handdator

Visa fullständig version : L-Glutamin/ GL3-Glutamin


razores
2001-11-25, 08:55
Hej

Jag undrar vad det är för skillnad på dess preparat eller om det överhuvudtaget är någon skillnad. Samt om Glutamin är ett bra tillskott i sig.
Just äter jag inga tillskottt men tänkte ta detta i samband med en hård träningsperiod.

Tack för mmig!

Petrus
2001-11-25, 09:30
Skillnaden är namnet...Typ.

The Dwag
2001-11-25, 11:33
Dom är samma! Bara ta och räkna ut vilken som ger mest för pengarna
Ta priset genom gramvikten

Tex.

Eiselt Glutamin >400gram ger 329:-/ 400gr =0,8225 kr/ gram
AST GL-3 >300gram ger 359:-/ 300gr = 1,1966 kr/ gram

Så skall du inta 20gram per dag baserat på en 30dagars period så skiljer det
Eiselt 30dagar = 493,5:-
AST = 717.96:-

På ovanstående exempel så ser du att AST är 224,46:- kronor dyrare
Eller 81,5:- kronor dyrare för 600grams burken. Sen tillkommer ju postavgiften på 79:-


Då är priset baserat på AST 300grams burk nu vill Tobbe att jag skall skriva att AST har ju en 600grams burk för 575: - vilket endå gör en prisskillnad på 81,5: - sen har du postens avgift 79: - Vilket ger en total mer kostnad på 160:-kronor. Då AST måste beställas över postorder. Och Eiselt kan du köpa i vilken kosttillskotts affär som helst.

Sen är det väl upp till dig vilket du vill köpa. Är man dock storkonsument av kosttillskott så kan man ju spara några tusenlappar per år genom att räkna på vad olika produkter kostar… Bara på Eiselt 400grams burk VS AST 600grams burk ger ju en besparning på nästan 1000:-kronor per år. Vilket är en extra 3kilos Hi Whey om året :D

Regards // The Dwag
:D

muskelbyggarn
2001-11-25, 13:20
Hm, Dwag... 329 ? Det lät dyrt det för Glutamine ? 309 om jag inte mins fel så prisskillanden är ännu större...

Nu vet jag inte var du fått 79:- ifrån ? 37,5 är postens avgift. Vid fraktfritt hos de flesta nätförsäljare/postorder så är det endast 37,5 som tillkommer. Vid föskottsinbetalning så försvinner den med så att det skulle vara billigare att handla i hälsokost vet jag inte ? (349:-)


Mvh
Tobbe

Baha
2001-11-25, 13:44
Kan man inte som regel säga att det är sämre att köpa utomeuropeiska märken eftersom sen vi gick med i EU så är det en del tull och sånt på sådant? vilket ger ett högre pris/lägre kvalitet för samma pris


kanske inte borde stått här, men ändå=)

Eatalot
2001-11-25, 16:18
mm

ett bra exempel är juh ASTs dymetadrine.
kostar på amerikanska sidor $20, alltså lite över 200:-, men när jag beställde från asts svenska sida fick jag betalla sammanlagt 550:-. Då kostade själva dymetadrinet 450 tror jag.

det eh förjevligt

razores
2001-11-25, 17:33
Man tackar så mycket för svaren. Speciellt det matematisk uträknade inlägget från The Dwag :) Jag ska nog vända mig till Eiselts produkter om det är såna stora skillnader i priserna. För desvärre har man ju inte mest med pengar... inte att lägga ut på kosttillskott iallafall...
Tack igen och ha det!

The Dwag
2001-11-25, 17:55
Jodå Tobbe du har helt rätt det är ännu större skillnad mellan AST och Eiselt :D

Kollade bara vad Kolozzeum tar...sen jämförde jag med ditt AST pris då du är den billigaste jag vet ;)

Men visst köper man från dig så blir det ännu större skillnad eller så snackar man snällt med Life personalen så man alltid får 10-15% eller så är man medlem i något gym som har rabatter…som där jag tränar.

Regards // The Dwag

:D

Jarod
2001-11-26, 14:08
GL3-Glutamin från AST köper man väl ändå i 1,2kg.. Är man storkonsument så är man... :D
För övrigt så blir priset per gram 0,79kr för AST och 0,77kr/gram för Eiselt om man köper 1,2kg.. Inte så stor skillnad...

Mvh Danne - AST rules!!

Ps. Förutsatt att man handlar från Muskelbyggarn givetvis..

[ 26 November 2001: Inlägget har ändrats av: Jarod ]

The Dwag
2001-11-27, 11:20
Hmm jag jämförde burkar med samma ungefär samma storlek.
Men går du till ditt lokala kosttillskott handel och är lika snäll som jag. Och säger att du vill köpa 3st 400grams burkar men då skall du ha ett bra pris så får du ju oftast det – Dock detta gäller förstås bara om du är trevlig och har lätt och prata med folk. En som brukar få gratis bars i kosttillskotts affären av ägaren för man är trevlig.

Själv brukar jag dra ihop några polare… ta upp en beställning sen åka och pruta med personalen… vilket leder till ganska bra rabatter.


It’s nice to be important…but it’s more important to be nice

Regards // The Dwag