handdator

Visa fullständig version : Keto kalori-intag


Jakobbus
2004-09-01, 23:06
Ni som har testat en ketogen diet... Vad har ni legat på i kaloriintag? Då menar jag i förhållande till er "plus minus noll förbrukning".

Jakobbus
2004-09-05, 17:17
nån? *bump*

z_bumbi
2004-09-05, 17:22
Har inte testat och det är inte aktuellt att jag gör det heller men det är ingen större skillnad på kaloriintaget under en keto jämfört med en vanlig diet.

Hitta nollnivå.
Lägga sig 300-500 kcal under genom att träna mer och/eller att äta mindre.
Justera vartefter förbränningen ändras.

Att man äter helt andra livsmedel påverkar ju inte kaloriförbrukningen i någon högre grad, en vanlig keto är ju förövrigt inget för den som tränar så man får väl säga att livsmedlen inte är så annorlunda i alla fall om man ska kombinera det hela med träning.

AndersHermansson
2004-09-05, 18:22
Jag låg som om jag skulle ha kört en vanlig diet.

Dogge
2004-09-06, 13:27
Börja på ca 33 Kcal / kg fettfrikroppsmassa och sänk efter behov men aldrig under 26 Kcal/ kg . Och se till att få ca 30% protte och 70% fett, lättare att få igång ketosisen om man ligger högre på fettet.

KIRE
2004-09-07, 13:50
Beror lite på vilken balans du har mellan näringsämnena.
Du kan äta mer kalorier om du äter mestadels fett och mindre protein/kolhydrat. Då kan du komma i ketosis på din +-0 förbrukning utan problem. Du kan även äta endast kolhydrater och ändå komma i ketosis om du bara äter tillräckligt lite. Om du tex har 3000Kcal i energiförbrukning och sedan bara äter 200g vingummin/dygn så kommer du lätt i ketosis trots att du har 100% av energin från kolhydrat.
Det kommer inte att funka med 200g vingummi om du dessutom äter 2500Kcal fett/protein till. Lite så funkar det...
Medicinskt betecknar man allt under 120g kolhydrat/dygn som ketosis men det där stämmer inte riktigt i verkligheten.
OBS 100% kolhydratalternativet är INTE att föredra!