handdator

Visa fullständig version : Växar fråga!


byggaren
2004-09-01, 22:56
Kan nån förklara varför man växer ibland bra i tex biceps medans man inte ökar bra i nåt annat kroppsdel? Tex under vissa perioder så har jag ökat bra i triceps medan det inte har varit några speciella ökningar i nån annan kroppsdel! Och ibland så ökar jag bra i bröst medan det inte har varit några speciella ökningar i nån annan kroppsdel, om ni förstår hur jag menar!
Det verkar som att kroppen vill öka i olika steg, typ att den väljer att nu ska han få öka bra i axlar medans det andra kroppsdelarna ska gå som vanligt ;)
Blev lite kladigt men hoppas ni fattar vad jag menar :)

aliquis
2004-09-02, 10:56
Antagligen har du tränat den kroppsdel som råkar växa på ett för dig bättre sätt.

(eller möjligtvis är det triceps som änsålänge begränsar dina pressövningar för bröstet, så bröstet hinner inte få sitt eftersom triceps failar före. Lösningen blir ju att få upp styrkan i triceps alternativt köra övningar som inte kräver så mycket tricepsstyrka, typ pecdec, flyes, cable cross o dylikt.)

Jense
2004-09-02, 11:08
kan likväl va psykiskt, du växer jämnt men ibland kanske du tycker en del växer snabbare, självbilden! tror jag, men självklart växer kroppsdelarna lite olika snabbt.. så är det för det flesta

Beast
2004-09-02, 15:31
Antagligen för att du just då tycker t.ex triceps är roligast att träna.
Därför är ALLA favvisar!