handdator

Visa fullständig version : Slarti på smygdeff


Slartibartfast
2004-08-31, 16:09
Jag har varit på smygdeff under sommaren och gått ner ca 4 kilo. Måtten är oförändrade, förutom midjemåttet som minskat med ca 4 cm. Inga underverk men heller ingen tandvärk. Det finns nog en hel del kvar att ta av.

Slartibartfast
2004-08-31, 16:10
Träningen är oförändrad förutom att jag helt slopat direkt axelträning.

Slartibartfast
2004-08-31, 16:12
Och så FÖRE-bilden som jag gärna slänger in.

Kwon
2004-08-31, 16:15
Jag gillar din före-bild SKARPT Slarti! :)

Ska också lägga upp en där jag har tröjan/handduken sådär bakom nacken! :)

Spike
2004-08-31, 16:55
Grym bredd på förebilden!!!

Xatzer
2004-08-31, 16:55
Börjar ju se riktigt tungt ut :)
Vill också bli hård nu!
Är på väg med min minideff :p
fast jag har bara gått ner 2kg av av 15 typ :p

Slartibartfast
2004-08-31, 21:28
Grym bredd på förebilden!!!

Ja. Inte så värst snyggt med tanke på resten av kroppen, dock.

Börjar komma ikapp axlarna så småningom.

Castro
2004-08-31, 21:29
Bra gjort att tappa 4 kg och behålla muskelmåtten medan midjemåttet minskar. Bra jobbat där Slarti! Jag är grymt, grymt avundsjuk på din axelbredd.

Slartibartfast
2004-08-31, 21:38
Bra gjort att tappa 4 kg och behålla muskelmåtten medan midjemåttet minskar. Bra jobbat där Slarti! Jag är grymt, grymt avundsjuk på din axelbredd.

Tack Castro! Det värmer. :cheers:

Jag har ju inte din kunskap eller självdiciplin, så resultaten blir ju därefter. Men det har gått ganska bra hittills. Ska se om jag kan gå ner till ca 90 utan att musklerna försvinner. Arm- och benmåtten är de enda jag bryr mig om.

Angående axelbredden kunde du gärna få den ;) Det är ett rent helvete att försöka få upp benen och resten av kroppen så att man inte ser HELT oproportionerlig ut. :(

Men det är nog kul att vara lite FREAK! :hbang:

Spike
2004-08-31, 22:13
Jag tycker förebilden såg grymt bra ut slarti, den axelvidden ska du se till att behålla. Alla fysiker har ju nån slags stomme att bygga resten runt, så se din bredd som en gåva :thumbup: :thumbup:


Vem vill ha propionella ben när man kan se ut som ett stort Y :cool:


Svårt att se nåt som släpar!

Castro
2004-09-01, 00:04
Tack Castro! Det värmer. :cheers:

Jag har ju inte din kunskap eller självdiciplin, så resultaten blir ju därefter. Men det har gått ganska bra hittills. Ska se om jag kan gå ner till ca 90 utan att musklerna försvinner. Arm- och benmåtten är de enda jag bryr mig om.


Det tror jag visst att du har! Kör hårt och lycka till :thumbup:

Jense
2004-09-01, 02:21
Den naturliga bredden är helt jävla, ursäkta uttrycket, cp skadad!!


grymt som fan

Grahn
2004-09-01, 06:07
Det ser ju bra ut Slarti! :bpump:

Slartibartfast
2004-09-01, 09:44
Tack alla! Era ord inspirerar. :cheers:


Jag tycker förebilden såg grymt bra ut slarti, den axelvidden ska du se till att behålla. Alla fysiker har ju nån slags stomme att bygga resten runt, så se din bredd som en gåva :thumbup: :thumbup:


Vem vill ha propionella ben när man kan se ut som ett stort Y :cool:


Svårt att se nåt som släpar!

Tycker du före-bilden ser GRYM ut!!?? HA HA! Kolla armarna! Allt annat än grymt. Ser ju ut som nån som suttit i koncentrationsläger nåt år, förutom mina mutantaxlar då. Men det är ju också bara vidd, ingen som helst massa. Jag har nog åtminstone 10 cm bredare axlar nu, men övriga kroppen har fyllt upp lite så det ser inte så freakigt ut längre. Känns som om axlarna växer då jag tränar benen :D

Tack i alla fall. Ser det nog som en fördel att ha en sådan benstomme som jag har till viss del. Lite väl långa armar och ben kanske. Men jag behöver ju inte lägga så mycket krut på att bygga vidd (inget krut alls nuförtiden, faktiskt). Men benstommen är väldigt SMAL. Smala handleder och framför allt vrister. Därför måste jag väga så mycket för att inte se helt mager ut.

Slartibartfast
2004-10-13, 07:56
Råkade ha av mig tröjan igår så jag passade på att ta en bild. Inga förändringar dock, så jag startar inte en ny tråd.

Och JA, jag vet att benen suger, men de jävlarna svarar helt enkelt inte på träning.

edit:fan vad mörk bilden blev.

påven
2004-10-13, 08:03
varför sluta träna axlarna? ju bredare desto bättre

Herkulez
2004-10-13, 08:31
Munter look-a-like =)

Slartibartfast
2004-10-13, 09:01
varför sluta träna axlarna? ju bredare desto bättre

Neeej! Jag vill vara proportionerlig. Dessutom får nog axlarna tillräckligt med indirekt träning.

Slartibartfast
2004-10-13, 09:02
Munter look-a-like =)

Tack, men jag antar att du inte syftar på benen där. ;)

Munter
2004-10-13, 09:14
Ja, vi har en del liknande linjer faktiskt (förutom att jag är sviiiiingroooov!)... tror jag kommenterat det på tidigare bilder nångång. Ser bra ut Slarti, blås på armar och ben skulle jag gjort. Resten är utan anmärkning.

Slartibartfast
2004-10-13, 09:33
Ja, vi har en del liknande linjer faktiskt (förutom att jag är sviiiiingroooov!)... tror jag kommenterat det på tidigare bilder nångång. Ser bra ut Slarti, blås på armar och ben skulle jag gjort. Resten är utan anmärkning.

Ja du är svingrofv, men jag är tyngre :thefinger Dina ben kan man ju inte mäta sig med dock. Jag blåser på mina allt vad tygen håller. Slötränar mest överkroppen nu för tiden tills benen kommer ikapp (dvs för all framtid).

Edit: mina ben är bara 4-5 cm mindre än dina. Tycker inte det ser ut så. :(

Munter
2004-10-13, 09:40
Ja, förstår folk som blir frustrerade på benen, har själv träningskompisar med fågelben trots att de böjjer mycket mer än mig. Hur lång är du?

Slartibartfast
2004-10-13, 09:48
Ja, förstår folk som blir frustrerade på benen, har själv träningskompisar med fågelben trots att de böjjer mycket mer än mig. Hur lång är du?

182 cm och kring 96 kg

mystic[-_-]
2004-10-13, 09:51
Jag tycker du har bra axlar, bra vidd på ryggen och bra armar! Skulle vilja se mer hamstrings! Bara att fortsätta och prova att variera benträningen mycket så kanske det händer något =)

Munter
2004-10-13, 09:54
Knepigt, det är fan samma längd och vikt som mig, vägde 95 kg på dryga 181 cm på senaste bilderna när jag kollade på en riktig våg (hara bara en leksaksvåg från ICA hemma hehe). Intressant hur det kan skilja sig åt trots samma längd och vikt... vår fettprocent lär väl inte skilja sig så mycket heller.

Slartibartfast
2004-10-13, 10:00
Knepigt, det är fan samma längd och vikt som mig, vägde 95 kg på dryga 181 cm på senaste bilderna när jag kollade på en riktig våg (hara bara en leksaksvåg från ICA hemma hehe). Intressant hur det kan skilja sig åt trots samma längd och vikt... vår fettprocent lär väl inte skilja sig så mycket heller.

Ja det är skitkonstigt! Jag fattar inte.

Tycker Steve Reeves hade snygga spiror. De låg på drygt 64 cm (mina är ca 66cm) och han var ändå drygt 184 cm och knappt 97 kg. Ändå är det stor skillnad på hans och mina ben :confused: Jävla skumt!

Karl_alfred
2004-10-13, 11:16
Ja det är skitkonstigt! Jag fattar inte.

Tycker Steve Reeves hade snygga spiror. De låg på drygt 64 cm (mina är ca 66cm) och han var ändå drygt 184 cm och knappt 97 kg. Ändå är det stor skillnad på hans och mina ben :confused: Jävla skumt!
Det beror på att Reeves hade mer muskelmassa och mindre fett än dig.

I övrigt ser det mycket bra ut, skulle vara benen då.

Slartibartfast
2004-10-13, 12:02
Det beror på att Reeves hade mer muskelmassa och mindre fett än dig.

I såna fall borde ju Reeves vara betydligt tyngre, eller jag betydligt större eftersom muskler väger mera än fett per volymenhet. Det är sant som du säger, men det förklarar ändå inte fenomenet.

I övrigt ser det mycket bra ut, skulle vara benen då.

Tack! Det värmer. :thumbup:

Jense
2004-10-13, 15:35
du har nog med röv-fett än steve r. bl.a

forsätt träna i 1 år och deffa.. se om du ser ut som steve R då :D

ivandrago
2004-10-13, 21:04
Reeves vägde ju lika mycket deffad som du gör med lite hull.. lägg på dig 10kg muskler och deffa 10kg så ser du nog också ut som reeves :)

Slartibartfast
2004-10-14, 08:35
du har nog med röv-fett än steve r. bl.a

:D DÄR har vi det! :thumbup:

Slartibartfast
2004-10-14, 08:37
Reeves vägde ju lika mycket deffad som du gör med lite hull.. lägg på dig 10kg muskler och deffa 10kg så ser du nog också ut som reeves :)

Inte för att vara den men...

Om vi båda väger lika mycket så borde ju jag vara volymmässigt större eftersom fett väger mindre än muskler. Du förstår vad jag menar?

Nåja, skit samma. Det är bara att mala på antar jag.

stridis
2004-10-14, 12:04
Du får tänka på att fett är en oformlig massa runt kroppen medan muskler kan flexas (som man brukar göra på muskelbilder). Så dina ben ser nog större ut än Steve R:s om ni bägge posar oflexat i jeans.

Herkulez
2004-10-14, 12:21
sen har du nog säkert underskattat hur mycket du måste gå ner i vikt för att få reeves hårdhet ;)

Halldin
2004-10-14, 12:38
Jag trodde ni höll på att snacka om Keanu Reeves. :smash:

Fick det inte att gå ihop riktigt. :D

Jense
2004-10-14, 15:19
Jag trodde ni höll på att snacka om Keanu Reeves. :smash:

Fick det inte att gå ihop riktigt. :D

Det gör vi.

I materix kan han bänka hur mycket som helst.

Grahn
2004-10-14, 15:23
sen har du nog säkert underskattat hur mycket du måste gå ner i vikt för att få reeves hårdhet ;)

Herk talar av egen erfarenhet? ;)

Jense
2004-10-14, 15:24
Herk talar av egen erfarenhet? ;)


även om herk fick hiv hade han varit större än reeves :D

tom om han satt i ett fångläger.

Herkulez
2004-10-14, 15:50
Herk talar av egen erfarenhet? ;)
jadu jag är nog inte ensam om det heller, ganska vanligt problem. Titta bara hur många byggare som går ner 5-10kg mer än dom trodde innan sin första tävlingsdiet

Grahn
2004-10-14, 15:56
jadu jag är nog inte ensam om det heller, ganska vanligt problem. Titta bara hur många byggare som går ner 5-10kg mer än dom trodde innan sin första tävlingsdiet

Håller helt med, Svårt att bedöma hur mycket man måste ta bort för att vara i tävlingsform. Speciellt de första gångerna.

Tänkte bara på att jag sett dig skriva om just detta ämne ett par ggr sedan du flöt upp till ytan igen nyss här. :D

Herkulez
2004-10-14, 16:03
Håller helt med, Svårt att bedöma hur mycket man måste ta bort för att vara i tävlingsform. Speciellt de första gångerna.

Tänkte bara på att jag sett dig skriva om just detta ämne ett par ggr sedan du flöt upp till ytan igen nyss här. :D
haha ok, men det var typ 15månader sen jag avslutade min senaste deff :D

Grahn
2004-10-14, 16:05
:D Var inte menat som något styggt faktiskt. ;)

nej nu ska jag sluta spamma Slartis tråd :em:

Slartibartfast
2004-10-15, 10:30
Så dina ben ser nog större ut än Steve R:s om ni bägge posar oflexat i jeans.

Det tror jag absolut inte. Och det är DET som är det konstiga.

Tvivlar på att Steve skulle ha smalare påkar än det här. Tightaste brallorna jag har. Ganska gammal bild, dock.

Slartibartfast
2004-10-15, 13:51
Liiite har benen växt åminstone, om man tänker på att jag dessutom är iförd 3 mm neopren på den gamla bilden.

Action
2004-10-15, 13:58
För det första så har Reeves mycket större ben än vad du har runt knäskålen, droppen är mycket större och svepet börjar längre ner. Det gör massor rent visuellt.

Sen underskattar du fett% betydelse. Reeves ben är mindre än dina om han skulle prova de byxorna du har.. svårare än så är det inte.

och skulle man döma av dina bilder så är gissningsvis dina ben, när du är i samma form som Reeves, en bit under 60cm i omkrets.. Kanske 57-58 ;). Det plus skillnaden runt knän gör massor.

Slartibartfast
2004-10-15, 14:04
För det första så har Reeves mycket större ben än vad du har runt knäskålen, droppen är mycket större och svepet börjar längre ner. Det gör massor rent visuellt.

Kan man ändra på var svepet börjar, eller får man nöja sig vad man fått av naturen? Jag har faktiskt hopplöst lite muskler just ovanför knäskålen. Jag får t.o.m ihop fingrarna där runt. :em:

Sen underskattar du fett% betydelse. Reeves ben är mindre än dina om han skulle prova de byxorna du har.. svårare än så är det inte.

DET kommer dock ingen att kunna övertyga mig om. Reeves skulle spräcka de byxorna.