handdator

Visa fullständig version : Ovig?


Rusty
2004-09-03, 15:58
jag har ett problem när jag ska stretcha min triceps, jag får inte upp överarmen i linje med kroppen...den stannar en bit innan. svårt att förklara men kolla på bilden jag gjort ------->

vad jag minns har jag alltid haft det, kan det bero på mina leder eller att jag är stel/ovig? har hört andra har samma problem...
jag har provat att stretcha mycket, men det har inte hjälpt...känns inte att någon muskel stretchas direkt, mer att det tar stopp.

Är lite orolig om detta kan hämma triceps utveckling om jag inte stretchar dem....


MVH/ Rusty

Köttbullen
2004-09-03, 16:42
nog ingen större fara.. desto mer muskler man får desto orörligare blir man.

King Grub
2004-09-03, 17:13
nog ingen större fara.. desto mer muskler man får desto orörligare blir man.

Jaså? Om man tränar fel, möjligen.

Rusty: det låter som om du behöver stretcha hela axel/rygg/armpartiet, samt koncentrera dig på att utföra rörelserna i full längd.

Rusty
2004-09-03, 17:18
Jaså? Om man tränar fel, möjligen.

Rusty: det låter som om du behöver stretcha hela axel/rygg/armpartiet, samt koncentrera dig på att utföra rörelserna i full längd.

har försökt stretcha men det har inte hjälpt....ska väl ge det lite mer tid då och stretcha med lite vikter istället....sen kör jag full längd på alla övningar iaf.

bubbe
2004-09-03, 18:04
Jaså? Om man tränar fel, möjligen.



Jo men visst känner jag mig mindre vig då latsen trycker och drar i armarna,
bära tunga saker under längre sträckor, är mer utmattande nu för tiden också,
känns i axlarna. Om det är jag som tränar fel, eller att jag helt enkelt inte prioriterar vighet på min kropp, fast lite kul är det när man har kört ett J-vla armpass och knappt får dit schampot i håret efteråt.

Jense
2004-09-04, 16:20
stretcha med övningarna.. om du kör "liggande tricepspresspåbänkrunthelahuvudet" (minns inte vad den heter) så stretchas du

Langster
2004-09-04, 17:50
stretcha med övningarna.. om du kör "liggande tricepspresspåbänkrunthelahuvudet" (minns inte vad den heter) så stretchas du
Japp, det borde räcka. Tänj lite mellan seten oxå om du är väldigt ovig.

Jag undrar fortfarande hur folk som blir så pass stela att de inte har full normal rörlighet lever... Tränar ni på gymmet och sen resten av dygnet rör ni er inte alls??

z_bumbi
2004-09-04, 18:21
Jag undrar fortfarande hur folk som blir så pass stela att de inte har full normal rörlighet lever... Tränar ni på gymmet och sen resten av dygnet rör ni er inte alls??

:em:

Mart|n
2004-09-04, 20:04
Jag undrar fortfarande hur folk som blir så pass stela att de inte har full normal rörlighet lever... Tränar ni på gymmet och sen resten av dygnet rör ni er inte alls??

Typ... Warcraft III är faktiskt ganska roligt... :D

datorjaevel
2004-09-05, 11:46
stretchar du fint så blir du vig även med mycket muskler....