellan protein och utan protein. Utan protein och prestationshöjare. Jag tror knappast att du känner av boost av energi eller extra pump när du äter större mängder protein jämfört med ephedra, koffein eller kreatin. Nu utgick jag också ifrån att nån som är återhämtade som en normal tillstånd.

Offtopic: Som gymnasietstudent som inte bo hemma få jag ta det jag har råd med, 50 gram vassle och snabba kolhydrater få duga tills vidare.

bmwjohan
2004-09-05, 19:47

jag har provat en jäkla massa märken när det gäller tex whey 80 wasleprotein och gainer. på mig märker jag absolut ingen skillnad(muskelökningsmässigt) alls ifall jag kör en starnutrition burk eller en twinlaburk(för tredubbla kostnaden eller mer), så jag går bara på pris och smak.

dvs. starnutrition är billiga och goda. mycket bra köp tycker jag.

MEN.. dahlblads är bäst. lika billiga som starnutrition men jävligt mycket godare. bättre konsistens och bättre smak. tex deras cream toffee på whey 80 och pharma diet är makalöst smaskig.