handdator

Visa fullständig version : AST, Eiselt, Fairing... och Designer?!


Bamse
2002-02-05, 22:08
www.muskelbyggarn.com (http://www.muskelbyggarn.com) har nu tagit in Designer WheyProtein i sortimentet.

Någon som har koll på detta protein? Det måste ju vara bra, eftersom Tobbe endast haft bra grejer (Eiselt, AST, Fairing) sen tidigare - och det konceptet vill han väl inte bryta...?

Men som sagt - vilka här har koll på proteinet/företaget i fråga?

[ 05 Februari 2002: Inlägget har ändrats av: Bamse ]

dared
2002-02-05, 22:16
Inte jag men de verkar ha lagt mycket på designen=) Jävligt snygga burkar, man blir sugen och köpa enbart för det... men enligt muskelbyggarn.com verkar ha vunnit best taste unt stuff...

anders
2002-02-05, 22:21
Designer är världens mest sålda Wheyprotein, oerhört populär i USA!!!!
Smakar helt ok.....

Baha
2002-02-05, 22:24
DEsigner whey körde jag jämt på förut(länge sen) då Next nutrition gav ut det, men Dan Duchaine e ju död nu så vet inte om samma ger ut det

det var dyrare då med, men smakade jäkligt bra och var grymt lättblandat..om det var bra eller inte är ju svårt att säga, men det fick jäkligt bra betyg i vissa tidningar etc.

anders
2002-02-05, 22:36
Är det inte Next Nutrition som håller i trådarna längre???
Vet bara att det var David Jenkins som "uppfann" det.....

Baha
2002-02-05, 23:54
vet ej om next-nutrition finns längre, men jag tror ej det

Baha
2002-02-05, 23:59
Jo jag kollade lite var tydligen dom som hade det fortfarande

Vad jag vet så var det iaf ett pålitligt företag förut=) och som sagt verkar jäkligt poppis i USA, dom har nåt låg-kvalitets vassle "Big-whey" som verkar finnas till schysst pris med

Kommer ihåg dom hade en liknande studie med Designer som nu finns med VP2

GhostFace
2002-02-06, 00:06
Jodå, Designer är stort inte bara i USA. Men det är trots allt också ett av de mest kända märkena som finns idag i Nordamerika, därutöver ett av de mera pålitligare.

Enda hindret hittills för oss nordbor att köpa det har varit att det är en sådan dyr produkt, men 299:- är ett lagomt pris på en 900 gr burk.
Personligen skulle jag aldrig vilja ge ett öre mera för 900 gr proteinpulver än så.
:D

hulken
2002-02-06, 00:09
Muskelbyggarn,kommer du att ta hem designers övriga sortiment av bars och proteindrycker också??

muskelbyggarn
2002-02-06, 00:13
Svar ja, men det tar nog lite tid. I EU är sötningsmedlet sucralose inte godkänt ännu, men lär nog bli inom kort. Så Designer Whey Protein finns i två versioner, en för EU och en för övriga världen :D

Barsen tror jag är på gång för "konvertering".

Vänligen
Tobbe

hulken
2002-02-06, 00:38
Det låter ju bra Tobbe.

TailGunner
2002-02-06, 08:34
Designer Protein var stort en gång i tiden. Idag står det sig slätt. Det påstår sig vara ett vassleprotein berikat med extra glutamin, men sanningen är dock inte exakt vad de påstår! Protein innehållet är skrämmande lågt! En skopa (24 g) ger bara 17,5 g protein och hela 2g kolhydrater och 1,5g fett! Det är mer kolhydrater och fett på 24g än vad 100 g av t.ex. Hi-Whey, Complete Protein och andra pålitliga märken innehåller. Skulle inte lägga mina pengar på det!

[ 06 Februari 2002: Inlägget har ändrats av: TailGunner ]

Baha
2002-02-06, 11:57
72% protte bara! värdelöst det låter


sen är det ju dyrt som sagt med, iaf jämfört med annat

synd man inte visste bättre förr=)

Petrus
2002-02-06, 13:07
Jag har faktiskt hört mycket bra om Designer, (Inte genom Tobbe) och faktum är att det smakar ohyggligt bra vilket är ett +. Föer som tvekar om det har han ju ett kanon-erbjudande på det nu i Feb.
Anledningen att jag litar på att det är ett bra protein förum det jag hört är att man ser inte någom överdriven reklam om det + att det är ett "gammalt" protein. Företaget har ju funnits ett bra tag, och ska man överleva i den branchen MÅSTE man ha kvalitiva produkter. Nonsensprodukter säljer ett tag tills köparna märker att det inte fungerar och tappar förttroendet för företaget. 299:-/burk anser jag vara billigt, och det ord. priset är inte shokerande det heller enligt mig.
Absolut värt att prova för er som tvekar, tycker jag.
(Nej,jag fick inte betalt attt Tobbe för detta inlägget.) :D
Mvh

shot
2002-02-06, 13:19
Nästan alla tillverkare i USA kör med de billigaste råvarorna, dvs vassle koncentrat i detta fall. Sedan kan de tillsätta 1 gram isolat och därmed kalla det för ett protein isolat. Detta utnyttjas flitigt i reklam.
Att Designer Whey smakar bra är inte så konstigt när det innehåller extrema mängder kolhydrater och fett - som är ett mycket bra smakförande ämne.

Nä, Designer får tummen ned av mig!

Kalle
2002-02-06, 14:43
Måste faktiskt säga att jag är lite förvånad över att muskelbyggarn tagit in denna produkt. Tobbe brukar ju vara skeptisk mot WPC. Designer innehåller med all största sannolikhet "nästan" bara WPC. Produkten är som många andra amerikanska produkter fruktansvärt överdriven i sin marknadsföring. Näringsinnehållet är ju inget att skryta med direkt, 73 gram protein, 8 gram kolhydrater och 4 fett per 100 gram.

Mvh/Kalle

GhostFace
2002-02-06, 15:28
Ursprungligen skickat av SHOT:
<STRONG>Nästan alla tillverkare i USA kör med de billigaste råvarorna, dvs vassle koncentrat i detta fall. Sedan kan de tillsätta 1 gram isolat och därmed kalla det för ett protein isolat. Detta utnyttjas flitigt i reklam.
</STRONG>


Oh yes...detta fenomen är välkänt och speciellt tilltaget när det gäller ett av de kosttillskottsföretagen som benämns som spjutspetsen inom kosttillskottsbranschen...neej...inte Eiselt´s....utan ett av USA´s mest kända & stora på frammarsch, men för att inte åka på en stämning så låter jag bli att nämna deras namn. Deras proteinpulver beskrivs med ovan nämnda säljknep...jag gick på det 1 gång.
:D

svag
2002-02-06, 18:50
72% protein?? Va e det för jävla skit???

dared
2002-02-06, 19:27
hmm alla verkar va negativa, proteinet verkar ju bra isej... men min plånbok bränns för mig.. nej blir inget för mig...

muskelbyggarn
2002-02-06, 19:35
Oj vilket ståhej det blev...

Har inte hunnit uppdatera siten, med min egna information ang. bla Designer (Fairing är ej heller med). Det kommer så småningom.

Jag tänker inte försvara 73% protein, finns ingen anledning att göra det. Håller med om att det är lite väl lågt.
Anledningen till att den nu mera finns med i sortimentet är att flera kunder har frågat om just Designer och att de inte kunnat köpa den här i sverige.

Min syn på produkten är att den kan utgöra ett komplement till de andra tillskotten man äter. Fortfarande är VP2, Protec+, Hi-Whey de tillskott jag gillar mest. Designer kommer in som ett bra komplement till dessa tre. Absolut ingen ersättare!

Vänligen
Tobias

Bamse
2002-02-22, 14:35
Haha, det här är humor! Alla gnäller som fan på Designer. Just därför ska jag prova det och se vad det går för. Lägger därmed in en beställning hos Muskelbyggarn med detsamma :)

(Där försvann studiebidraget, redan innan det kommit. Jäkla CSN :).

Danne
2002-02-22, 14:59
Tobbe : hur smakade dom då ??

rollergirl
2002-02-22, 17:10
Ursprungligen skickat av Anders B:
<STRONG>Designer är världens mest sålda Wheyprotein, oerhört populär i USA!!!!
Smakar helt ok.....</STRONG>

Kan det var marknadsföringen eller bara det att kunderna vill ha VASSLEprotein?

Bodyblast.com
2002-02-23, 00:20
Har själv provat på det mesta under min tid i USA och där ibland next nutritions (Designer) och det är sant att det är det mest sålda proteinet. Men det finns en anledning till varför det säljer så mycket. Enligt mig är det inte p.g.a. av kvaliteten eller smaken utan p.g.a. att i USA så finns det en provisionsförsäljning av hälsokost, hudvård och kosttillskott bland privat personer. (liknande natures own i sverige.)

Om ni då tänker Er att det finns runt 300 miljoner giriga amerikanare och alla vill tjäna pengar på en slags pyramid försäljning Om då Designer är det enda som finns att välja på, så förstår man bättre varför det säljs så mycket.

Jag håller med om att smaken är okej, men är det bästa kvalitet..... nja kanske, men varför är det då inga Bodybuilding proffs så använder sig av proteinet ?, Som Lee Preist kör Prolab osv.

deadhead
2002-02-23, 15:53
Att Lee Priest kör Prolab...? Tja de betalade väl mest och vipps så tycker Lee att Prolab är det klart bästa man kan stoppa i magen......

/DH

Petrus
2002-02-23, 15:59
Möjligeheten finns ju faktiskt att Designer-företaget inte vill lägga ner dom enorma summorna det krävar för att få topp-byggare att göra reklam för ett protein. Det verkar ju som det säljer tillräckligt bra utan den formen av marknadsföring. Kan inte heller påminna mig om att jag har sett någon stor mängd reklam för Designer i några tidningar, och framförallt ingen överdriven sådan.
Vänligen,

rollergirl
2002-02-23, 20:05
Ursprungligen skickat av Tinner:
<STRONG>Möjligeheten finns ju faktiskt att Designer-företaget inte vill lägga ner dom enorma summorna det krävar för att få topp-byggare att göra reklam för ett protein. Det verkar ju som det säljer tillräckligt bra utan den formen av marknadsföring. Kan inte heller påminna mig om att jag har sett någon stor mängd reklam för Designer i några tidningar, och framförallt ingen överdriven sådan.
Vänligen,</STRONG>

under 99-01 kom en jävla massa reklam i Usa tidningarna. under 00 kom en smutskampanj mot ett annat fabrikat, det där med att tillsätta arginin i vassleproteinprodukter, DPs producenter gick ut med att det var dödligt, det de fick en stämning för det.

Vill bara tilläga det där snacket om % innehållet av protein - jag tycker att man skall ta reda på E% (hur många proteinkalorier av totala kalori innehållet per 100gr produkt).

Petrus
2002-02-23, 20:38
Ursprungligen skickat av rollergirl:
<STRONG>under 99-01 kom en jävla massa reklam i Usa tidningarna. under 00 kom en smutskampanj mot ett annat fabrikat, det där med att tillsätta arginin i vassleproteinprodukter, DPs producenter gick ut med att det var dödligt, det de fick en stämning för det.

Vill bara tilläga det där snacket om % innehållet av protein - jag tycker att man skall ta reda på E% (hur många proteinkalorier av totala kalori innehållet per 100gr produkt).</STRONG>


Det där med arganin kände jag inte till, men det verkar intressant så jag ska se om jag kan hitta lite mer info om det...

Ang. E% eller %Protein kna jag bara hålla med dig. Men jag tycker inte det är det som är det viktiga utan som jag har sagt innan. Det handlar inte om hur mycket protein, utan hur din effektivt din kropp tar upp det och använder det.
Vänligen,

bankpress55
2002-02-23, 22:39
Lite fakta om Designers Protein Näringsinnehållet är ju inget att skryta med direkt, 73 gram protein, 8 gram kolhydrater och 4 fett per 100 gram.
Varför är det inte bättre värden på detta otroligt dyra protein?
Svaret kommer här:
Designers Protein är ett Vassle protein koncentrat(tidigare tyckte tobbe koncentrat var skit) tobbe har själv skrivit på sin sida att det är Ultra filtrerat,dvs man har använt den sämsta tekniken för att filtrera bort fett och kolhydrater. Man får alltså låga Protein värden men höga värden av fett och kolhydrater.
Att betala normalpris 398kr för 903g
är att bli blåst på stålarna!
sorry tobbe du kan sluta dra på munnen och istället motivera varför du tycker vi skall slänga ut våra pengar på sån här skit.
Jag har sett att du har ett introduktionspris på 299kr. Produktens egentliga värde borde ligga runt 150kr-175kr.
För anständighetens namn kan du sätta ut innehållsdeklarationen på hemsidan.
Varför gör du inte det? Kom inte med den lätta förklaringen att du inte har tid...

Bamse
2002-02-23, 22:48
bankpress55: Designer kanske är skit, vad vet jag, men det är jävligt låg nivå på diskussionen. Kom inte och säg att du INTE är från *************.

Jag hälsar mig själv välkommen på sightseeing i den beryktade kosttillskottsbranschen. Suck.

The Dwag
2002-02-23, 23:20
I am back !

Ibland måste även jag jobba :D

Förstår inte detta gnäll !
Det är väl ingen som tvingar er/dig att köpa Designer Protein ?
Jag tycker att det är bra att det finns flera märken att välja mellan vilket ger en större variation av kosttillskott ”proteinpulver” Jag köper både Tripple Whey Fuel, Super Whey Fuel, ProTec, Whey Hydro , Hi Whey , Whey –100 , Cyto Pro WPI, Egg Fuel.

Självklart så finns det inga mirakel proteiner även om jag trodde det när jag var yngre. Det är givetvis mat som gäller och komplettering med kosttillskott.

Sluta bråka nu barn ! :D

Bodyblast.com
2002-02-23, 23:36
Jag tror nog inte de endast vänder sig dit pengarna finns, det måste vara någon kvalitet i det hela.

Proffsbyggare tjänar mest pengar på att vika ut sig i tidningar.