handdator

Visa fullständig version : Läs detta om MAGNUS SAMUELSSON


windsurfer
2001-12-25, 22:45
Några på forumet har varit negativa
mot Gymgrossistens Star sortiment och
sagt att det är bara skit.
Jag har alltid tyckt det är konstigt
med den kritiken för det har ju funkat
så himla bra på mig. Jag har inte fått bättre resultat när jag använt Eiselt,Twinlab eller AST.
Nu har jag fått reda på att självaste
Magnus samuelsson har använt Stars sortiment
under hela 2001 när han vann Världsmästartiteln. Jag trodde han körde på
Twinlabs grejor men det var tydligen fel.
Magnus skulle aldrig riskera att använda
skitprodukter.
Muskelbyggaren m.fl bör nog tona ner kritiken mot Star.
Kolla vad Magnus själv skriver om Star. http://*************.com/page12.html

Loco 2
2001-12-25, 22:56
Undrar hur mye han fick för å säga så där.......om det nu är så bra, varför har då typ alla som amvänt nån av Stars produkter inte fått någon som helst effekt?
Det är iaf uppfattningen jag fått från att läsa inläggen på kolozzeum....

Freestyle
2001-12-25, 23:03
[ 25 December 2001: Inlägget har ändrats av: Freestyle ]

Freestyle
2001-12-25, 23:14
vet inte vad jag menade i det inlägget:

va jag tänkte säga var att de flesta som förespårkar ast har knappt tärnat ett år och tar inte över 80 i bänk. och i början växer man bra på de mesta....

sen varför skulle de igentlgien vara fel på ett protein som är 90-93% igt med mindre än 1% kolhydrater och fett.....

sen är de itne specielt mö billigare än vad muskelbyggarn tar för sitt eiselt highwey.. 3 kg för ca 700 mot 4 kilo för runt 900

Freestyle
2001-12-25, 23:27
Föresten så tror jag att m man ska märka nån skilnad på proteiner så bör man ha exakt samm diet som me de andra proteinet och sedan köra de i samma dosering och tillsist köra de i minst 6 månader.......

pluss att man bör ha täranat i minst 5 år så man känner sin kropp hyffsat väl......

och sen vet jag inte me magnus samelsson. han ahr ju ätit twinlab och de bästa dom har eju tripple why vilket e en halv bra vaslsle isolat. då börj ju star hålla samma klass. vp2 kan han ju inte ätit eftersom de inte funnits så länge, och han lär ju inte äta asts grejer om han e spronsrad av twinnlab...

Petrus
2001-12-26, 14:04
Tyvärr är det så att idrotts-"stjärnor" som är sponsrade oftast väljer ett företag som ger dom bäst fördelar. Om X-man skulle sluta göra reklam för X-lab skulle det genast komma 20st X-lab-konkurrenter och alla vill att X-man ska göra reklam för dom.
Om du vore X-man, vilket företag som skulle du välja??? Personligen tror jag att även om man säger att produkterna från det eller det företaget är bra bara för att man är sponsrad av dom betyder inte det att man tycker det egentligen. Pengarna har STOR betydelse...
Varför skulle Samuelsson använt Starnutrition under de år han varit spondrad av Twinlab...? (Fram till förra säsongens slut)
http://*************.com/samuelsson_liten.jpg
Egentligen skulle det nog stå en parentes att Samuelsson började använda Star efter WSM-finalen i Sthlm...Eller?
Så har jag fattat att det ligger till... Rätta mig om jag har fel..
Mvh PEtrus

muskelbyggarn
2001-12-26, 14:30
Håller med Tinner.

>windsurfer

Vet inte vad du menar med att jag skall tona ned kritiken ? Tycker den redan är ganska låg ?
Det jag kritiserat står jag för och kommer alltid stå för. Kan inte förneka det som trots allt stått på de burkar jag köpt därifrån. Det var deras förra produktsortiment med STAR som var skräp, deras nya ser bättre ut på infon som finns.


Vänligen
Tobbe

danieln
2001-12-26, 14:31
Freestyle, jag vet inte vad du grundar ditt utalande på att de flesta som förespråkar AST knappt har tränat ett år?

Själv har jag kört på AST i flera år och jag kan inte säga att någon av deras produkter som jag har använt inte har fungerat. Har inte sett att någon har postat något inlägg om att nån produkt från AST inte har fungerat, oavsett om man har hållt på några år eller inte.

Självklart kan det finnas märken som är bättre / lika bra men eftersom jag känner mig trygg med AST och VP2 tex så kör jag på det (tillsammans med Protec).

Angående Magnus och Star, han är sponsrad, det är reklam, har fått pengar för att säga det som står där (om han nu har sagt det).

Självklart kan det vara som så att Star är bra, jag har själv inte testat deras produkter, men att köra på det bara för att Magnus Samuelsson "säger" att det är bra är ju att lura sig själv.

muskelbyggarn
2001-12-26, 14:32
Så fort det skall göras reklam för GG så dyker det upp nya signaturer som skriver ungfär likadant ?

en iaktagelse bara...

quad
2001-12-26, 15:04
Kan det vara sura lirare i samma branch mån tro? :confused:

Freestyle
2001-12-26, 15:25
SOrry för inlägget i går om att folk som kör vp2 oftas har tärnat ett år bara. Men man får lätt uppfattningen att de är många som itne tränat så länge och höjer de till skyarna. Fårgan e om de e värt de hundralapparna extra man får lägga om man exempelvis jämför me highwey. Sen torr jag itne att man märker nång skillnad om man inte har lång träningserfarenhet på flera år och testat många olika proteiner. Ja menar skillnaden på vp2 och exempelvis highwey måste ju vara marginel för utom i priset.

ockej jag kan itne mycket om porteiner kan jag erkänna men eftersom highwey bara kostar run 75% av vp2 så e ju fårgan om de itne e bättre att ta lite mer ellr??

sen klart ska man ligga på topp sattsar stenhårt och verkligen ska stå som 1:a på sm eller vm så kanske man ska hålla sig till just vp2.

men de e inte specielt många som gör här inne. och dom som gör de äter itne vp2.

jag vet itne vart jag vill komma här men personligen torr jag inte att exempelvis stars nya grejer e så dåliga men om jag kan köpa highwey som inprincip e samma sammanstätning för max 50 kr mer så köper jag hellre det eftersom jag inte litar 100% på star.

jaja lite snack bara.. sen spelar la proteinet inte så stor roll för magnus elr? han ligger ju aldig på deff då de verkligen gör skilnad på protein och stars nya e ju inget dåligt protein så varför skulle han itne kunna köra på det..

windsurfer
2001-12-26, 15:46
Såg Magnus på gröna lund under Sveriges Starkaste Man tävlingen 2001.
Han och hans bror blandade och drack
Gainers från Star.
Muscel&Fitness har en bild där man ser
Magnus bära en star burk.
Detta var i sommras.

danieln
2001-12-26, 16:11
windsurfer, det var säkert bara för syns skull. Var nog VP2 i dom dära Star burkarna tror jag. :) :) :)

Baha
2001-12-26, 16:40
Att magnus samuelsson äter "star" är väl lika troligt som att skip la cour äter AST tex, inget mer med det.


dock är det ju helt orelevant vad nån av dom två äter för kosttillskott


Håller med freestyle lite och skulle råda alla som bara kör för sakens skull att köpa det billigaste proteinet som man vet är ok kvalitet, för ngn skillnad lär ni inte märka på vare sig Vp2, highwhey eller nåt annat kvalitets protein


Tycker det är patetiskt att försöka lura på grabbar som börjar träna en massa onödigt dyra kosttillskott när dom får precis lika bra med nåt annat som är mycket billigare


dock är ju AST kvalite, råder det nog ingen tvivel om, det vet man ju kanske inte med STAR, men dom som använt det får väl skriva vad dom tycker här så vet man ju nåt iaf=)


"dyrka DX2"

Petrus
2001-12-26, 18:56
Jag håller med Peter. Det är helt orelevant vad Magnus eller Scip äter. Bara för att du själv äter det betyder inte att du blir lika stark som dom...

mane
2001-12-26, 19:35
samuelsson sa i princip samma sak när han var sponsrad av twinlab! nästan skrattretande!

jag har provat STAR tycker inte att den var bra, jag får bätre effekt av andra märken helt enkelt.

en sak jag har lärt mig e att inte köpa de billigaste eller den mest skrytsamma proteinet.

windsurfer
2001-12-26, 22:08
Till Mane!
Eftersom jag får samma resultat med Star
jämfört med andra märken och du inte får det
undrar jag vilka produkter du testat ur Star serien, hur länge du använt dig av dessa, samt vilka produkter du använder dig av nu och hur länge du använt dessa.

razores
2001-12-27, 09:01
Windsurfer>
Hur kommer det säg att du inte tål kritik om Star? Alla kroppar fungerar inte likadant och deras produkter kan mycket väl vara bra för dig men inte för mig t ex. Kroppen är ju unik på det sättet att ingen är lik den andre.
P.S Personligen tycker jag att Star har ganska dyra produkter, därför har jag själv aldrig provat dem. Så jag yttrar mig inte om deras kvalité och hur bra de är....

Supercharger
2001-12-27, 12:11
Om man e sponsrad får man då äta av andra fabrikats tillskott? Jag menar om en viss person är sponrad av t.ex Nike så får denne inte använda adidas produkter.

Jag var på fitness mässan och såg att Samuelsson köpt lite dahlblads produkter(han kanske inte var sponsrad vid tillfället)

H-L
2001-12-27, 12:40
Ähh, ge STAR en chans istället för att hacka på dom pga att dom gjort bort sig i det förflutna...

Det kan lika gärna vara skitgrejjor som det kan vara väldigt bra kosttillskott...

Skulle vara kul om någon gammal hök (Tobbe, Bartroll) som har tränat ett bra tag provar STARS under några månader... Kanske man ökar lika bra med STARS som med andra märken?

mane
2001-12-27, 13:19
till windsurfer

jag har provat gainern både den gamla och den nya gainers pro den nya var lite bätre men jag har provat Twinlab(gainern) skip/bigboss och weider megga mass 4000
alla de funka bätre för mig än STAR
(jag blev less på smaken också jag vet att alla tycker att den har bäst smak men jag hade lust att slänga sista kilot)

men! min brosha fick bra effekt av STAR gainern, tycker han i alla fall. han gick upp i vikt mest fett tror jag (han ser mjukare ut)
men det går inte att genföra eftersom det var den första gainer han nångonsin provat plus att han åt mycket dåligt,+ att han nyss hade börjat styrketräna + att han drack mycket alkohol innan.

STARs kreatin har jag också provat den fungerar bra! :D

men som en annan grabb har sagt vi e alla olika

[ 27 December 2001: Inlägget har ändrats av: mane ]

Stile
2001-12-27, 13:36
>>Windsurfer

Du skrev följande som svar till Mane:
---
undrar jag vilka produkter du testat ur Star serien, hur länge du använt dig av dessa, samt vilka produkter du använder dig av nu och hur länge du använt dessa.
---
Man skulle nästan kunna tro att du jobbar på deras kontor. ;)

Denna tråd börjar du också med att Magnus Samuelsson använder Stars. Som redan skrivits så är han sponsrad av dom. Det är klart att han säger vad dom vill om han får betalt för det. Sen så är kanske deras produkter idag bättre än det tidigare varit. Deras priser är ju också högre idag och därmed är det kanske högre kvalite än det tidigare varit.

Jag har tidigare skrivit i andra trådar här på forumet om varför jag varit missnöjd med Stars och står fast vid det men givetvis kan dom ha bättre produkter idag.

Men som sagt, alla dessa nya signaturer som pushar för Star...

adde
2001-12-27, 14:46
ho ho ho

Jag är väl den som själv brukar få hålla Star bakom ryggen och nu får man äntligen lite hjälp. (av en annan windsurfare dessutom :) säljer SP star??).

Precis som Freestyle så har jag sett att endel som förespråkar AST (ffa VP2) inte tränat så länge (det är bara att titta bland dagböckerna). MEN det finns ju en majoret av 'erfarna' killar (å tjejer??) i AST's läger.

Nu har äntligen korten från SM:et blivit framkallade... om de blev bra (har inte sett dem själv än) så ska vi snart se vad Star kan åstakomma... :)

Vore det inte bra om de ivrigaste förespråkarna för diverse fabrikat lade lite mer än ord bakom? T.ex. sina resultat & en liten blid.... Tobbes dagbok på muskelbyggarn är ju ett fantastikt initiativ med massor med jobb nedlagt!! Mer sådant!

nähä, nu vill dom fira jul...
/adde

muskelbyggarn
2001-12-27, 16:22
Bugar och bockar adde :D

Tyvärr blev ju korten så dåliga (eller så är det jag som är dålig :D :D :D ) så det var inget inspirerande att lägga ut på hemsidan, men det kommer. Dock så fortsätter dagboken och förhoppnigsvis visa att det går att öka lite, men kontinueligt även fast man är en gammal UV som mig (och dig med adde :D )


Tycker vi slutar och tjaffsa hurvida Samuelsson tycker Star är bra eller inte. Låt han äta det han själv vill. Att få en del resor betalda (vilket han säkerligen har...) är säkert välkommet i hans kassa som far och flänger jorden runt. Det är han väl värd.
Det som är viktigt säkerligen i hans sponsoravtal är det offentliga uppvisandet av produkterna. Vad han sedan dricker för protein hemma i ladan är en annan femma :D

Vänligen
Tobbe

mane
2001-12-27, 23:24
en sak jag undrar är hur kan STAR protein ha 150 i BV har aldrig sätt så hög BV?

jag har hört att de flesta tillskottsföretag köper vassle från några få tillverkare, som de sedan smaksätter och blandar i vitaminer ETC. hur kan då STAR få en så bra protein och så låg pris?

STAR(*************) läger extremt mycket pengar på marknadsföring hur kan de då ha så bra pris?

Sverker
2001-12-28, 07:57
Har nog inte fattat poängen med hela denna diskussion men...
Ett mjölkprotein ( vassle eller kasein ) är ett mjölkprotein, med alla sina fördelar. Bra aminosyraprofil, hög andel grenade aminosyror, gott om lysin, globulärt som gör det lättåtkomligt för enzymerna i magen osv. Har inte tillverkaren bränt på allt för hårt när han torkade pulvret är det nog bra och inte allt förstört. Vad förväntar ni er för upptag, 100 % ? Allt över 80 % är bra för mig.
Sverker

( proteinpulvret är ju förhoppningsvis bara en liten del av proteinet ni äter varje dag )

eiselt
2001-12-28, 10:32
Kul för ************* att de har fått Samuelsson.... tråkigt för Twinlab.

/ Henrik

d98oh
2001-12-28, 12:05
Asså lägg ner dessa funderingar nu... Vem bryr sig va en kille som säger att han lever på biff å potatis stoppar i sig??? Tror inte d e kosttillskotten som har störst betydelse när d gäller hans styrka... men men...

eiselt
2001-12-28, 17:15
Potatis kan vara jävligt bra om man vill öka styrkan. Speciellt avlånga manedelpotatisar stimulerar myosinsyntesen i de vita fibrerna. Genom att förändra proportionen mellan myosin och aktin kan man uppnå extraordinära styrkeökningar. [obs skämt]

/ Henrik

razores
2001-12-28, 17:20
ha ha!! Den va riktigt bra Henrik!! För visst är det så att vi iblnd går lite väl djupt i vad maten gör med kroppen och hur vi ska kunna "lura" den på bästa sättt??
Bra skrivet!

GhostFace
2001-12-28, 18:03
************* har "fått" Samuelsson? Var det inte så att Twinlab inte ville ha en uppföljning av deras kontrakt?
:confused:

Blev inte Samuelsson Världens Starkaste Man 2001 oxå?
Synd för Twinlab i så fall... :D

Loco 2
2001-12-28, 18:27
Han kom trea....Sven Karlsen från Norge vann.

db
2001-12-28, 18:46
eh samuelsson kom väll 2:a i strongest man? och vann super series..

Loco 2
2001-12-28, 20:47
Jag trodde Virtanen kom tvåa....men det kanske var nån annan tävling.....