handdator

Visa fullständig version : Jompi, 16-åringens 13 veckors journal;)


Sidor : [1] 2 3 4 5 6 7

Jompi
2004-09-02, 23:17
Kort fakta om mig:

Bor då i Boden och har tränat styrketräning totalt 5 månader ungefär.
Har väl gått sådär, mitt största problem har nog varit maten men som jag börjat få lite pli på nu.

Väger just nu kring 80 kg och är 180 cm lång

Annars är jag nyss fyllda 16 och har som mål nu, ett kortsiktigt på 13 veckor att förhopnings vis lägga på mig kanske lite massa och styrka.

Mål:

Knäböj: 140X4-6
marklyft: 170X1-3
Bänkpress: Kunna göra nån rep på 107-

Åtminstone ligga därikring på de vikterna.

Det bäst jag hittils presterat är:

Startvikt till nuvarande:
Bänkpress:65X1-->95X1
Knäböj: 60X6? - 115X4X2
Marklyft:100X4--> 140X1

Osäker på marklyftet från start.
Hur som helst vet ja inte om målen kanske e för höga lr ej, hur som helst är det tdet jag ska sträva efter nu och förhoppningsvis uppå.

Mitt träningsätt är väl inte så speciellt, såhär ligger planeringen:

Dag 1-Ben,Mage
Dag 2-vila
Dag 3-Bröst,Axlar
Dag 4-vila
Dag 5-Rygg,Vader
Dag 6-vila
Dag 7-Armar
Dag 8-vila

Perioden kommer sträcka sig mellan: V.37-V.50

Jompi
2004-09-02, 23:19
Såhär kan nog passen se ut framöver:

Pass 1-Ben,Mage:
Knäböj: 4 Set
Benpress: 3 Set
Benspark: 2 Set
Raka Mark: 4 Set
LårCurl: 2 Set


Situps: 10X2
Crunches med rep: 4 Set
Ligg bänk benlyft: 2 Set
Maskin: 2 set




Pass 2-Bröst,Axlar:
Bänkpress: 3 Set
Hantelpress: 3 Set
Snebänk: 2 Set
Flyes: 1 Set


Stående MilitärPress: 4 Set
Hantelpress: 3 Set
Stående framåtb hantellyft: 3 Set


Pass 3-Rygg,Vader:

Marklyft: 3 Set
Stående Rodd: 2 Set
Chins: 3 Set
Shrugs: 2 Set
Hypersträck: 2 Set


Stående Vadpress: 8 Set
Vader i Benpress: 4 Set

Pass 4 Armar:

Rak Skivstångscurl: 4 Set
Hammercurl: 3 Set
Kabeldrag: 2 Set
3 Set isolerande bicep.

Liggande tricepspress: 4 Set
Omvända Pushdowns: 2 Set
Pushdowns: 3 Set
Kickbacks: 2 Set

Underarmar: 5 Set olika övningar.

X-Change
2004-09-03, 13:13
Imponerande resultat för att vara 16! :thumbup:
Helt klart kommer du att lyckas med målsättningen! :kickass:

Jan
2004-09-03, 14:03
Lycka till och kör hårt, så klarar du målsättningarna! :bpump:
Kollade lite på ditt schema. Varför kör du axlar och bröst på samma dag? Du kan väl inte orka särskilt mycket, när det är dags för axlarna? Hoppas rullande schema på 8 dagar funkar för dig, för mig gjorde det inte det. Vill ha mer bestämmt.

Jompi
2004-09-03, 16:19
Lycka till och kör hårt, så klarar du målsättningarna! :bpump:
Kollade lite på ditt schema. Varför kör du axlar och bröst på samma dag? Du kan väl inte orka särskilt mycket, när det är dags för axlarna? Hoppas rullande schema på 8 dagar funkar för dig, för mig gjorde det inte det. Vill ha mer bestämmt.

Tack, lycka till du med!
Ska nog gå bra för oss båda:D
Jag vet att det kan bli lite tungt men har lite prio bröst hur som helst, kör först 4 set bänkpress, sen 5 set militärpress och kör sedan tilläggsövningarna.
Har kört 8 dagars en vecka innan och hittilss har det verkat funka bra, så jag hoppas på det här nu!

Jompi
2004-09-03, 16:20
Imponerande resultat för att vara 16! :thumbup:
Helt klart kommer du att lyckas med målsättningen! :kickass:

Hehe tack:)

Joo jag hoppas på att jag ska nå dom!

Lycka till du med:D
har du någon journal får du gärna länka den hit så kan jag kolla.

Jompi
2004-09-03, 16:27
Rygg och Vader:

Marklyft:
125X4 fail 5
125X3X2
120X1
115X5

Chins:
jonteX3
jonteX4
jonte+5 kgX1

Skivstångsrodd:
60X5
60X4X2

Shrugs: 100X4X3
8 Set vader på ståendevadpress.

Sen hade ja ginte tid med 4 till.

Jag är rätt så nöjd faktiskt med marken idag, men det var 1 reps för lågt i andra och tredje setet. rätt nöjd att jag var bara tvungen ta dragremmar i sista setet. Haha däremot är jag grymt klen i chins:D

stahlberg
2004-09-03, 21:55
Inget fel på målsättningarna, på ett sätt. (Resultat)mål ska vara 1) tidsbundna, 2) realistiska, 3) höga, 4) exakta. Du har uppfyllt åtminstone punkt 1), 3) och 4).

Det där med realismen i målen kan man diskutera. Dethär säger jag inte för att försöka "ta ner dig på jorden" och göra dig besviken, tvärtom. Det är nämligen så, att om dina mål skulle vara orealistiskt höga så kommer du inte att nå dem, vilket leder både till besvikelse på träningspassen (för att du inte ökar i förväntad takt) och besvikelse då du inte når målen. som följd kan du hamna i en "ond cirkel", du tänker inför nästa program att NU ska du bättra ORDENTLIGT (när det inte gick förra gången), misslyckas igen och börjar FÖRVÄNTA DIG (kanske omedvetet) att du inte ska nå dina mål.

Under de första 5 månaderna av din "karriär" har du ökat helt tillfredsställande. En del av ökningarna har dock kommit för att du 1) lärt dig lyfttekniken bättre och 2) lärt dig "använda musklerna effektivare".

De första 5 månaderna förbättrade du marklyftet från 100x4 till 140x1, 40 kg men en minskning i repetitioner från 4 till 1. nu förväntar du dig att öka från 140x1 till 170x3, visserligen en ökning på "bara" 30 kg men en ökning också i reps från 1 till 3. Och detta ska ske på 13 veckor (4 månader, en månad kortare).

Knäböj kan jag inte uttala mig om, det vet jag för lite om. Bänkpressmålet är helt realistiskt, det ska du normalt sett kunna nå. "Medlen" för att nå målen (programmet) ser ut att vara en aning för planerat på måfå för att passa mig, men det kanske är en smaksak (och planeringen är kanske noggrannare än den ser ut).

För ungdomar i din ålder lägger jag hellre antingen LITE lägre mål så de kan nå dem "med råge" och bli MYCKET NÖJDA, vilket leder till ökad motivation och positiva förväntningar (att de ÄR SÄKRA PÅ att de klarar målen också nästa gång), eller också placerar jag dem i en "gaffel", t.ex marklyft 160x1-170x1. För mig beror målsättningarna också på "var" i träningen de befinner sig, i våras bättrade t.ex min adept 17,5 kg i bänkpress på 8 veckor, men det var för att han befann sig i ett sådant "träningsskede" just då att det skulle gå snabbt framåt, en annan gång tar det 20 veckor för 15-20 kg.

Hur som helst, lycka till!!

Jompi
2004-09-04, 01:44
Inget fel på målsättningarna, på ett sätt. (Resultat)mål ska vara 1) tidsbundna, 2) realistiska, 3) höga, 4) exakta. Du har uppfyllt åtminstone punkt 1), 3) och 4).

Det där med realismen i målen kan man diskutera. Dethär säger jag inte för att försöka "ta ner dig på jorden" och göra dig besviken, tvärtom. Det är nämligen så, att om dina mål skulle vara orealistiskt höga så kommer du inte att nå dem, vilket leder både till besvikelse på träningspassen (för att du inte ökar i förväntad takt) och besvikelse då du inte når målen. som följd kan du hamna i en "ond cirkel", du tänker inför nästa program att NU ska du bättra ORDENTLIGT (när det inte gick förra gången), misslyckas igen och börjar FÖRVÄNTA DIG (kanske omedvetet) att du inte ska nå dina mål.

Under de första 5 månaderna av din "karriär" har du ökat helt tillfredsställande. En del av ökningarna har dock kommit för att du 1) lärt dig lyfttekniken bättre och 2) lärt dig "använda musklerna effektivare".

De första 5 månaderna förbättrade du marklyftet från 100x4 till 140x1, 40 kg men en minskning i repetitioner från 4 till 1. nu förväntar du dig att öka från 140x1 till 170x3, visserligen en ökning på "bara" 30 kg men en ökning också i reps från 1 till 3. Och detta ska ske på 13 veckor (4 månader, en månad kortare).

Knäböj kan jag inte uttala mig om, det vet jag för lite om. Bänkpressmålet är helt realistiskt, det ska du normalt sett kunna nå. "Medlen" för att nå målen (programmet) ser ut att vara en aning för planerat på måfå för att passa mig, men det kanske är en smaksak (och planeringen är kanske noggrannare än den ser ut).

För ungdomar i din ålder lägger jag hellre antingen LITE lägre mål så de kan nå dem "med råge" och bli MYCKET NÖJDA, vilket leder till ökad motivation och positiva förväntningar (att de ÄR SÄKRA PÅ att de klarar målen också nästa gång), eller också placerar jag dem i en "gaffel", t.ex marklyft 160x1-170x1. För mig beror målsättningarna också på "var" i träningen de befinner sig, i våras bättrade t.ex min adept 17,5 kg i bänkpress på 8 veckor, men det var för att han befann sig i ett sådant "träningsskede" just då att det skulle gå snabbt framåt, en annan gång tar det 20 veckor för 15-20 kg.

Hur som helst, lycka till!!

Tack så väldigt mkt för tipsen!

Det där med realismen är nånting jag vet själv, jag vett jtt jag har höga mål och kanske inte kommer lyckas uppnå dom ,men det var aknske smart som du sa sätta lite lägre mål är väl ganska så viktkåt nu. Och det är lugnt, är nog rätt bra på att ta kritik också.

Det där med marklyftet kan jag tro på eftersom jag knappt har tränat marklyft och ändå har det hänt grejjer, kanske mkt lyftteknik där men.
HUr jag ahr planerat har jag väl lite för mig själv, inget som jag orkar skriva upp hur jag ska gå till väga. Fast knäböjen och bänken tror jag på, även marklyftet då men vet att det kan bli problem. iofs nu när jag ser på det så ser jag hur mkt det egentligen är "bara" 30 kg.

Och om jag inte uppfyller mina mål nu, kanske jag börjar lägga mindre mål.
Kanske kommer vara nöjd för tillfället med det jag lyckats åstadkomma då isf, vi får ju se.

Har verklgien tänkt igenom det du skrev, och sett mkt rätt i det.
Fast torr jag håller målen nu, så får vi se hur nära jag kommer.
Tack ska du ha och lycka till själv!

Jompi
2004-09-06, 22:51
Armar ikväll:
Valde trots allt köra skivstångscurl före hammercurl.

Skivstcrl:
45X4
45X3
40X9
40X7

Hammercurl:
12.5X10
15X8X2 "lite ovan hammercurl"

Iso bicep hantel:
10X10
15X8
15X7


Tricep:

Liggande tricpespress m rak stång:
35X7
35X8
37.5X7 (PB)
37.5X5

Omvända pushdowns 2 Set
Pushdowns 3 set.

Orkade inte kickbacks, det räckte:)

Gjort ltie ädnirngar i armpasset, updaterar det.

Får väl vara hyffsat nöjd med detta pass, inget negativt iaf:)

fintelligens
2004-09-07, 16:13
Bra bicepscurl och frenchpress :thumbup:

X-Change
2004-09-07, 17:19
Håller med Fintelligens - Hell Yeah för de där curlsen! :bow:

Jompi
2004-09-07, 20:41
Tack grabbar det värmer:D
Dom var dessutom ganska strikta.

Catar
2004-09-07, 21:31
Ser väldigt gött ut nu :thumbup: :kickass:
Hoppas jag kan öka lika mycket i bänkpressen som du gjort nu :bow:
Ses på gymmet sen för lite :bpump: o sen :eating:

Jompi
2004-09-07, 22:28
Ser väldigt gött ut nu :thumbup: :kickass:
Hoppas jag kan öka lika mycket i bänkpressen som du gjort nu :bow:
Ses på gymmet sen för lite o sen


Tack:D
haha joo det gör du nog säkert, man måste bara vara lite viktkåt och ha lite vilja så jävlar!
japp de gör vi! haha och vi går ju i samma klass nu så ses ju rätt ofta;D

Lägg upp en journal nu så jag akn följa dina vikter och tjata på dig :hbang:

Jompi
2004-09-09, 13:57
Benpasset igår:

Knäböj:
110X5 ultra strikt!
100X6
95X6
75X10

Lite teknik i böj-passet. BÖjen är perfekt nu, anledningen till att min rygg föll framåt var nog för att jag höll stången för högt upp. Men nu är det bara bra och käns mkt bättre.

Raka marklyft:
95X4X2
95X3
75X4? "minns inte alla siffror från igår"

Benpress: 190X6X2
170X6
Benpress: 2 set

Lårcurl: 2 set

Toppen pass!

Big_Vik
2004-09-09, 15:36
tjena. första gången jag skriver här (kommer bara fortsätta om du skriver i min med, mutskriva har jag visst fått veta att det kallas) är det bra eller? med ett sånt pass så måste det vara det.! stark i böjen *klappa på huvudet*

Själv är det inget vidare. Något anabolamonster härifrån kolo har hittat mej på lunar. fick ett mkt otrevligt inlägg igår :rolleyes: Tror han va från där du bor ;)

till sist, sluta köra hårt, kör ännu hårdare!!! :kickass: verkar iofs som du redan gör :thumbup:

Jompi
2004-09-09, 16:22
tjena. första gången jag skriver här (kommer bara fortsätta om du skriver i min med, mutskriva har jag visst fått veta att det kallas) är det bra eller? med ett sånt pass så måste det vara det.! stark i böjen *klappa på huvudet*

Själv är det inget vidare. Något anabolamonster härifrån kolo har hittat mej på lunar. fick ett mkt otrevligt inlägg igår :rolleyes: Tror han va från där du bor

till sist, sluta köra hårt, kör ännu hårdare!!! :kickass: verkar iofs som du redan gör

hehe jaa men man burkar j uskriva av sig självt i den andres om han skriver:D

Tacktack, böjen e faktiskt en sak osm ja e ganska nöjd med. Ska börja kolla lite i din journal nu, men du e väl på lite högre vikter? :hbang:

Haha nej mitt svar från nån grov öviksbo var heller inget vidare trevligt, med inbjudan till mystiskt bondage sex osv;)


Tack å hej ska gå och äta nu!

X-Change
2004-09-09, 20:16
Benpasset igår:

Knäböj:
110X5 ultra strikt!
100X6
95X6
75X10

Lite teknik i böj-passet. BÖjen är perfekt nu, anledningen till att min rygg föll framåt var nog för att jag höll stången för högt upp. Men nu är det bara bra och käns mkt bättre.

Raka marklyft:
95X4X2
95X3
75X4? "minns inte alla siffror från igår"

Benpress: 190X6X2
170X6
Benpress: 2 set

Lårcurl: 2 set

Toppen pass!

Jag har hört att det är olagligt att köra med perfekt utförande på mördarvikter i knäböj!(?) :notme: :hbang:

Looking good! :thumbup:

fintelligens
2004-09-09, 20:32
AHH!! jag som trodde du var svag :D

105 i böj är ju grymmt

Jompi
2004-09-09, 20:33
Jag har hört att det är olagligt att köra med perfekt utförande på mördarvikter i knäböj!(?) :notme: :hbang:

Looking good! :thumbup:


Förlåt:em:, det värmer grabbar!

Blir nog ett till liknande pass innan vi kör igång ordentligt igen i böjen!

Big_Vik
2004-09-10, 10:54
mmm..perfekt motiväjtion för ett hårt böjpass ikväll :thumbup:

Men du skulle bara veta vad han skrev, saker som gullet och pussen! :eek: :smash:
vad tror du? du måste veta vem det är, kan väl kanppast finnas någon sjukare i Boden? :D

Jompi
2004-09-10, 13:51
AHH!! jag som trodde du var svag :D

105 i böj är ju grymmt

Haha hur kom det sig att du trodde det?:D

Tack, har kör högre än 110 förr men försöker få till utförandet nu så det blir några kg mindre. Du e väl rätt jämn med mig i böjen?

Jompi
2004-09-10, 13:54
mmm..perfekt motiväjtion för ett hårt böjpass ikväll :thumbup:

Men du skulle bara veta vad han skrev, saker som gullet och pussen! :eek: :smash:
vad tror du? du måste veta vem det är, kan väl kanppast finnas någon sjukare i Boden? :D

haha japp!

Hihi men jag tror nog han skrev så för att göra dig glad när han tackade nej till bondaget.
Tror jag har nån aning men känner nog inte nån riktigt sjuk:O

Kan bara säga tt jag inte har kunnat gå pga värk i baksidan på benet nu i 2 dagar, ganska jobbigt. Men ikväll blir det bänkpress och hoppas på att göra 77.5X6 , vi får se hur det går, försöker ligga på 4-6 reps nu ungefär, klarar jag över 6 kör jag ändå till failure.

Failure som gälller :thefinger

Jompi
2004-09-10, 19:29
Bänkpress:
77.5X6 woohoo
80X3
75X3
70X5

Hantelpress:
32X4X2

Stående militärpress:
55X3X2 ***** vad dåligt, men det var nog bänkens fel.
45X5

Snebänk: 60X3X2 Klent efter bänken:D

Passet var sådär, hade inte så mycket tid fullborda allting.

mystic[-_-]
2004-09-10, 19:31
Fina pressar! Du kör militärpressarna ståendes så de är fria också eller i smith?

fintelligens
2004-09-10, 20:20
Ahhh, bänken o hantelpressen var stark. :hbang:


Önskar att jag hade den styrkan i bröstet

Jompi
2004-09-11, 00:20
']Fina pressar! Du kör militärpressarna ståendes så de är fria också eller i smith?

Tack:)
Jag kör dom helt fria, inge smith, kör inge smith någonsin.
Var dessvärre inte nöjd med odm när mitt PB är 55X7, men antar att ajg tar mindre nu för att jag kör bröst före. Ska låta axlarna få en egen dag nu. Det blir dagen efter bröstpasset!

Jompi
2004-09-11, 00:26
Ahhh, bänken o hantelpressen var stark. :hbang:


Önskar att jag hade den styrkan i bröstet

:love:

Det kommer för fan! du är bara 89:a och redan väldigt stark:)

Imorn blir det kanske ett magpass och kanske ett konditionspass om jag känner för att sticka och träna.


Kul att ni skriver
Vi hörs!

mystic[-_-]
2004-09-11, 10:55
Jag kör Ben/Axlar tycker det funkar fint =D Bröst/Axlar blir för mycket pressar enligt mig, även om du verkar stark i dem =) Lycka till!

Jompi
2004-09-11, 11:21
']Jag kör Ben/Axlar tycker det funkar fint =D Bröst/Axlar blir för mycket pressar enligt mig, även om du verkar stark i dem =) Lycka till!

Okey=)

Tack så mkt, men ska prova nu köra axlar dagen efter och se hur det går:)

mystic[-_-]
2004-09-11, 12:01
Ja man måste testa! :D Du har ju många år framför dig så du kommer nog testa många scheman ;)

Jompi
2004-09-11, 12:31
']Ja man måste testa! :D Du har ju många år framför dig så du kommer nog testa många scheman ;)

Jajjemen;)

Känns jävligt gött ha 4 år kvar till man är tjugo, undra hur man ser ut då om man sköter träning kost och vila bra!

mystic[-_-]
2004-09-11, 12:37
Ser antagligen bra ut :D Jag är 18 (85:a som fyller sent) så jag blir 19 detta år =) Jag har ett tag kvar jag med. Bara att köra hårt och sköta kosten så gott det går. Någon gång måste ju en kebabpizza slinka ned :naughty:

Jompi
2004-09-11, 12:45
']Ser antagligen bra ut :D Jag är 18 (85:a som fyller sent) så jag blir 19 detta år =) Jag har ett tag kvar jag med. Bara att köra hårt och sköta kosten så gott det går. Någon gång måste ju en kebabpizza slinka ned :naughty:

Lycka till! Hoppas de går bra för oss båda!
Haha joo, nu under bulken så tänkter man ju att man måste leva också.
Ska bli som Cutler:D

Jompi
2004-09-12, 12:57
Laddar inför dagens ryggpass som eventuellt ska äga rum kl 20.

Försöka dra en 4-5:a på 130 idag.

Försöka sova och äta osm fan innan!

mystic[-_-]
2004-09-12, 12:59
Jag laddar inför mitt trapz,mage,vader,cardio pass just nu ;D Ska dra 14.15 ungefär :D

Big_Vik
2004-09-12, 13:42
Då ser iaf jag fram emot att läsa om två hårda, testosteronstinna pass då jag ikväll går sista kolonördar-ronden.! :)

lycka till med marken, vilka övningar blir det mer? kör du mark först btw?

Jompi
2004-09-12, 14:11
Då ser iaf jag fram emot att läsa om två hårda, testosteronstinna pass då jag ikväll går sista kolonördar-ronden.! :)

lycka till med marken, vilka övningar blir det mer? kör du mark först btw?

Härligt, ska du träna nåt?:)

Tack, lycka till själv. Japp tungt först, så det blir amrk först :hbang:

Big_Vik
2004-09-12, 15:29
Härligt, ska du träna nåt?:)

Tack, lycka till själv. Japp tungt först, så det blir amrk först :hbang:

aha! :cool: kör ju den sist själv, så kanske inte e så mkt efter ändå? :)
Imorgon ska jag bänka. varför träna så sent som 20.00? hinner ju knappt äta efter då ju :confused:

Jompi
2004-09-12, 15:43
aha! :cool: kör ju den sist själv, så kanske inte e så mkt efter ändå? :)
Imorgon ska jag bänka. varför träna så sent som 20.00? hinner ju knappt äta efter då ju

Kanske inte:) Beror ju alldelles på vilka övningar du kör innan osv, hur hårt du kört innan, typ allt spelar ju roll;)
Prova köra mark först så får vi ju se:)
Får se om jag hinner och orkar träna idag, måste hjälpa pappa med en massa saker nu.

Jompi
2004-09-12, 21:33
Ryggpasset blir imorgon ist, åkte på att bära in ved sen kom en kompis och ja...

Imorn kommer det då garanterat att bli av!

mystic[-_-]
2004-09-12, 21:40
Bäst att det blir av :whipped: Jag har Bröst/Rygg imorgon ;)

Jompi
2004-09-13, 20:47
Rygg pass:

Marklyft:
127.5X5 (PB)
127.5X4
125X3

Stående rodd:
70X3
60X4

Chins:
jonte X 4 (PB)
jonte X 3
jonte X 3

4 reps negativa.

Shrugs:
80X5 greppet svek
80X10 "rem"
80X8 "rem"

Hypersträck:
25X10


marklyftet körde jag helt utan remmar denna gång, greppet är tydligen starkare!

Tycker jag gjorde ett okej pass annars.

X-Change
2004-09-13, 20:59
underbara marklyft grabben! riktigt fina prestationer passet igenom! :thumbup:

Jompi
2004-09-13, 22:24
underbara marklyft grabben! riktigt fina prestationer passet igenom! :thumbup:

Taack :bow:
Det enda var att jag blev hungrig mitt i passet, det störde rätt rejält:P

Hehe har märkt på sistone att min nacke och trapz växt bra mycket, mitt halsband sitter snart åt alldelles för mycket:(

Jompi
2004-09-14, 09:57
Ingen träning idag ivarjefall.

Men ja gkommer köra efter en alldelles speciell diet, morfar fyller år så.. :hbang:

Big_Vik
2004-09-14, 10:19
Instämmer med x till fullo, riktigt snygga mark.
Bara du inte blir totalknäckt ikväll då jag lägger upp mitt ryggpass :D skämt jö :notme:

Och det där om halsbandet är det inte sånt man brukar sammanfatta i ett ord, hardcore?! ;) själv känner man hur byxorna blir mindre och mindre, i sanbb takt :(

Jan
2004-09-14, 15:55
Fina marklyft och chinsen tar sig, sakta men säkert! Snart tar du mig i chinsen också, trots att du har ca 10kg mer att bära :notme:

Jompi
2004-09-14, 17:05
Instämmer med x till fullo, riktigt snygga mark.
Bara du inte blir totalknäckt ikväll då jag lägger upp mitt ryggpass skämt jö :notme:

Och det där om halsbandet är det inte sånt man brukar sammanfatta i ett ord, hardcore?! själv känner man hur byxorna blir mindre och mindre, i sanbb takt :(

Tack grabbar, man blir alltid gadare när man läser här när någon skrivit! haha mjo snart får jag fan passa mig vik:D

Haha jo det är jävligt hardcore, haha de tmed jeansen känner man igen, växt ut ett par har man, men det e ju bara grymt!; )

Jan, hehe nja tror du drar ifrån mig där snart, ajg börjar ju väga så mkt:angel: Hur många chins gör du?

Matte_Maiden
2004-09-14, 17:45
I want more lats! Chinsen får du jobba hårdare med ;)

Nog med klagomål, du vet att jag är grymt impad av dej! Schyssta marklyft! RIKTIGT BRA! KÖR HÅRT! PUSS PÅ DIG! :hbang:

fintelligens
2004-09-14, 17:50
Säger som dom andra; fina mark! Men även fin rodd. Du skulle prova hantellrodd också känns väldigt fint :)

Jompi
2004-09-14, 17:59
I want more lats! Chinsen får du jobba hårdare med ;)

Nog med klagomål, du vet att jag är grymt impad av dej! Schyssta marklyft! RIKTIGT BRA! KÖR HÅRT! PUSS PÅ DIG! :hbang:


Hehe jo det ska jag, lovar!:D

Det är bara bra att du klagar ska du veta, hehe tack:) men du har ju vairt och är min förebild :cool:

Lycka till allihop, nu ska jag ta och käka tårta!
Puss

Jompi
2004-09-14, 18:07
Säger som dom andra; fina mark! Men även fin rodd. Du skulle prova hantellrodd också känns väldigt fint :)

Ska ta och prova den när övningarna jag kör nu blir lite slitna:)

Jompi
2004-09-15, 19:05
Hade fortfarande enorm träningsvärk i biceps efter ryggpasset i förrgår, kanske därför det gick så jävla skit med biceps:'(

Skivstrcrl:
45X4
40X6
40X4
40X3

Hammercurl:
16X6
16X5X2

3 set isolerade.

2 set kabelcurl.


Lig tric press:
40X8(PB)
40X7
40X6
40X4

Omvända pushdowns 2 set full vikt typ 10 reps och jag var inte törtt, för lite vikt tillgängligt.

3 set pushdowns

Sket i kick backs.

Tyckte biceps gick skit enligt mig, men jag hade träningsvärk som fan kände jag innan också men körde iaf, kan ju inte skylla helt på det men..!

Triceps gick däremot lysande:D

fintelligens
2004-09-15, 19:11
Sen när är 45kg i curl dåligt? :) Det gick ju bra

Jompi
2004-09-15, 19:20
Sen när är 45kg i curl dåligt? :) Det gick ju bra

Men jag hade önskat en 5:a!:confused:

Nåja, det kommer nästa pass hooppas vi!:kickass: :confused:

mystic[-_-]
2004-09-15, 19:32
Fina curls :) Du tar mer i hammercurls känns det som antingen det eller så kan du pressa ut några reps till, eftersom du ligger bra till i skivstång ;) Gött att triceps gick bra! :bow:

Jompi
2004-09-15, 19:40
']Fina curls :) Du tar mer i hammercurls känns det som antingen det eller så kan du pressa ut några reps till, eftersom du ligger bra till i skivstång ;) Gött att triceps gick bra! :bow:

Tack!:) Joo det kan jag nog, utförandet börjar sitta bättre nu känns det som, och det spelar en jävla roll i början. Ska köra hårdare nästa gång!

Jepp triceps gick riktigt bra faktiskt!

mystic[-_-]
2004-09-15, 19:44
Jag måste ju köra riktigt jäkla strikt nu och inget cheat alls men nästa pass blir det 40 kg i skivstångscurl 8-10 reps :D Körde 8-10 3 set + 3 uppvärmingsset med 37.5 kg utan att röra mig ett dugg sist, härligt som fan att köra strikt på armar :D

Hammercurls är sköna, jag känner mest om jag verkligen håller emot på nedvägen och inte går ända ned (så armen blir rak). Då blir det pump :D Du kör med riktigt bra vikter och bara 16 år :bow: :bow:

Big_Vik
2004-09-15, 21:10
Du skulle prova hantellrodd också känns väldigt fint :)

Jäkla skitövning det där :rolleyes: :angel:



Fan vad grymma curls, och så ung! hmm...jag är ju också bara 16, fast jag är ju å andra sidan inte hälften så grym heller.! :(
Och du finteligens (varför detta namn förresten?) du curlar ju också 45 och du är bara 15 va? :kickass: ni kunde bilda en klubb ju =)

Peace

Jompi
2004-09-15, 23:10
Jäkla skitövning det där :rolleyes: :angel:



Fan vad grymma curls, och så ung! hmm...jag är ju också bara 16, fast jag är ju å andra sidan inte hälften så grym heller.!
Och du finteligens (varför detta namn förresten?) du curlar ju också 45 och du är bara 15 va? ni kunde bilda en klubb ju =)

Peace

Tycker du också är jäkligt stark för att vara 16!
Ryck upp dig nu, snart kanske det e du som spottar på oss:D

Mjoo Finteligens är GRYMT stark för att vara 15 :kickass:
Lycka till allihop! Nu ska jag sova:D

fintelligens
2004-09-16, 15:13
Mjoo Finteligens är GRYMT stark för att vara 15 :kickass:


14 :) :cool:

Jompi
2004-09-16, 15:43
14 :) :cool:

Just ja, men snart e du 15;)

fintelligens
2004-09-16, 16:04
Just ja, men snart e du 15;)


Oh yeah!

Men skriv nu något bra pass :)

Jompi
2004-09-16, 16:18
Oh yeah!

Men skriv nu något bra pass :)

Imorgon mina damer:)

Jompi
2004-09-17, 16:18
Fjollböj:
112.5X5
105X5X2
105X4

Dessa var ej riktigt till failure.


benpress: 180+ släde X6X3 intensiva utav bara sjutton, snurrade rejält efter det.

Benspark: 3 set 6 reps intensivt som fasen.

Lårcurl: 2 set

Raka marklyft:
90X6X1
80X6X2



Passet kändes inget vidare, vet inte varför.
Men tror det mesta beror på att jag har svårt få till böjen, men mina polare tyckte det såg fint ut iaf.
Sen på benpressen har jag lite svårt hitta en bra vikt, men det löser sig!
Vet inte varför det känns dåligt, gör braa det:'(

Kankse kör 3 set knäböj på söndag!

mystic[-_-]
2004-09-17, 16:31
Helt ok pass även om det känndes dåligt. För mig brukar det bli så om jag äter dåligt under dagen. Men det är bara att ta nya tag! Du är riktigt stark iaf :bpump: :cheers: :eating:

Jompi
2004-09-17, 17:15
']Helt ok pass även om det känndes dåligt. För mig brukar det bli så om jag äter dåligt under dagen. Men det är bara att ta nya tag! Du är riktigt stark iaf :bpump: :cheers: :eating:

Tack för uppmuntran, nästa pass ska jag fan krypa hem!

fintelligens
2004-09-17, 17:16
AH! Va dåligt det gick för dig då 105kg, Själv körde man på 95 när man var på toppen. :)

Blev ju ett bra pass ändå :smokin:

Om det gick dåligt nu kan jag lova att det blir pb nästa !

Jompi
2004-09-17, 18:07
AH! Va dåligt det gick för dig då 105kg, Själv körde man på 95 när man var på toppen. :)

Blev ju ett bra pass ändå :smokin:

Om det gick dåligt nu kan jag lova att det blir pb nästa !

95 är ju fan hardcore för en 14 åring:D

sådär enligt siffrorna, men det kändes inget vidare!
Hehe får väl hoppas, men för att ta PB måste jag göra 115X6X2 , kasnke går=/

Big_Vik
2004-09-17, 18:23
tycker böjarna såg övergrymma ut!! :bpump: hoppas de var med max-djup!?

nej nu drar jag, mot stan och brudarna! :cheers: :kinky: :hbang: :kickass:

fintelligens
2004-09-17, 18:29
Hehe får väl hoppas, men för att ta PB måste jag göra 115X6X2 , kasnke går=/

Inte kanske, det går! :hbang:

Jompi
2004-09-17, 18:41
tycker böjarna såg övergrymma ut!! :bpump: hoppas de var med max-djup!?

nej nu drar jag, mot stan och brudarna! :cheers:

Tack men jag e inte nöjd alls:/
Jepp, överdjup!

Häärligt, spara åt mig bara :hbang:
Lr, du raggar nog inte på syrran din :thefinger
Nej skoja bara!

Vill se ett pass från dig snart, när kommer det?

X-Change
2004-09-17, 19:29
Ser riktigt bra ut grabben! :thumbup:
"toppenkänslan" kommer nästa pass ska du se!

keep rockin! :hbang:

Jompi
2004-09-20, 06:53
Ser riktigt bra ut grabben! :thumbup:
"toppenkänslan" kommer nästa pass ska du se!

keep rockin! :hbang:

Thx :thumbup:
Får hoppas det nu ikväll, har tänkt lyfta 80X5 i bänkpress.

Nu rulla ner till skolan.
Pusshej

fintelligens
2004-09-20, 07:20
Ja, rulla ner till skolan :)


80 i bänk, d du har inte långt kvar till 100 kilo då

Jompi
2004-09-20, 17:52
Ja, rulla ner till skolan :)


80 i bänk, d du har inte långt kvar till 100 kilo då

Nix, tror jag tar det, men ska inte amxas på ett tag:)

Jompi
2004-09-20, 21:25
Tänkt träna bröst igår men hade ont i axeln, men nu rörde jag på fet röven och tog mig till gymmet iallafall.

Bänkpress:
80X5 (PB) Jihoo.
82.5X2
77.5X4

Hantelpress:
33.5X4 (PB)
31X4
32X3

Snebänk 2 Set
Flyes 2 set.

Dips 2 set.

Helt ok pass, imorgon har jag tänkt köra axlar, undra hu8r det kommer gå?

Big_Vik
2004-09-20, 21:28
Fan aså du har rejätl med försprång i bänken till mej! :bow:
vad mäter fetröven? :naughty:

Zakath
2004-09-20, 21:32
Varför kör du både plan bänk OCH plan hantelpress?

Bra pass, speciellt bänken!
Men fortfarande...

Jompi
2004-09-20, 22:06
Varför kör du både plan bänk OCH plan hantelpress?

Bra pass, speciellt bänken!
Men fortfarande...

Jag gillar dom:love:

Sen gillar ja ginte lutande pressar så jättemycket, men tycker du jag kanske ska kör an lutande hantelpress?

Kul att du skriver.

Jompi
2004-09-20, 22:08
Fan aså du har rejätl med försprång i bänken till mej! :bow:
vad mäter fetröven? :naughty:

Ja men inte länge till, snart du komma:cool:

Hihi, inte såhär offentligt vet du väl;)

Jompi
2004-09-21, 09:08
Fan vad skönt med sovmorgon, nu idag blir det ett pass för axlarna hade jag tänkt!

Jan
2004-09-21, 09:12
Fint PB! Men kör lite mer set lutande pressar nu! Hur många dips orkade du pressa upp? Så där i slutet av passet, skulle jag nog inte lyckats med en ens :D

Jompi
2004-09-21, 09:23
Fint PB! Men kör lite mer set lutande pressar nu! Hur många dips orkade du pressa upp? Så där i slutet av passet, skulle jag nog inte lyckats med en ens :D

Ska bli:smokin:

Hehe jag lyckades pressa upp 3 st, med skakande kropp.

Dips är en otroligt bra övning, tror jag ska pressa in några såna lite tidigare i passet också nästa gång!

mystic[-_-]
2004-09-21, 09:30
Gött med 2 pb grattis :cheers:

X-Change
2004-09-21, 12:11
Du blir bara mer brutalare för varje pass tycker ja! :thumbup:
Grattis till PB:na!

fintelligens
2004-09-21, 16:01
Säger som X , brutalt! :cool:

Jompi
2004-09-21, 17:58
Tack och åter tack grabbar :love:

Matte_Maiden
2004-09-21, 18:29
Du vet vår tävling va? Först till hundra! Vi ligger ju fan precis lika nu typ! :hbang:

Grymt bra med en femma på 80 :kickass:

Jompi
2004-09-21, 20:36
Du vet vår tävling va? Först till hundra! Vi ligger ju fan precis lika nu typ! :hbang:

Grymt bra med en femma på 80 :kickass:

Mjo jag vet:cool:, det blir jävligt kul!

Hehe, det var med nöd och näppe den femman gick upp, blir intressant om man lyckas ta en femma på 82.5 nästa gång, ni kanske inte torr det men jag måste tro på det, annars går de inte! :angel:

Jompi
2004-09-21, 20:46
Tog moppen 20.20 till gymmet, inge mysigt väder direkt ute direkt, tur man tog regnkläder annars hade man väl varit gaaanska "våt". MEn blir ett helvete imorn för de tlär ju frysa nu:P

Nåja,passet blev rätt bra ändå.

Dagens, axlar:

Stående MiliPress:
55X7
55X4 Tog ut mig maximalt på första kändes det som.

Sittande: 55X4X2

Hantelpress:
23.5X4
21X6
21X5X2

3 set kosntigt namn baksida axlar.


Helt ok pass!

Känns ltie underligt i hantelpressen, måste lära mig ta ut mig bättre där, som ni såg blev repsantalen lite höga i slutet, vilket ara va bra men borde j ukunna ta ut mig ltie mer i första då.

mystic[-_-]
2004-09-21, 21:12
Bra pass =)

fintelligens
2004-09-22, 08:31
Prova skruvpressar någon gång, dom tar jätte bra på axlarna.

Jompi
2004-09-22, 08:36
Prova skruvpressar någon gång, dom tar jätte bra på axlarna.

Okej det ska jag, hört talas om dom men är dom värda köra?:)

Hur går dom till då?

fintelligens
2004-09-22, 08:53
dom tar bättre än vanliga. :)


Du börjar som vanliga, sen när du trycker upp hantlarna ska du 180 grader så att fingrarna kommer framåt. I toppläget ska armbågarna vara lätt böjda.

Jompi
2004-09-22, 15:00
dom tar bättre än vanliga. :)


Du börjar som vanliga, sen när du trycker upp hantlarna ska du 180 grader så att fingrarna kommer framåt. I toppläget ska armbågarna vara lätt böjda.


Okej, ska testa dom:)

Men ikväll blir det ett ryggpass som sent ska glömmas :whipped:

Jompi
2004-09-22, 21:02
Marklyft:
130X6 (PB) tog på krafterna.
130X3
125X4 fail 5

Stångrodd:
60X8X2

Chins:
precis 5 st, nära att inte godkänna den.
jonteX4
jonteX3

20 min efter.. jonteX4

2 set latsdrag

1 set hypersträck

Helt okej pass! Det jobbiga var bara att jag jag var snurrig i skallen efter marklyften, främst första setet. Annars var det bra och kul med ett PB, synd bara att det blev så sent att jag inte hann köra vaderna, kanske gör det imorgon, vi får se!

mystic[-_-]
2004-09-22, 21:04
Fina mark! Bra pass :thumbup:

Jompi
2004-09-23, 13:15
']Fina mark! Bra pass :thumbup:

thx man :smokin:

Jompi
2004-09-23, 20:45
Armar:

Skivstcrl:
45X4
40X7
40X6

hammercurl 3 set

isolerande:
16X6
2 set till

Lig tricepspress:
40X8(pb)
40X7
40X6
40X4

2 set pushdowns

2 set omvända pushdowns


okrar inte skriva enr allt så noga, hyffsat pass, men hade tränings värk i biceps efter ryggpasset.

Jompi
2004-09-26, 16:56
imorgon ska joonte den lille träna ben
siktar på 115X6 :D

mystic[-_-]
2004-09-26, 16:59
Yeah PB så ska det vara. Imorgon blir det 115x6 :whipped: :whipped: Lycka till :)

fintelligens
2004-09-26, 17:08
:thumbup: Fint armpass

X-Change
2004-09-26, 18:01
Grymma marklyft grabben.. 130 kg är grymt! :thumbup:

Jompi
2004-09-26, 18:33
Thx, höjer vitken 2.5 kg varje pass som ni kanske märkt:)

Jompi
2004-09-27, 22:00
Knäääböj:

115X6 Failure, men denna var perfekt, nu faller ej ryggen fram det minsta.
110X5
105X6
100X4 hade aksnke orkat någon till men ville köra hårt i benpressen.

benpress 3 set
220X6 riktigt failure
190X8
nåntingX8

Benspark 2 set

4 set raka marklyft "teknik"

2 set bencurl


Jävligt svårt hitta ne bra vitk till benpressen, beror ofta på hur trött jag är efter böjen osv, men torr 220 är en ganska lagom.
Om ni kollar benpressen så ser ni att vikterna är rätt ojämna, men det är just därför. Äntligen så skönt att ha fått till knäböjen:)

Jompi
2004-09-27, 22:08
Funderat på att filma böjen nån gång så jag kan e själv i helbild hur det ser ut, kan lägg aupp här isf om nån vill se:P

Jan
2004-09-27, 22:08
Här har det hänt saker ser jag, massa PBs och grejjer :kickass: Hur funkar raka marken, får du nån kontakt?
Jag har provar liggande tricepspressen, som du rekommenderade men jag fick tyvärr ont i armbågarna..

Jag vill gärna se böjfilm :)

Jompi
2004-09-27, 22:14
Här har det hänt saker ser jag, massa PBs och grejjer :kickass: Hur funkar raka marken, får du nån kontakt?
Jag har provar liggande tricepspressen, som du rekommenderade men jag fick tyvärr ont i armbågarna..

Jag vill gärna se böjfilm :)

Pbs som bara den nu tack vare ltie ädnring på träning och kost, nej det går rätt dåligt med raka marklyft, ett pass fick jag bra kontakt mennu e det borta.
Okej, synd för det är en bra övning, jag känner knappt av det alls i amrbågarna, menmen: )

Ok, det kanske kommer:D

Puss

Jompi
2004-09-28, 17:48
Bröst imorn, vill ta 4-5 reps imorn på 82.5:P

fintelligens
2004-09-28, 17:54
Fina pass :thumbup:

Böjfilm skulle sitta fint :)

Matte_Maiden
2004-09-28, 18:27
Bröst imorn, vill ta 4-5 reps imorn på 82.5:P

Det fixar du! Nästa pass SKA jag ta en fyra på 85 så då får du fixa det imorgon då?!?!

Big_Vik
2004-09-28, 18:28
säger som jag säger i Jans journal. Olagligt bra böjar! :kickass: mer set med såna :smokin:
Är ni båda 88:er förresten? grymma som fan är ni no mather what!

mystic[-_-]
2004-09-28, 18:32
bra böjar! :thumbup:

Jompi
2004-09-28, 21:31
Matte: jaa föfan, jag tror nog de ska gå:D



Viktor: Tack ,var faktiskt rätt nöjd:D
BLir kanske nåt extra set emd böj något pass, beror på hur mkt jag lyckats ta ut mig innan:)
Japp båda 88:a, lr jag e 90:a men det har inte kommit ut än :angel:


Mystic thx, dina 10or på 100 var också svåra att svälja:D

1 liter mjölk nu sen sova, och imorgon bänk!

Jan
2004-09-28, 21:54
Mjölk innan läggdags :nono: Jag kör på protec :)

Jompi
2004-09-28, 22:22
Man blir stark av mjölk :smash:

Jompi
2004-09-29, 21:31
Bröstpass och mage:

Bänkpress:
82.5X4 halvt nöjd:) (PB)
85X2
85X2
80X3

HAntelpress:
36X1
33.5X3-4
Lutande:
26X7
26X6


Situps med vikt 5 set 30 kg ovanpå magen

Repcrunches 4 set TUNGA

Stå som vikten i knäböj men sen gunga åt sidan, nån övning för sidmagmusklerna, tog faktiskt sådär.

Rätt bra pass ändå, får vara nöjd helt klart!



Dips:
10 kg +X3
5 kg + X 4

"jätte" nära dig matte i dipsen;) :(

Snebänk:
60X7
65X3

X-Change
2004-09-30, 11:10
Är du 90? Vad ända in i helskotta! :eek:
Mäktiga böjar iaf och bänken tycker jag du ska vara nöjd med också! Du tar nytt PB nästa vecka! :thumbup:

fintelligens
2004-09-30, 15:23
Schnuggt pass! :thumbup:

Jompi
2004-09-30, 15:34
Tack:D

Nästa pass ska jag fan se om jag tar 85X4, o efter de 87.5X2 det skulle kännas mäktigt:)

Matte_Maiden
2004-09-30, 16:44
Jo fan speciellt med tanke på mitt pass idag så är vi rätt nära varandra i dips! Vi är jävligt lika i bänken i alla fall. Sisten till hundra bjuder på kyckling och ris? :devil:

mystic[-_-]
2004-09-30, 17:36
Bra där med PB :D :thumbup:

Jompi
2004-09-30, 19:32
St militärpress:
55X6 sugit
55X4
55X4

hantelpress:
23.5X6
23.5X4
21X6
21X5
21X5

4 set vader i benpressen
5 set stående vadpress

Jompi
2004-09-30, 19:45
Jo fan speciellt med tanke på mitt pass idag så är vi rätt nära varandra i dips! Vi är jävligt lika i bänken i alla fall. Sisten till hundra bjuder på kyckling och ris? :devil:

Så dåligt kan inte ditt pass gått, du reppar ju fan på 23 lr va de va i dips:D
TOK!

Haha det låter bra :thumbup:

mystic[-_-]
2004-09-30, 19:55
Visst är stående militärpressar sköna? :)

fintelligens
2004-09-30, 20:00
Fint pass, provade du skruvpressar? :)

Jompi
2004-09-30, 20:19
']Visst är stående militärpressar sköna? :)

Underbara:)

Fintan: körde faktiskt nåt set ltie teknik, blir köra hårdare nästa gång, den kändes bra :bow:

Big_Vik
2004-09-30, 20:23
fan va fina militärpressar! det där är ökning va? :)

Maaattias
2004-09-30, 20:23
Jäkligt bra pass du gör!

RIktigt grymma vikter för din ålder! :thumbup:

Jompi
2004-09-30, 21:58
Vik: tack men det var en minskning:D

MAttias: Tack, kul höra´!:D
men så jävla bra e de väl inte?
Skrev nyss i din journal!

Jompi
2004-10-02, 13:56
Hojjhoj, idag blir det marklyft,. ska snart rulla ner till gymmet:D

Jompi
2004-10-02, 16:22
Blev ett PB men det var ändå inget vidare pass, marklyften kändes inte alls som jag var på g i:

132.5X6(PB)
130X4
130X3
100X2

Chins:
jonteX5-6 pb men vet inte om den sista var riktigt godkänd
jonteX4X2

4 set latsdrag

2 set shrugs på 100 kg som gick skit pga av greppet.

anledningen till att jag inte tycker det gick så bra var känslan, och kunde inte alls köra med så hög intensitetpasset igeonom, och så känenr jag mig lite sliten!

mystic[-_-]
2004-10-02, 17:29
Alltid bra med ett PB :thumbup:

fintelligens
2004-10-02, 18:39
Fina schruggs! Och mark!

Jompi
2004-10-03, 00:31
Det blir äta som fan nu och ivla ordentligt alla vilodagar så jag kommer mig ur slitningsfasen, inte bra:)

Jompi
2004-10-03, 12:52
Ett armapss idag som inte äns är värt att nämnas:'(
Fyfan alltså, tror ajg skippar nästa veckas armpass och skiter i exelträningen denna vecka så armarna får ta igen sig lite grann.

Zakath
2004-10-03, 12:58
Bara att vila (aktivt) och äta som gäller då :(
Inget ovanligt!

Jan
2004-10-03, 21:07
Fina marklyft.. Tråkigt med armpasset. Hade också ett värdelöst i fredags, vart tvungen att avbryta, men fick ändå träningsverk i triceps av typ 6 set :)
Vi får ta och skärpa oss nu!!
Vi måste ju köra ett pass också! :cheers:

fintelligens
2004-10-04, 15:24
Bra, låter det som om kroppen går sönder så ska man vila.

Big_Vik
2004-10-05, 08:26
ni är inte de enda slöbögarna nu. Själv har man fått en tid hos doktorn kl.10 idag :(

Jompi
2004-10-05, 09:45
ni är inte de enda slöbögarna nu. Själv har man fått en tid hos doktorn kl.10 idag :(

Ajjdå, hoppas han bara säger bra saker då!:/

Big_Vik
2004-10-05, 09:50
Ajjdå, hoppas han bara säger bra saker då!:/

Kom nyss hem, fulllastad med rinexin och pencilin. Men ska inte sabba din tråd nu utan skriver mer i min egen tråd i allmänt om det. u keep on training hardcore! :kickass:
Till sist vill jag bara tillägga: :cryout: :insane: :furious: :(

Jompi
2004-10-05, 21:15
Kom nyss hem, fulllastad med rinexin och pencilin. Men ska inte sabba din tråd nu utan skriver mer i min egen tråd i allmänt om det. u keep on training hardcore! :kickassne: :furious: :(

Joo hörde det, tråkigt=/

OCh jag fick nyss veta min morfar har cancer så man e jävligt nere:(

Jompi
2004-10-05, 21:16
Ben pass, gick strålande:

117.5X8 (PB)
120X4 (PB)
115X4

Benpress:
200X8X2
140X10


Hade ltie bråttom iväg sen, men framsidan var ändå helt död, fattar inte hur jag klarade sådär många böjar, med bra utförande dessutom, var inställd på 6 st, kände att det gick bra och gjorde 2 till. Efter det föll jag ihop på golvet:D

mystic[-_-]
2004-10-05, 21:17
Kanoooon! :D Stark kille :thumbup:

Jompi
2004-10-06, 08:44
Taack:D
:cool: Idag ska jag träna baksidan, blir å träna på skolans gym, vi ska till sjukhuset så!

Jompi
2004-10-07, 21:23
Dagens bröstpass som gick så jävla dåligt det bara kunde gå:

Bänk:
85X2X2
80X2

Hantelpress:
33.5X3
31X6
31X5

Sedan lite dips och snebänk

Big_Vik
2004-10-09, 09:48
det där var ju ett bra pass.! hundra runt hörnet :)
hur gick det ute igår då? :kinky:
Jag var nykter. fast höll på bli uppraggad ändå, synd att jag sabbade det bara :(
:laugh:
men allt skitsnack tar vi på msn ;)
Hur länge ska du vila nu då? krya pårej!

a just höll på glömma - pusselipuss

Matte_Maiden
2004-10-09, 10:10
Nästnästa vecka vilar jag, så du har tid att ta igen! Samtidigt så var du väl lite sjuk under passet? Så det går nog mycket bättre nästa pass!

Kör hårt baby! :hbang:

Jompi
2004-10-09, 10:54
det där var ju ett bra pass.! hundra runt hörnet :)
hur gick det ute igår då? :kinky:
Jag var nykter. fast höll på bli uppraggad ändå, synd att jag sabbade det bara

men allt skitsnack tar vi på msn
Hur länge ska du vila nu då? krya pårej!

a just höll på glömma - pusselipuss

Nej hade velat lyfte en rep till på dne vikten så passet blev inge lyckat, joo får hopaps på det!
Haha ute gick det bara bra, var inte ute så jävla länge, drog hem till nåra brudar istället :angel:

HAha du tar det nästa gång!
Jag ska vila ända tills jag känner att jag mår helt bra, blir tokig av att inte kunna träna så det lär gå rätt fort får man hoppas!

Matte: Okej, det låter bra så får jag lite chans iaf;)
Måste själv ta några dagars vila jag med ju så!

Puzzzen :love:

Btw. Kommer till övik på höstlovet eventuellt

Big_Vik
2004-10-09, 11:44
Nej hade velat lyfte en rep till på dne vikten så passet blev inge lyckat, joo får hopaps på det!
Haha ute gick det bara bra, var inte ute så jävla länge, drog hem till nåra brudar istället :angel:

HAha du tar det nästa gång!
Jag ska vila ända tills jag känner att jag mår helt bra, blir tokig av att inte kunna träna så det lär gå rätt fort får man hoppas!

Matte: Okej, det låter bra så får jag lite chans iaf;)
Måste själv ta några dagars vila jag med ju så!

Puzzzen :love:

Btw. Kommer till övik på höstlovet eventuellt

coolt! du kanske kommer lagom till mitt och x:s planerade 50 sets ryggpass? :D

det är rätt sov och ät så blir det bra ska du se. =)

Jompi
2004-10-09, 13:51
JAg vill gärna behålla min rygg:D

X-Change
2004-10-09, 19:01
Yeah! Vad ska du göra här då? hälsa på släkt eller?

borde hänga på mr vik och mig iaf! hehe! ;)

PS: Fan va stark du börjar bli i benen! :thumbup:

Big_Vik
2004-10-09, 19:16
X: snyggt att du klämde in lite On-topic där efter PS också :laugh:

Jompi
2004-10-10, 00:34
Yeah! Vad ska du göra här då? hälsa på släkt eller?

borde hänga på mr vik och mig iaf! hehe! ;)

PS: Fan va stark du börjar bli i benen! :thumbup:


jajjemen släkten!

haha mjo får dra å biffa lr nå; ) Det är tyvärr lite olägligt med vätsketömning :cheers:

Tack, man blir ofta ganska glad efter benpassen numera:D

Jompi
2004-10-13, 21:04
Dagens ryggpass, mådde skit hela psset nästan:S :

marklyft:
135X6 (PB)
135X2
115X6 mådde inge vidare efter första setet


Stångrodd: Kontakt 6 repsX 3


Chins:
jonteX5X3

mystic[-_-]
2004-10-13, 21:08
Bra markat!

Big_Vik
2004-10-14, 10:40
Det är befogat att må illa efter de där marklyften ;) hehe
och så tränar du idag förstår jag? :D

X-Change
2004-10-14, 12:03
Ganska förståeligt att inte må bra efter de marklyften! :thumbup:
Usch! Avskyr starka 88:or! :furious: :angel: :cheers:

Jan
2004-10-14, 16:31
Fina pass du har gjort, spec i basövningarna! Kommer och tar dig i bänken snart, tog ju 85 senast ;)

Jompi
2004-10-14, 20:58
Fina pass du har gjort, spec i basövningarna! Kommer och tar dig i bänken snart, tog ju 85 senast ;)


Jo hörde det, de var riktigt bra med 85: )
Ska fan lyfta 87.5X2 nästa pass;P

Haha X kanske det, men trodde främst de tberodde på att ajg käkat så mkt tårta:D
Haha men mig avskyr du inte, de sa du iaf inte igårkväll :kinky: :thefinger

Vik: nej men imorn blir det benträning så de sjunger om det, eller på lördag.

Jompi
2004-10-16, 00:26
Knäböj:
120X7(PB)
117.5X3
115X3 Var ganska slut i sista setet;P

Benpress: 3 set

3 set raka marklyft, var lite slö idag, men var nöjd med pb'et :)

Big_Vik
2004-10-16, 08:39
ojoj, ser att man ligger liite efter i böjen! kul för dej ;)
ska nog öka lite till nästa pass :)

fintelligens
2004-10-16, 09:43
Grattis 120 i böj :thumbup: :bpump:

Maaattias
2004-10-16, 11:39
Ruskigt stabila böj! världsklass!

mystic[-_-]
2004-10-16, 11:59
Fina böjar :D :thumbup:

Jompi
2004-10-17, 20:53
Tack för supporten grabbar, man mår mycket bättre nä rman läser inläggen från er:D

mattias: hehe så bra var dom inte :angel:

Zakath
2004-10-17, 21:46
Finfina böjar!
Där är du förbi mig nu, men när knät läkt ihop sig då ska du få se på annat :devil:

X-Change
2004-10-18, 09:04
Jo hörde det, de var riktigt bra med 85: )
Ska fan lyfta 87.5X2 nästa pass;P

Haha X kanske det, men trodde främst de tberodde på att ajg käkat så mkt tårta:D
Haha men mig avskyr du inte, de sa du iaf inte igårkväll

Vik: nej men imorn blir det benträning så de sjunger om det, eller på lördag.

Det var ju bara för att jag fick stå för :kinky:!!! :thefinger

Damm vilka böjar! kör hårt!! :hbang:

Jompi
2004-10-18, 21:26
X jää babe:D


Dagens pass:

Morgonen: En massa bänk:

85X1
90X1
95X1
80X3

Sen amssa fjant set som jag inte höll reda på, 80+ hela tiden iaf.

Kvällens pass:

hantelpress:
33.5X7 (PB)
33.5X5
33.5X4

Sne hantelpress:
28.5X5
26X5X2

Dips:
jonteX6X2
jonteX5

3 set på maskin.


Rätt nöjd:D

hehe blev 2 pass idag, hade bara lust, hade ändå styrketräning 25 min på skolan imorse, så det var lika bra köra.

Jompi
2004-10-19, 08:49
Kanske borde gör aom ett sånt där pass nån gång, tuttarna skriker mer än aldrig förr iaf:P

mystic[-_-]
2004-10-19, 08:54
Bra bänkat 100 kg inom en snar framtid :thumbup:

X-Change
2004-10-19, 12:01
Light weight där! :hbang:
100 kg i bänken kan inte vara långt bort nu va? :thumbup:
Och de sneda hantelpressarna.. whata style!! :bow:

Fortsätt kämpa! :thumbup:

fintelligens
2004-10-19, 16:31
JAg blir så förbannad när du tar så mycket i både bänk och hantelpress ,, kan du inte låna sum muscles? :D :)

Jompi
2004-10-19, 20:15
JAg blir så förbannad när du tar så mycket i både bänk och hantelpress ,, kan du inte låna sum muscles? :D :)

Hehe, klart ja lånar ut, men i hantelpressen är det mest att ha viljan så tar man några reps till!

Nej fan jag hoppas att snart ta 100 i bänken, då ska man ta det på skolans gym, lite disco :thefinger

Jompi
2004-10-20, 21:53
Marklyft:
137.5X6 (PB)
152.5X1 lätt (PB)
135X3

Hypersträck:
25X10
35X6X2

Chins:
jonteX7 (PB)
jonteX5
jonteX4


shrugs: 1 set

hantelrodd: 2 set

Matte_Maiden
2004-10-20, 21:59
Marklyft:
137.5X6 (PB)
152.5X1 lätt (PB)
135X3

Hypersträck:
25X10
35X6X2

Chins:
jonteX7 (PB)
jonteX5
jonteX4


shrugs: 1 set

hantelrodd: 2 set

Riktigt nice grabben! Dags att tävla snart? Kör hårt! :hbang:

Jompi
2004-10-21, 20:12
Riktigt nice grabben! Dags att tävla snart? Kör hårt! :hbang:
thx m8 :hbang:

Joo funderar fortfarande på det, tror det blir så när jag är lite starkare:P

Big_Vik
2004-10-21, 20:19
ojoj så kom äntligen det efterlängtade ryggpasset ;)
Men ååh, vad alla har fått dille på att maxa i marklyt nu då! Töntar som ska härma mej :thefinger och 152,5 du var bara tvungen va? bara för det där ska jag mörbulta 160 kg nästa vecka. tjockt pass! cya mannen!

Jompi
2004-10-21, 20:32
ojoj så kom äntligen det efterlängtade ryggpasset ;)
Men ååh, vad alla har fått dille på att maxa i marklyt nu då! Töntar som ska härma mej :thefinger och 152,5 du var bara tvungen va? bara för det där ska jag mörbulta 160 kg nästa vecka. tjockt pass! cya mannen!

Men din jävel, det var ju du som tvinga mig att maxa :thefinger

haha joo som sagt, ville bränna dig lite så du tar 160 nästa pass, det gör vi snart :smokin:

Nu sk ajag flörta vidare me dig på msn, pözzhej:D

mystic[-_-]
2004-10-21, 20:34
Fina mark :kickass:

Jompi
2004-10-23, 00:31
']Fina mark :kickass:
Tack !

Ska sova nu så jag orkar upp till mitt å jannes benpass:D
KOmmer säkert upp lite bilder i hans journal sen, fan va ni kommer skratta om han tar en när jag böjer:D

Jompi
2004-10-23, 14:34
Idag har jag och Jan tränat ben, hade velat ha X:ets skrivförmåga, det var rätt skoj ändå, jan var rätt het på att böja ! :hbang:

Knäböj:
122.5X6 lite rygg men (PB)
122.5X4 om ja minns rätt
115X5
110X5

tror det var så !

Benpress:
Vet inte vad släden vägde, var då jäkligt mkt tyngre än på mitt gym, haha fastnade i första:D
140 X 5X2
140X4

2 set benspark

X antal set raka marklyft:D
Tränade ganska mkt på tekniken !

5 set vader tror jag.

Komemr bilder ikväll:smokin:

Det var fan sköj !
DU får komma till boden snart janne så ska vi bänka:P

Big_Vik
2004-10-23, 14:43
Kul att du eftersträvar x:ets skrivaförmåga, du borde kolla sidan jag skickade över MSN *viska* Späckat med inspiration. Såg även att X var omtyckt i en roligaste-personen-tråd i allmänt också (hoppas han inte ser det här då får han väl hybris också) :D Tror dock inte du vill vara som x, han är en mycket, mycket sjuk människa med alldeles för mycket fritid :cheers:
Undrar varför man är så dum att man skriver det här, nu kommer jag väl få igen 10dubbelt. =( X-change for president! :smokin:

Min vana trogen höll jag på att glömma passet :rolleyes: Övergrymma böjar, men det vet du redan. Ser fram emot bilderna också, inget nytt alltså. Fortsätter du såhär bra, så ska du se att du inte blir som mej :laugh:

fintelligens
2004-10-23, 15:21
Mohahah nästa pass tar jag 170 o dår får ni akta er.

Men dom böjen.. suck.. kan du inte bli svagare. :hbang:

mystic[-_-]
2004-10-23, 16:10
Kanonbra böjar :thumbup: Nya stats eller?

Jompi
2004-10-23, 17:00
Bilder

mystic[-_-]
2004-10-23, 17:04
Bra djup i böjen :thumbup:

Big_Vik
2004-10-23, 18:12
Nu är jag förbannad! :insane: inga obligagatoriska spännbilder efteråt? :D det är ju då det avgörs hur lyckat passet var, god dammit! Man ser ju mest bara hur pass starka ni är och era söta nyllen, men det visste vi ju redan :)

Annars var det fint initativ. ;) funderar på nåt liknande, men då får man väl skämmas sen :em:

X-Change
2004-10-23, 19:55
Hell yeah för de böjarna! Mäktigt pass iaf! Och grymma bilder.. men saknar som Vikke spännarbilderna!
Sen såg Jan rätt sliten ut på sista bilden! :D
Min skrivförmåga är rätt onödig.. ger bara mina få fans huvudvärk av allt dravel I guess!
Men inte visste jag att du var en "X-wannabie", Jonte! =DD

Men ändå så står Vik och Trashtalkar mig näe nu! :furious: :D
Tur att min skrivförmåga inte vet vad "hybris" är iaf! ;)
Men sen Vik appropå tråden i allmänt så kan jag bara säga .. And who`s the Bitch now! :thefinger

Fortsätt så här.. som sagt måste det bli av nåt på lovet!

fintelligens
2004-10-23, 20:07
hahaha, grymma bilder. 110kg :thumbup:

Maaattias
2004-10-23, 23:08
SÅ grym i böjarna alltså!

Annars tror jag vi är rätt lika i många övningar!

Kör hårt!

Jompi
2004-10-23, 23:52
Nu är jag förbannad!: inga obligagatoriska spännbilder efteråt? det är ju då det avgörs hur lyckat passet var, god dammit! Man ser ju mest bara hur pass starka ni är och era söta nyllen, men det visste vi ju redan

Annars var det fint initativ. ;) funderar på nåt liknande, men då får man väl skämmas sen


Mystic: tack mannen; )

Haha, nej glömde nog bort spännbilderna:/ men det kommer väl nästa gång, fast iofs vill vi ju inte att ni ska sitta å runka i våran jorunal !:bow: :thefinger:



Hehe vi såg jäkligt mkt mindre ut än vi är tycker jag, skyller på inställningen på kameran:angel: :thefinger

Jompi
2004-10-24, 00:29
Hell yeah för de böjarna! Mäktigt pass iaf! Och grymma bilder.. men saknar som Vikke spännarbilderna!
Sen såg Jan rätt sliten ut på sista bilden! :D
Min skrivförmåga är rätt onödig.. ger bara mina få fans huvudvärk av allt dravel I guess!
Men inte visste jag att du var en "X-wannabie", Jonte! =DD

Men ändå så står Vik och Trashtalkar mig näe nu!
Tur att min skrivförmåga inte vet vad "hybris" är iaf!
Men sen Vik appropå tråden i allmänt så kan jag bara säga .. And who`s the Bitch now

Fortsätt så här.. som sagt måste det bli av nåt på lovet!


Thx xxx;)

Hehe långt kvar för att vara en X på att skriva, inte ens när aju, haha nej det äger !

Ska jag försöka göra.. joo det måste det nästan, om inte detta lov, e det inte så jättelänge ändå till jullov ! :bow:

Jompi
2004-10-24, 00:34
SÅ grym i böjarna alltså!

Annars tror jag vi är rätt lika i många övningar!

Kör hårt!

Tack, men de ska tas mer:D

Joo det trorr jag emd, men av vad jag ser i din jorunal tränar du väl mest tyngdlyfnting?:)

stahlberg
2004-10-24, 17:28
Bryr mig inte om spännbilderna. Men man såg mycket lite både av tekniken och av djupet. Du tycks ha en mycket smal fotställning. Hade varit intressant att se en helbild av dina knäböjningar på lite mer avstånd.

Big_Vik
2004-10-24, 17:41
stahlberg: tror du menar Jan ang. smala fotställningen. Tror jag kommit på hemligheten bakom Jompis knäböjar nu, man ser ju hur han tar i så han nästan skiter på sig :laugh: Därav ska jag upp på 90 kg nästa pass. :kickass:
Amen!

stahlberg
2004-10-24, 17:47
Big_Vik : Tittade en gång till. Du har rätt, det är Jan jag menade.

Jag efterlyser fortfarande bilder där man ser mer. tycker dock Jompi (eller Jonte?) har ett "naturligt" sätt att knäböja, vilket troligen är en av förklaringarna till hans förhållandevis stora vikter.

Big_Vik
2004-10-24, 17:54
Big_Vik : Tittade en gång till. Du har rätt, det är Jan jag menade.

Jag efterlyser fortfarande bilder där man ser mer. tycker dock Jompi (eller Jonte?) har ett "naturligt" sätt att knäböja, vilket troligen är en av förklaringarna till hans förhållandevis stora vikter.

Jompi AKA Jonte... Jompi för gymmpolarna, Jonte för donken-fjortisarna :D
Jo det ser bra ut, ser gärna en film. Sen är han ett lottobarn med *avis*
Jompi, Jag hoppas för ditt eget bästa att det är röven i golvet som gäller ;)

Jompi
2004-10-24, 18:29
Big_Vik : Tittade en gång till. Du har rätt, det är Jan jag menade.

Jag efterlyser fortfarande bilder där man ser mer. tycker dock Jompi (eller Jonte?) har ett "naturligt" sätt att knäböja, vilket troligen är en av förklaringarna till hans förhållandevis stora vikter.


Joo det var nog Jan, men jag tycker det blev bättre på slutet!

TYcker jag ser rätt bra midnre utn på bilderna också än jag är!

Ska fixa mer bilder, ev nästa apss kanske, inklusive en film då!
Okej, är det bra lr dåligt det du menar med "naturligt"? Och hur just det kan vara förkalringarna?:D

Jompi
2004-10-24, 18:36
Jompi AKA Jonte... Jompi för gymmpolarna, Jonte för donken-fjortisarna :D
Jo det ser bra ut, ser gärna en film. Sen är han ett lottobarn med *avis*
Jompi, Jag hoppas för ditt eget bästa att det är röven i golvet som gäller ;)

HAha jaa vik det är nog ungefär så:D

Röven i golvet är ju fan å ta i*grina* får väl ta och prova till nästa gån:em:


Vik:love:

Jompi
2004-10-24, 18:42
Lite emr bilder, bla på jans fet vader snart:kickass: :bow:

Jompi
2004-10-24, 18:44
Kan post anågon vnalig bild nån gång också, nu ids jag inte:D

Big_Vik
2004-10-24, 19:04
U Know it :love:

De därraka marken ser inte så sköna ut för ryggen :( Men å andra sidan är det med typ såna jag fåröverlägset bästkontakt. :confused:

Av med tröjorna :D

fintelligens
2004-10-24, 19:16
hahah janne har dubbel haka :laugh:

Jompi
2004-10-24, 19:52
hahah janne har dubbel haka :laugh:

Vi gäller väl honom ändå;)

stahlberg
2004-10-25, 07:52
Med "naturligt" sätt att knäböja menar jag bara att jag fått för mig att du ganska naturligt, utan desto större ansträngning har hittat en böjteknik som är effektiv för dig.

Jag tittade en gång till på böjbilderna, men de säger mig mycket lite. Jan har en smal fotställning och ser dessutom ut att ha stången högre upp på axlarna än Jompi. Som styrkelyftsterm kunde man säga att Jan utför high bar squats. Dessa tar relativt sett mer på låren än på andra muskelgrupper som är inblandade i knäböjning. Å andra sidan finns en viss risk för att de "trycker ryggen framåt" och belastar korsryggen onödigt. Jag vill inte på något sätt verka vara felfinnare (feedback ska utgår från något positivt och först därefter kommer det negativa), i synnerhet som det är svårt att se det verkliga utförandet. Men möjligen har Jans knän en tendens att "tryckas inåt" under lyftet, vilket måste arbetas bort. Dessutom ser det ut som om hans höft skulle tryckas en aning åt sidan, vilket också borde jobbas bort (men dethär kan för all del också bero på bildvinkeln). Huvudpositionen tycks han ha bra.

Jompi ser ut att en för honom lämplig fotställning (bredd). Knäna hålls lämpligt bakåt och utåt, och balansen ser god ut. Jag antar att bilden är tagen i eller nära nedersta läge, men på väg uppåt.Huvudpositionen verkar ok. Om "axlarna stiger" och höfterna "följer med in under stången" (svårt att förklara) blir det ett bra lyft. Det ser stabilt, rakt och balanserat ut (förutsatt att korsryggspositionen är lika bra som den ser ut att vara). Handgreppet säger jag inget om, det borde väl vara skonsamt för handlederna i alla fall. På bilden kan man ju inte heller se lyftets tempo, säkningsfart och "tempoväxling" nerifrån. Men i huvudsak ser det "naturligt" ut, och det är bara bra. Om du någon gång tänker tävla i styrkelyft räcker det bra med styrkelyftsdjup (men jag ser inte djupet ordentligt på bilden).

De raka marklyften tänker jag inte kommentera, annat än en detalj. Om ni drar upp stången nära benen måste det väl vara ofördelaktigt att hålla händerna så att de stor del av lyftet rör vid benen och ökar friktionen (varför har Jompi t.ex inte smalare fotställning?).

Jan
2004-10-25, 11:54
Japp, jag har en smal fotställning.. Är självlärd i ialla övningar, så min teknik är inte nå vidare. Jonte kommenterade det med smal fotställning och jag testade med lite bredare. Knäna trycktes inte heller inte lika mycket med bredare. Ska tänka på det i fortsättningen. Tack för kritiken stahlberg!

Finvasion: Klart man har dubbelhaka ;) Gåller som tur bara vid träning..

Vadbilderna såg helt åt helvete ut. Har inte så dåliga vader som det ser ut. Kameran var inställd på fel grejj (har inte lärt mig kameran på 3 mån :notme: ) så bilderna var lite dåliga. Nästa pass vi kör, så är kameran iallafall rätt inställd.

Ursäkta för att jag kapade din journal ett tag nu..

fintelligens
2004-10-25, 12:39
Jan: Välkommen till klubben :)

ante
2004-10-25, 12:50
grym på knäböj!

stahlberg
2004-10-25, 13:17
Jan : Kritiken kan tyvärr inte bli särskilt konstruktiv utgående från gissningar som man gör på basen av sådana här bilder.

Jompi
2004-10-25, 17:04
Med "naturligt" sätt att knäböja menar jag bara att jag fått för mig att du ganska naturligt, utan desto större ansträngning har hittat en böjteknik som är effektiv för dig.

Jag tittade en gång till på böjbilderna, men de säger mig mycket lite. Jan har en smal fotställning och ser dessutom ut att ha stången högre upp på axlarna än Jompi. Som styrkelyftsterm kunde man säga att Jan utför high bar squats. Dessa tar relativt sett mer på låren än på andra muskelgrupper som är inblandade i knäböjning. Å andra sidan finns en viss risk för att de "trycker ryggen framåt" och belastar korsryggen onödigt. Jag vill inte på något sätt verka vara felfinnare (feedback ska utgår från något positivt och först därefter kommer det negativa), i synnerhet som det är svårt att se det verkliga utförandet. Men möjligen har Jans knän en tendens att "tryckas inåt" under lyftet, vilket måste arbetas bort. Dessutom ser det ut som om hans höft skulle tryckas en aning åt sidan, vilket också borde jobbas bort (men dethär kan för all del också bero på bildvinkeln). Huvudpositionen tycks han ha bra.

Jompi ser ut att en för honom lämplig fotställning (bredd). Knäna hålls lämpligt bakåt och utåt, och balansen ser god ut. Jag antar att bilden är tagen i eller nära nedersta läge, men på väg uppåt.Huvudpositionen verkar ok. Om "axlarna stiger" och höfterna "följer med in under stången" (svårt att förklara) blir det ett bra lyft. Det ser stabilt, rakt och balanserat ut (förutsatt att korsryggspositionen är lika bra som den ser ut att vara). Handgreppet säger jag inget om, det borde väl vara skonsamt för handlederna i alla fall. På bilden kan man ju inte heller se lyftets tempo, säkningsfart och "tempoväxling" nerifrån. Men i huvudsak ser det "naturligt" ut, och det är bara bra. Om du någon gång tänker tävla i styrkelyft räcker det bra med styrkelyftsdjup (men jag ser inte djupet ordentligt på bilden).

De raka marklyften tänker jag inte kommentera, annat än en detalj. Om ni drar upp stången nära benen måste det väl vara ofördelaktigt att hålla händerna så att de stor del av lyftet rör vid benen och ökar friktionen (varför har Jompi t.ex inte smalare fotställning?).


Anledningen att ajg har stången långt ner på axlarna är för att nrä jag ahde den högt kom själva belstningen mer på ryggen och benen fick mmycket ltei kontakt, fick sänka vikterna men sen blev det mycket effektivare att ha stången längre ner.

Kan jag ändra handgreppet någt tycker du? När jag håller stången så långt enr blir det aoutomatiskt så, händerna balanserar då ytterst lite än om jag hade haft stången längre upp!

Tack så mycket för att du ids engagera dig :D

Och jo, planerna på SL finns kvar, ska ta och besöka en klubb nu i vekcan lr nästa vecka på lovet, då jag har lite mer tid!
Och hehe, tror du något från nuvarande syn att man har nån chans om nåt år i SL?:D

fintelligens
2004-10-25, 17:08
hmm.. Mer kontakt på benen om stången är längre ner? Måste prova :)


Tips: Vill du att vaderna ska växa? Träna dom 2 gånger i veckan t.ex. måndag eller onsdag .

Jompi
2004-10-25, 17:19
enligt mitt tycke:)

Det ajg grundar det på är att stången kommer ner och det blir mindre belastning på ryggen vilket gör att benen måste kämpa mer, kanske mindre vikt ibörjan men sen rusar det iväg!

stahlberg
2004-10-25, 17:32
Jompi : Som du såg skrev jag redan i mitt förra (långa) inlägg, att det inte alls är ovanligt att det att man har stången högt "trycker ihop" korsryggen och belastar den för mycket (fastän meningen med att ha stången högt egentligen är tvärtom, att det ska belasta benen mera). Det var detta du råkade ut för då du höll stången högt.

Det är bara bra att hålla stången lägre. Detta förkortar ryggen och ger "kroppsdelsfördel", om du förstår hur jag menar. Styrkelyftsreglerna säger att man får ha stången på ryggen högst 3 cm nedanför främre axelns övre del (invecklat eller hur). Av flera orsaker är det inte sagt att det nedersta tillåtna läget är det bästa, utan det lönar sig att pröva var stången ligger naturligt, bekvämt och "effektivt". Nästan säkert är det i alla fall bättre att ha stången lågt än att hålla den på axlarna. Jag tror att du redan har hittat en bra plats.

Jag har inte direkt sagt att du ska ändra handgreppet. Att hålla smalare kanske skulle hjälpa dig att 1) hållas rak(are) under lyftet (om det behövs vill säga, vilket jag inte tror) och 2) att hålla spänningen och "hjälpa till" att trycka upp stången. Nackdelen med ett smalare grepp är att du kan få ont i handlederna.

Jag läste nyligen att svenske landslagscoachen Kåre Lundgren rekommenderade ett smalt grepp för alla. Med full respekt för Lundgrens säkert imponerande kunskaper vill nog inte jag vara lika drastisk. Man ska hitta ett grepp som är effektivt för en själv. Men det kan utan vidare vara värt att EXPERIMENTERA också med smalare grepp.

Om du har en chans i styrkelyft ; självfallet tror jag det. Styrkelyft är en långsiktig gren. Nästa år kunde du ha 17-åringarnas SM på kommande. Efter det har du tre år tid att satsa på 20-åringarnas tävlingar, därefter ytterligare tre för 23-åringarnas tävlingar, innan du är senior. Med bra träning, vilja/inställning/motivation, välskötta kringfaktorer (allt som inte direkt gäller träning, som kost, vila, skola osv), bra lyfttteknik och goda träningsprogram är jag helt säker på att du har goda chanser att klara dig i styrkelyft.

stahlberg
2004-10-25, 17:45
Samtidigt som jag skrev mitt förra inlägg måste fintelligens och Jompi också skrivit. NÄSTAN ALLA lyfter mera om de håller stången en aning lägre ner på ryggen än om de håller den uppe på axlarna. NÄSTAN ALLA lyfter mer om de har en bredare fotställning än den som Jan demonstrerar på bilden.

Det är med vader som med baksida av axlar, Jompi. De får mycket indirekt träning, och det räcker med att träna dem periodvis (om man är styrkelyftare).

Jompi
2004-10-25, 19:05
Jompi : Som du såg skrev jag redan i mitt förra (långa) inlägg, att det inte alls är ovanligt att det att man har stången högt "trycker ihop" korsryggen och belastar den för mycket (fastän meningen med att ha stången högt egentligen är tvärtom, att det ska belasta benen mera). Det var detta du råkade ut för då du höll stången högt.

Det är bara bra att hålla stången lägre. Detta förkortar ryggen och ger "kroppsdelsfördel", om du förstår hur jag menar. Styrkelyftsreglerna säger att man får ha stången på ryggen högst 3 cm nedanför främre axelns övre del (invecklat eller hur). Av flera orsaker är det inte sagt att det nedersta tillåtna läget är det bästa, utan det lönar sig att pröva var stången ligger naturligt, bekvämt och "effektivt". Nästan säkert är det i alla fall bättre att ha stången lågt än att hålla den på axlarna. Jag tror att du redan har hittat en bra plats.

Jag har inte direkt sagt att du ska ändra handgreppet. Att hålla smalare kanske skulle hjälpa dig att 1) hållas rak(are) under lyftet (om det behövs vill säga, vilket jag inte tror) och 2) att hålla spänningen och "hjälpa till" att trycka upp stången. Nackdelen med ett smalare grepp är att du kan få ont i handlederna.

Jag läste nyligen att svenske landslagscoachen Kåre Lundgren rekommenderade ett smalt grepp för alla. Med full respekt för Lundgrens säkert imponerande kunskaper vill nog inte jag vara lika drastisk. Man ska hitta ett grepp som är effektivt för en själv. Men det kan utan vidare vara värt att EXPERIMENTERA också med smalare grepp.

Om du har en chans i styrkelyft ; självfallet tror jag det. Styrkelyft är en långsiktig gren. Nästa år kunde du ha 17-åringarnas SM på kommande. Efter det har du tre år tid att satsa på 20-åringarnas tävlingar, därefter ytterligare tre för 23-åringarnas tävlingar, innan du är senior. Med bra träning, vilja/inställning/motivation, välskötta kringfaktorer (allt som inte direkt gäller träning, som kost, vila, skola osv), bra lyfttteknik och goda träningsprogram är jag helt säker på att du har goda chanser att klara dig i styrkelyft.

Okejokej, ska ta och prova förflytta händerna och se hur det fungerar, men tror det kommer kännas som handelden ska gå av då:em:
För det var alternativ 2) då isf som skulle kunna förbättras.
Min balans tycker jag är helt okej när ajg är inne i lyften.

Är ju som jan sa tidigare, självlärd, och har nog hittat ett bra läge att ha stången på nu! Och du verkar tycka det är okej, om jag kanske ändrar den får väl vara för den där 3 cm regeln, ganska knepigt!

Du förklarar det mesta jäkligt bra!

Okej:D det låter faktiskt bra, det enda som kanske är ivägen är kanske skolan just nu, känns faktiskt riktigt motiverande för att tävla nu, dock har jag ett bra tag kvar till vikterna som folk böjer på tävling nu:D

Jinjavitus
2004-10-25, 19:15
Fina böj! Du verkar ha bra position på bilderna. Ska själv försöka ta ner stången längre ner på ryggen så att korsryggen avlägsnas.
Fortsätt i samma stil!
mvh,
Jinja

fintelligens
2004-10-25, 19:19
Bra tips! Ska flytta stången längre ner på ryggen. Tränar ofta ryggen med böjen. Men det känns alltid som om stången ska falla ju längre ner man har den, mer "naturlig" plats vid trapsen.

Jompi
2004-10-25, 21:20
jinvatus: tack, joo det tycker jag absolut du ska prova om du känner korsryggen kanske jobbar lite väl mycket.

Killer_ante: Thx man:bow: Kul höra sånt:D

Jompi
2004-10-25, 21:22
Bra tips! Ska flytta stången längre ner på ryggen. Tränar ofta ryggen med böjen. Men det känns alltid som om stången ska falla ju längre ner man har den, mer "naturlig" plats vid trapsen.

Fintan joo gör så, akn kännas ltie obehagligt första gången hade den längre ner, men när du trycker bakåt armarna för att få händerna på rätt plats(svårt förklara" känns det som det stödjer bättre på ryggen:D

Hehe, adda min msn btw om du vill, tror inte jag har dig: jompii@hotmail.com

Big_Vik
2004-10-26, 06:45
STOPP, STOPP, STOPP!! Det här börjar ju nästan likna en seriös journal med eftertänkta inlägg och smarta poster. Du vet vad jag tycker om sånt! :insane:


:D
Så det ska till att bytas MSN nu? :smokin:

stahlberg
2004-10-26, 07:35
Jag är en av dem som kanske gör journalen mer seriös. Nu är det trots allt Jompis journal, och jag tar mig friheten att skriva i den tills Jompi portförbjuder mig. Jag lovar dock att inte skriva något seriöst i Big_Viks journal. Dessutom medger jag att ett av mina problem är att jag tar träning lite väl seriöst. Men det har blivit bättre faktiskt, och så har jag lärt mig leva med det (och det räcker för mig eftersom jag inte hör till dem som bryr mig om vad Big_Vik eller andra tänker. Detta är ett annat av mina "problem").

Det är inte lätt att förklara vad man menar här på forumet, med bara ord. Å andra sidan har jag under 24 av de 28 år jag (hittills) sysslat med styrketräning "förklarat" för andra vad jag menar (tränat har jag gjort bara i elva av dessa år, med undantag för lätt oseriös träning). Men att förklara vad man menar på internet är en ganska ny - fastän inte helt ny - sysselsättning. Det har sina fördelar också för en själv att i skrift formulera sina tankar.

Jompi : Som jag redan skrev så tror jag du "naturligt" har hittat ett bra/effektivt grundläggande sätt att knäböja. Så gör inga stora förändringar : ändra INTE fotbredd eller -vinkel, och inte heller stångens plats, den är säkert bra där du har den (det behöver inte alls vara effektivast att ha stången så långt ner som reglerna maximalt föreskriver).

Det enda du för tillfället kan experimentera med är att flytta händerna inåt. Men känns det mycket obekvämt är jag inte alls säker på att du ska ändra handställning heller.

Pröva följande (om du inte redan gör såhär) :

ATT TA UT SKIVSTÅNGEN FRÅN STÄLLNINGEN :
1. Gå ordentligt in under stången, så långt att du kan lyfta ut den enbart med benstyrka (inte med rygg).
2. placera stången på ryggen (där du redan har den, byt inte plats) och ta handgreppet (kan också tas innan man går in). Experimentera med greppet.
3. Andas in och lyft ut stången med benstyrka. Ta så få steg som möjligt, men förstås så att du kommer så långt från ställningen att stången inte rör vid den under lyftet, och ta den fotbredd och -vinkel som du redan har.
4. Andas in djupt och SPÄNN HELA KROPPEN innan du går ner.

Sedan börjar själva lyftet.

Jaså, du tror att du skulle lyfta mindre i knäböjning än de 17-åringar som nu tävlar i SM. Varför tror du det?

stahlberg
2004-10-26, 07:51
Jinjavitus : Jag kan min sak. Jag är expert på den.

Däremot vill jag abslout inte vara med på din lista, för du har satt ribban alltför lågt för att komma med där. Som jag ser det platsar 6-8 namn på listan att kunna sin sak, om denna sak gäller träning, resten borde bort.

z_bumbi
2004-10-26, 08:27
Men att förklara vad man menar på internet är en ganska ny - fastän inte helt ny - sysselsättning. Det har sina fördelar också för en själv att i skrift formulera sina tankar

Det hjälper faktiskt till att hitta en klarare linje i vissa fall, i andra ställer det bara till med huvudvärk då man måste tänka. :)

Jompi
2004-10-26, 09:03
Jag är en av dem som kanske gör journalen mer seriös. Nu är det trots allt Jompis journal, och jag tar mig friheten att skriva i den tills Jompi portförbjuder mig. Jag lovar dock att inte skriva något seriöst i Big_Viks journal. Dessutom medger jag att ett av mina problem är att jag tar träning lite väl seriöst. Men det har blivit bättre faktiskt, och så har jag lärt mig leva med det (och det räcker för mig eftersom jag inte hör till dem som bryr mig om vad Big_Vik eller andra tänker. Detta är ett annat av mina "problem").

Det är inte lätt att förklara vad man menar här på forumet, med bara ord. Å andra sidan har jag under 24 av de 28 år jag (hittills) sysslat med styrketräning "förklarat" för andra vad jag menar (tränat har jag gjort bara i elva av dessa år, med undantag för lätt oseriös träning). Men att förklara vad man menar på internet är en ganska ny - fastän inte helt ny - sysselsättning. Det har sina fördelar också för en själv att i skrift formulera sina tankar.

Jompi : Som jag redan skrev så tror jag du "naturligt" har hittat ett bra/effektivt grundläggande sätt att knäböja. Så gör inga stora förändringar : ändra INTE fotbredd eller -vinkel, och inte heller stångens plats, den är säkert bra där du har den (det behöver inte alls vara effektivast att ha stången så långt ner som reglerna maximalt föreskriver).

Det enda du för tillfället kan experimentera med är att flytta händerna inåt. Men känns det mycket obekvämt är jag inte alls säker på att du ska ändra handställning heller.

Pröva följande (om du inte redan gör såhär) :

ATT TA UT SKIVSTÅNGEN FRÅN STÄLLNINGEN :
1. Gå ordentligt in under stången, så långt att du kan lyfta ut den enbart med benstyrka (inte med rygg).
2. placera stången på ryggen (där du redan har den, byt inte plats) och ta handgreppet (kan också tas innan man går in). Experimentera med greppet.
3. Andas in och lyft ut stången med benstyrka. Ta så få steg som möjligt, men förstås så att du kommer så långt från ställningen att stången inte rör vid den under lyftet, och ta den fotbredd och -vinkel som du redan har.
4. Andas in djupt och SPÄNN HELA KROPPEN innan du går ner.

Sedan börjar själva lyftet.

Jaså, du tror att du skulle lyfta mindre i knäböjning än de 17-åringar som nu tävlar i SM. Varför tror du det?


Tror mest vik skojade:thumbup:


Det är ju själv jag som bad dig skriva och ge mig ltie förslag vilket du var schysst och gjorde!

Okej, då ändrar jag inte min fotställning lr ryggställning, okejokej ska prova så, men tror jag nästan aoutomatiskt redan gör så, det enda är väl andingen so mkanske kan förbättras och det du sa med att spänna hela kroppen.

Nej jag vet inte, ligger inte dom ganska högt i vikter vöer mig redan nu ?
Kanske är möjligt ändå:)

Jompi
2004-10-26, 10:03
Åter till träningen, idag ska jag ta och köra ett bröstpass, och eventuellt ltie vader också.

Ska försöka sätta bänken med 90X2;)

Maaattias
2004-10-26, 10:11
Lycka till med bänken ikväll!

Vi är väldigt lika du kanske såg mitt bröstpass igår

fintelligens
2004-10-26, 16:29
Hur gick det? Slog du några rekord? Kanske med 100 x 2? :) :cool:

Big_Vik
2004-10-26, 16:34
Hur gick det? Slog du några rekord? Kanske med 100 x 2? :) :cool:

Kvällen är inte över än ;)
Jag litar på att han uppdaterar det första han gör, Jompi sa till mej över MSN att kolozzeum var nya lunar för honom (och det här är fan inget jag hittar på, visst jompi?) :D

fintelligens
2004-10-26, 16:42
Eller är det bara vik som pratat med sig själv? hehe :D

stahlberg
2004-10-26, 17:54
Jompi : Jag tvivlar på att de andra 17-åringarna ligger så mycket före dig i böj. Det beror förstås delvis på din "skillnad mellan t.ex femmor och ettor". Men om du tar t.ex femmor på 120 kg så är du mycket nära dem. Kom ihåg att de säkert lyfter knäböjning med full "mundering" (dräkt och knälindor), vilket ökar deras resultat en hel del, och dessutom lyfter de alltså ettor. Du måste ju tvärtom vara mycket nära de bästa 17-åringarna i Sverige.

Det är fäörstås så, att resultatet i styrkelyft är ett sammanlagt resultat (böj+bänk+mark). Det är bara det som räknas. Men inte kan du ligga så långt efter i bänkpress (där 17-åringar inte får använda tröja i Sverige) eller marklyft heller.

Jag känner många som sagt : "Jag ska tävla bara jag är tillräckligt stark". Oftast tävlar desa aldrig. Det finns nämligen alltid(?) någon som är starkare. Man ska tävla fastän man inte nödvändigtvis vinner, man kan börja med att tävla "mot sig själv", efterhand börjar man nog vinna också.

Min egen adept årsmodell -88 har tävlat bara i bänkpress än så länge (en gång). Då tävlade han i en seniortävling (SFI-mästerskapen i bänkpress 2004), där han inte hade en chans att vinna. I en annan viktklass lyfte t.ex Finnpower världsrekord. Han tävlade för att få tävlingsvana och för att tävla mot sig själv inför tre domare. (Skulle han inte råkat ut för en olycka hade han tävlat i styrkelyft för första gången i december, nu blir det januari istället, och utan att fundera på motståndet. Och sedan blir det tävlingar regelbundet. Klart målet är att han ska klara sig så bra som möjligt i den egna ålderkategorins mästerskap...men att tävla är det viktigaste, det ger mer målinriktad träning och snabbare förbättringar).

Så ett råd : vänta inte med att tävla, om du en gång faktiskt tänker göra detta!

fintelligens
2004-10-26, 18:03
Ja, börja tävla. Alltid bra med erfarenhet.

Jompi
2004-10-26, 20:44
Jompi : Jag tvivlar på att de andra 17-åringarna ligger så mycket före dig i böj. Det beror förstås delvis på din "skillnad mellan t.ex femmor och ettor". Men om du tar t.ex femmor på 120 kg så är du mycket nära dem. Kom ihåg att de säkert lyfter knäböjning med full "mundering" (dräkt och knälindor), vilket ökar deras resultat en hel del, och dessutom lyfter de alltså ettor. Du måste ju tvärtom vara mycket nära de bästa 17-åringarna i Sverige.

Det är fäörstås så, att resultatet i styrkelyft är ett sammanlagt resultat (böj+bänk+mark). Det är bara det som räknas. Men inte kan du ligga så långt efter i bänkpress (där 17-åringar inte får använda tröja i Sverige) eller marklyft heller.

Min egen adept årsmodell -88 har tävlat bara i bänkpress än så länge (en gång). Då tävlade han i en seniortävling (SFI-mästerskapen i bänkpress 2004), där han inte hade en chans att vinna. I en annan viktklass lyfte t.ex Finnpower världsrekord. Han tävlade för att få tävlingsvana och för att tävla mot sig själv inför tre domare. (Skulle han inte råkat ut för en olycka hade han tävlat i styrkelyft för första gången i december, nu blir det januari istället, och utan att fundera på motståndet. Och sedan blir det tävlingar regelbundet. Klart målet är att han ska klara sig så bra som möjligt i den egna ålderkategorins mästerskap...men att tävla är det viktigaste, det ger mer målinriktad träning och snabbare förbättringar).

Så ett råd : vänta inte med att tävla, om du en gång faktiskt tänker göra detta!

hehe det låter faktistk riktigt bra, såg att ajg hade ett PM idag av en snubbe som gav mig ett nummer till någon som man kunde prata med här i stan:)

Gör verkligen lindor och dräkt så mycket, det visste jag inte, fortsätter böjarna så bra som dom gör tror jag utan tvivel att jag böjer 130X5 om några veckor.

JOo det vet jag om, att man tävlar i alla 3 grenar, Tror jag sk akunna sätta 160 i marklyften snart med lite mer träning, dock i bänken är mitt mål 107 till jul, vilket vi får se hur det blir med det.

Hehe finnpower, vad heter han? Han verkar riktigt grym, sett honom på forumen nån gång här.

Lovar dig nu att jag ska ringa imorgon, du har fått det att se ut riktigt kul.

Jompi
2004-10-26, 20:48
Mattias: Jepp det såg jag, var jättenära idag på 90X2 så du är nog snäppet före iaf:thumbup:

Fintan: hehe nja kanske måste börja med 100X1 först, vilket kasnke inte är allt för långt borta, räknar veckorna till nyår:D


Vik: HAha jaa klart det är, inget jag svamlar om, fintan tar dig riktigt på allvar här:D:angel: :angel:

Tack för credsen killar!

Jompi
2004-10-26, 20:54
Bröst:
Bänkpress:
90X1 grymt nära 2
90X1
Negativa reps på 100
85X2X2

hantelpress:
36.5X3
31.5X4
30X6

3 set dips

Sne bänk: 60X6X2

Annars var det väl ok, inga Personbästan men det kändes bra ändå, ska komma ett pb nästa pass, det är jag nästan säker på.

Jaja jag lovar, det ska bli mer sne pressar:D

Big_Vik
2004-10-26, 21:07
Bäst för dej att jag läste fel där på 90kg. ;) jag hade ju tänkt singla där snart, men det är så mycket som jag tänkt. Imorgon har jag nog tänkt styra den härjournalen på rätt köl igne, finns fortfarande en chans att rädda den :D
Äsch, läs min journal istället får du se vad jag skrev till dej.

Peace

edit: editerade bort störande mellanslagscepefel: fördej attjhagläste

mystic[-_-]
2004-10-26, 21:12
Fint pass där!

Jompi
2004-10-26, 21:18
']Fint pass där!

Tacl gullet:love:

Jompi
2004-10-26, 21:29
Bäst för dej att jag läste fel där på 90kg. ;) jag hade ju tänkt singla där snart, men det är så mycket som jag tänkt. Imorgon har jag nog tänkt styra den härjournalen på rätt köl igne, finns fortfarande en chans att rädda den :D
Äsch, läs min journal istället får du se vad jag skrev till dej.

Peace

edit: editerade bort störande mellanslagscepefel: fördej attjhagläste

Jag är bäst på att stava slarvigt här, allt blir j ufan fel ibland så de elugnt.


Hehe tyvärr så läser du fortfarande bra;)
Det får du ta och göra, du ska banne mig ta de snart, 90 e fan skönt att ta:D


Har ajg redan gjort och till och med hunnit svara.

stahlberg
2004-10-27, 07:49
Jompi : Jo, ta du kontakt bara. Lycka till!

Själv sätter jag alltid målen i en "gaffel" (sämsta möjliga till bästa möjliga mål). Egentligen kan man prata om
1. Allmänna mål (t.ex gällande att bygga inställning, dvs mål som egentligen blir medel för att gå framåt) ;
2. Resultatmål (hur mycket man ska lyfta vid ett visst tillfälle) ;
3. Placeringsmål (vilken placering man ska nå på en tävling).

Gällande resultatmål så ska de vara 1) tidsbundna, 2) höga, 3) realistiska och 4) exakta. Detta hindrar mig inte att sätta målen i "gaffel". Vad är realistiskt att kunna uppnå? Vad kan tänkas "ta ner" framstegen? Sedan bygger jag upp "gaffeln" från det höga men realistiska, först en aning neråt och sedan en aning uppåt. På det sättet lyckas adepten nästan alltid - om inte något helt oförutsett inträffar - 1) nå sina mål och som följd därav förvänta sig att alltid nå sina mål och 2) gärna komma upp nära bästa möjliga och känna sig nöjd.

Med detta menar jag inte att det är några fel på dina mål : du är ju hela tiden på väg mot dem. Blir man "alltför" mycket ifrån sina mål beror detta på att 1) målet har varit orealistiskt eller 2) man har gjort någon miss i träningsprogrammet.

Men som sagt, inga fel på dina mål. Fortsätt som tidigare, och ta kontakt med någon som hjälper dig att börja tävla, så går det hur bra som helst ska du se.

FinnPower borde kanske presentera sig själv, man kan ju vara anonym här om man vill. Men man kan väl säkert ändå räkna ut att han är ålänning och heter Kenneth "Kenta" Sandvik, så jag säger det ändå.

Vad är det för likhet mellan en pormask och en ålänning? Svar : båda är nästan finnar. (Men visst är vi stolta över att ha Finnpower på "vår" sida ändå)

Matte_Maiden
2004-10-27, 07:57
Nästa pass sätter du en tvåa, jag känner det på mig! :thumbup:

Förresten är du grymt söt på bilderna :angel:

X-Change
2004-10-27, 14:12
Så att man skäms litegrann när man läser Stahlbergs inlägg här! Riktigt intressanta inlägg med måste jag erkänna.
Annars får jag hålla med de andra om att du borde pröva tävla om du känner för det! Du har som sagt bra potential Jompi och det är riktigt skoj att läsa med!
Lindor och dräkt osv gör en hel del skillnad! En som jag pratat med som tävlar i strongman uppskattar han han borde med dräkt och lindor böja iaf 50 kg till, och då låg han och tränade utan dessa på 230 kg! ;)

Big_Vik
2004-10-27, 14:24
instämmer med x där. En kompis gör kanske 100 i böj vanligt med dräkter o grejor är det 35-40 kg plus. Han väger 70 nånting. Hans bästa resultat...är inget jag vågar uttala mig om, fast jag vet att du dänger honom stenhårt i alla tre.
Jag skulle gärna sätta emot Matte- en trea. men har inga pengar :D NU gör du inte pappa besviken :smokin:

Vi som skulle bilda en discoklubb, nu är du ju automatiskt diskvalificerad där :angel: OBS: Med anledning av den senaste tidewns missförstånd i journalforumet hoppas jag ni förstår skämtet :)

fintelligens
2004-10-27, 15:04
Du vet vad jag tycker om den bänken. :cool:

90 kilo är grymt!! :bpump: snart the big 00

Big_Vik
2004-10-27, 15:06
Ja, det är därlivet börjar :)
Hoppas mitt liv börjar snart bara, innan tvåan är slut :D Till dess jag får ett liv får jag väl spamma här :notme:

Jompi
2004-10-27, 15:28
Nästa pass sätter du en tvåa, jag känner det på mig! :thumbup:

Förresten är du grymt söt på bilderna :angel:

Undra hur många gånger jag hört det nu matte:angel:

Men joo det får vi hoppas, får ännu mer hoppas att viks vad håller