handdator

Visa fullständig version : glutamin


mange_
2002-01-16, 11:59
vid vilka tidpunkter på dagen är det bäst att äta glutamin? och vilka mängder? kom gärna med lite råd angående glutamin om ni ha några!

Oxen
2002-01-16, 12:49
Före och efter träningen skulle jag rekommendera.
Själv tar jag före och efter träning, och även innan jag går och lägger mig.

Du ska väl ialla fall satsa på att få i dig 10g om dagen.

NO PAIN NO GAIN :cool:

muskelbyggarn
2002-01-16, 13:26
Håller med Oxen.

10g tycker jag är lite lite, men prova. Glutamin är ett tillskott som fungerar bättre ju mer det konsumeras aser jag. Visst det finns en gräns för hur mycket, men plånboken sätter en annan gräns först :D

Vänligen
Tobbe

Sigtyr
2002-01-17, 02:04
jag tycker att 10g per dag verkar lite lite. jag kan ju ha fel. men jag väger 85 kg, 180 cm. tränar 3-4 ggr i veckan. vad bör intaget av glutamin vara för mig. nån som vet?

Petrus
2002-01-17, 06:17
10gr en halvtimme innan träning och ytterligare 10gr en halvtimme efter träning.
Om pengar finns kan du ta en skopa direkt på morgonen och en innan sängdags åxå.
Träningsfria dagar räcker det med morgon/kväll.
Jag körde enligt schemat ovan ett par veckor i höstas och Muskelbyggarn har rätt - Ju mer desto bättre! :D
Mvh

muskelbyggarn
2002-01-17, 12:02
>Tinner

Visst är det bra att göra som jag säger :D

Kommer skriva lite i dagboken om näringsupplägget inför nästa träningsomgång du kommer nog bli chockad att jag skall testa 60g Glutamin om dagen (träningsdagar) och 30g (lediga dagar). Detta i 2 veckor. Sedan blir det 40 resp. 20g :D
Men där går också smärtgränsen innan sambon tar mig i öronen och hänger upp mig på en galge :D :D :D
(Tobbe vi måste ju försjutton ha råd med mat också !!!)


Vänligen
Tobbe

Jarod
2002-01-18, 00:09
Ursprungligen skickat av muskelbyggarn:
[QB(Tobbe vi måste ju försjutton ha råd med mat också !!!)[/QB]

Men se till att ge henne några påsar Ny-Tro Pro då...
;)

Petrus
2002-01-18, 06:53
[QUOTE]>Tinner
Visst är det bra att göra som jag säger /QUOTE]

Jo, jag har märkt det... :D Nästa period kör jag som du med andra ord, provar med 60/30 ett par veckor och går ner till 40/20 (som nu) för ekonomins skull...
Du gör ju mig bankrutt... :D
Mvh

muskelbyggarn
2002-01-18, 11:12
Vänta först med vad jag tycker om 60/30. Det kanske inte är bra - ´vill ju inte lura dig i onödan :D :D :D

Skall svara på ditt mezz senare, sorry har glömt det :rolleyes:

Vänl,,,
Tobbe

Petrus
2002-01-18, 11:39
>Tobbe... Ja ja... några hundralappar extra i månaden gör ju ingen större skillnad. :D
Provar vi båda får vi ett bättre svar... ;)...en egen liten studie som vi kan publicera PubMed. :D
Mvh

muskelbyggarn
2002-01-18, 12:13
That's my spirit :D

Vänl,,,
Tobbe

Stile
2002-01-18, 16:55
Vore inte 10 gram glutamin under natten bra, när man går upp och ska på muggen? Istället för att ta innan man går och lägger sig, då tar man ju ändå en proteindrink. Nu brukar jag ta glutamin ca 15 minuter innan proteindrinken och sängdags.

Fairing
2007-03-03, 23:36
>Tinner

Visst är det bra att göra som jag säger :D

Kommer skriva lite i dagboken om näringsupplägget inför nästa träningsomgång du kommer nog bli chockad att jag skall testa 60g Glutamin om dagen (träningsdagar) och 30g (lediga dagar). Detta i 2 veckor. Sedan blir det 40 resp. 20g :D
Men där går också smärtgränsen innan sambon tar mig i öronen och hänger upp mig på en galge :D :D :D
(Tobbe vi måste ju försjutton ha råd med mat också !!!)


Vänligen
Tobbe

Tobbe!

Hur gick det med 60g om dagen ?

Dr Nick
2007-03-03, 23:39
Tror du han är klar med testet då?
Jah menar,det har ju bara gått 5 år..

muskelbyggarn
2007-03-08, 11:40
HAHA det var en stund sedan!

Vad som hände? Tja, 57cm runt armarna och bänkar dryga 285kg!

Det är mer än vad du kan drömma om smal-lasse!



Hittar inte tråden, men det var någon ferringtillverkare som ville utmana en ÅF i marklyft och jag väntar fortfarande på den tävlingen :D

Fairing
2007-03-08, 11:45
HAHA det var en stund sedan!

Vad som hände? Tja, 57cm runt armarna och bänkar dryga 285kg!

Det är mer än vad du kan drömma om smal-lasse!



Hittar inte tråden, men det var någon ferringtillverkare som ville utmana en ÅF i marklyft och jag väntar fortfarande på den tävlingen :D

Den dagen du kommer från skogen till storstan så fixar vi tävlingen:D

Skall bara lägga av med den här dieten så man får lite vätska i kroppen igen så man får stabila leder som 300 i mark kräver.

Vill du ha handikapp för din låga kroppsvikt ?:D

muskelbyggarn
2007-03-08, 12:14
Handikapp? vadå så vi är på samma nivå då eller :D

Men ok, jag kommer förbi i vår, då får vi se om du är man eller mus. Det blir väl det vanliga " du vet min gamla motorcross-skada, den har gått upp igen det är ju själva fan - eller hur?"
*flex*


Glutamin, konstigt att den fortfarande säljer när det är så mycket skitsnack om att det är helt verkningslöst. Men vi alla gamla "uvar" har väl fel när det finns så mycket bevis...

Kör idag glutamin 10g före och 10g efter träning. Märker skillnad när man inte gör så. I höstas ex. inget glutamin och det går bättre nu med glutamin. Och givetvis Vasselin (smygreklam - i love it :naughty: )


Vänl,,,

Fairing
2007-03-08, 12:50
Och vad har du vasselin till då *whistle*

Ganymedes
2007-03-08, 13:12
Och vad har du vasselin till då *whistle*

Det är kanske DET han vill träffa dig för att visa? :Virro

Pepz
2007-03-08, 13:38
Glutamin, konstigt att den fortfarande säljer när det är så mycket skitsnack om att det är helt verkningslöst. Men vi alla gamla "uvar" har väl fel när det finns så mycket bevis...
,,

Ja eller så fungerar ni inte som alla andra människor...

Placebo ger också bra effekt

muskelbyggarn
2007-03-08, 13:41
Ja eller så fungerar ni inte som alla andra människor...

Placebo ger också bra effekt

JA du när man tränat 15 år så börjar man lära sig kroppen hur den fungerar. Placebo är tämligen verkningslöst på mig numera. Det är en sak att läsa studier och tro dem likt bibeln, en annan sak att träna, äta och prova sig fram.


>Ferring
Du vasselin ville du inte ha sist, hardcore :hbang: ?

Vänl,,,

Pepz
2007-03-08, 18:16
JA du när man tränat 15 år så börjar man lära sig kroppen hur den fungerar. Placebo är tämligen verkningslöst på mig numera. Det är en sak att läsa studier och tro dem likt bibeln, en annan sak att träna, äta och prova sig fram.
,,


Självklart. fysiologiska fakta och studier visar ju inte hur det fungerar "egentligen".....

Handcuff
2007-03-08, 18:37
Självklart. fysiologiska fakta och studier visar ju inte hur det fungerar "egentligen".....

Nix bara pappersprodukter som funkar på spinkiga forskare i vita rockar. Finns många gamla byggare som promt hävdar att det som var fakta för 15år sedan fortfarande är "the shit". Allt nytt är svammel!! Dom som säger annat kan komma igen när dom tränat 10år till...för då vet man och kan "känna" vad som ger det där extra grammet massa/år.....

King Grub
2007-03-08, 18:41
Ni vet väl att resultat av träning bara är verkliga innan dom skrivs ned? När man skriver ner dom och publiceras, förlorar dom sin verklighetsstämpel och övergår till att bli teorier påhittade av farbröder i vita rockar. Berättas saken däremot muntligen av någon som väger tresiffrigt, är den både verklig och pålitligt. Den "funkar", skulle man kunna säga.

MrKashchei
2007-03-08, 19:08
Placebo är tämligen verkningslöst på mig numera.
Och ändå äter du glutamin både före och efter träning *whistle*

muskelbyggarn
2007-03-09, 09:30
Hur var det Grub, först var du emot Fruktos har jag för mig för det fanns inga studier som visade det var bra (fast användare av ex. sloowcarbs rapporterade att det fungerade bra). Sedan kom studier som visade att fruktos var bra - då var det okey med fruktos.



Vänl,,,

muskelbyggarn
2007-03-09, 09:39
Självklart. fysiologiska fakta och studier visar ju inte hur det fungerar "egentligen".....

Kom ihåg att studier visar på att det är "livsvarligt" med högt proteinintag, något som läkare fortfarande baserar sina uttalanden på.

Ola Wallengren
2007-03-09, 10:31
Kom ihåg att studier visar på att det är "livsvarligt" med högt proteinintag, något som läkare fortfarande baserar sina uttalanden på.

Det finns inga studier som visa att det är livsfarligt med högt proteinintag (runt 3-4g/kg, i alla fall) för friska. Någon som säger något annat är inte påläst, läkare eller ej.

King Grub
2007-03-09, 10:50
Sedan kom studier som visade att fruktos var bra - då var det okey med fruktos.

Va? Tvärtomglasögonen på? Nu surrar du om både fruktos- och proteinstudier som inte finns, och uttalanden jag inte gjort.

EiseltUK
2007-03-09, 11:53
Självklart. fysiologiska fakta och studier visar ju inte hur det fungerar "egentligen".....

Säger Tobbe att de funkar så funkaré. Basta! :MrT:

muskelbyggarn
2007-03-09, 13:56
Säger Tobbe att de funkar så funkaré. Basta! :MrT:

HAHA Henrik, du skall fan börja träna innan du uttalar dig :D

Vänl,,,

EiseltUK
2007-03-09, 14:07
HAHA Henrik, du skall fan börja träna innan du uttalar dig :D

Vänl,,,

Jag har gjort comeback! *flex*

Målsättning 07: Grövre än Tobbe till 2008. :cool: (gäller att sätta upp delmål) :D.

/ Henrik

muskelbyggarn
2007-03-09, 14:14
Jag har gjort comeback! *flex*

Målsättning 07: Grövre än Tobbe till 2008. :cool: (gäller att sätta upp delmål) :D.

/ Henrik

LOL det måste vara bra drag i FX om du skall lyckas med det :D

Men som sagt, du vet att tävlingen:
Eiselt-Ferring-Muskelbyggarn i mark inte är uppgjort ännu.

Lasse har erbjudit sig sitt handikap =)

EiseltUK
2007-03-09, 14:16
LOL det måste vara bra drag i FX om du skall lyckas med det :D

Men som sagt, du vet att tävlingen:
Eiselt-Ferring-Muskelbyggarn i mark inte är uppgjort ännu.

Lasse har erbjudit sig sitt handikap =)

Well... ähum... jag har ju min gamla knäskada. :em:

Fairing
2007-03-09, 15:09
Jag har gjort comeback! *flex*

Målsättning 07: Grövre än Tobbe till 2008. :cool: (gäller att sätta upp delmål) :D.

/ Henrik

Fast jag har hört av säkra källor att din träning består av korrekturläsning och det blir man inte grov av*whistle*

Närå..... vi måste köra en tävling i mark bara Tobbe kan slita sig från allt teoretisk och börja nyttja sina kunskaper praktiskt.