handdator

Visa fullständig version : Vidd och tjocklek på rygg


zeb
2004-08-30, 19:39
Hej, jag brukar köra latsdrag och chins för vidden på ryggen och sen olika roddövningar för tjockleken finns det fler bra övningar och hur ska dessa utföras. Vill helst att ni rekommenderar övningar för viss eftersom jag inte tycker chins och latsdrag är så bra.

MIGGE
2004-08-30, 22:19
Stångrodd är en bra övning, du lutar dig framåt och drar upp skivstången mot magen...explosivt!

Sen smala latsdrag? Rätt skön faktiskt.

Skulle vilja säga marklyft men jag kan personligen inte säga att den bygger bra med Rygg eftersom jag själv aldrig upplevt det av dem. Skulle vara korsrygg då, men att den bygger lats osv har jag aldrig riktigt kunna köpa :confused:

acidbl00d
2004-08-30, 22:44
Stångrodd är en bra övning, du lutar dig framåt och drar upp skivstången mot magen...explosivt!

Sen smala latsdrag? Rätt skön faktiskt.

Skulle vilja säga marklyft men jag kan personligen inte säga att den bygger bra med Rygg eftersom jag själv aldrig upplevt det av dem. Skulle vara korsrygg då, men att den bygger lats osv har jag aldrig riktigt kunna köpa :confused:

Känns som den bygger upp allt i hela kroppen ungefär. Även delar i ryggen jag har svårt komma åt på nått annat sätt. 10set marklyft så vet man att man får träningsvärk!

shirunai
2004-08-31, 08:27
hemska tider 10set, 4set då är jag riktigt körd

Big_Vik
2004-08-31, 15:03
hemska tider 10set, 4set då är jag riktigt körd
jag känner lite taskiga HIIT-vibbar nu :insane: :whipped:


:D
Förresten, vad gör du nuförtiden? du svarar ju aldrig på Pm heller.

Byggare Bob
2004-08-31, 16:42
Jag är inne i en uppbyggandsperiod just nu.
Jag kör Chins, Marklyft, Stångrodd... Tungt!
Det duger bra.
Möjligtvis kan man slänga in hantelrodd oxå.